دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP در فناوری‌های امنیتی جدیدترین و بهترین است. البته خیلی‌ها از قیمت بالا یا طرز استفاده مشکل آن شکایت می‌کنند. در این مطلب قصد داریم به فواید این نوع از دوربین مداربسته بپردازیم و ثابت کنیم که این نوع دوربین مداربسته خدمات بهتری را برای افراد فراهم می‌کنند. با مجله ایرانگان همراه باشید.


روش استفاده ساده

می‌توانید از موس کامپیوتر استفاده کنید؟ پس روش استفاده از دوربین مداربسته تحت شبکه و IP را بلدید. منوی استفاده از این نوع دوربین مداربسته بسیار ساده است، حتی برای اولین بار هم به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. 


رزولوشن بالا

دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP دیجیتال است و رزولوشن آن تا 25٪ از انواع دیگر دوربین مداربسته بیشتر است. بعضی دوربین‌های مداربسته‌ی تحت شبکه هم مگاپیکسلی هستند و کیفیت بسیار بالایی دارند. 


کاهش هزینه‌های کابل‌کشی

دوربین‌های آنالوگ به کابل‌‌کشی نیاز دارند و هر دوربین سه کابل تصویر، صدا و برق دارد. اما دوربین‌های تحت شبکه و IP فقط یک کابل نیاز دارند که هر سه کار را انجام می‌دهد. این کابل می‌تواند 4 دوربین را پشتیبانی کند و کابل شبکه‌ی مورد نیاز سیستم دوربین مداربسته هم به احتمال زیاد از قبل در خانه وجود دارد. 


مثل کامپیوتر و نرم‌افزار، دوربین مداربسته تحت شبکه یا همانIP  قابلیت بروز‌رسانی دارند.

قابلیت بروزرسانی

مثل کامپیوتر و نرم‌افزار، دوربین مداربسته تحت شبکه یا همانIP  قابلیت بروز‌رسانی دارند و می‌توان آن‌ها را با فناوری‌های جدید مطابق کرد. 


استفاده‌ی بهینه از زمان

نظارت تمام وقت دیگر به دست فراموشی سپرده شده است. سامانه‌های IP می‌توانند هر زمان که مشکلی پیش آمد با فرستادن تصاویر به لپ‌تاپ یا حتی موبایل کارکنان و مسئولین امنیتی آن‌ها را باخبر کنند. از این کاربرد می‌توان برای مصارف غیرامنیتی مثل خدمات به مشتریان و کنترل جریان کار نیز استفاده کرد. 


هوشمندی

سیستم‌های دوربین مداربسته تحت شبکه امروزی داده‌ها را رمزگذاری می‌کنند تا امنیت کامپیوتر حفظ شود و نیازی به کابل‌های فیبر نوری پیدا نکنید. 


امنیت و اطمینان

در کنار پیشرفت‌ کامپیوترهای امروزی، سامانه‌های IP از تکامل فناوری در طول ده‌های گذشته برای ارائه‌ی خدماتی مطمئن استفاده می‌کند. این سامانه‌ها می‌توانند تصاویر را روی کامپیوترهایی دور از دسترس ذخیره کنند تا در صورت بروز حوادث تصاویر از دست نروند. 


سامانه‌های IP را می‌توان با نورپردازی، سامانه‌های کنترل محیطی و سامانه‌های زنگ هشدار به راحتی وصل کرد.

قابلیت اتصال به سامانه‌های دیگر

سامانه‌های IP را می‌توان به راحتی به سامانه‌های زنگ هشدار وصل کرد. این سامانه‌ها هم‌چنین با نورپردازی، سامانه‌های کنترل محیطی نیز هماهنگ می‌شوند. 


کنترل از مسافت دور

داده‌های دوربین مداربسته تحت شبکه  درست مثل داده‌های کامپیوتری منتقل می‌شود. همان‌طور که کامپیوترها از طریق اینترنت با هم ارتباط برقرار می‌کنند، می‌توان از طریق اینترنت به تصاویر دوربین‌های مداربسته تحت شبکه هم دسترسی پیدا کرد و حتی دوربین‌ها را کنترل کرد. 


سرعت بالای ضبط تصاویر

دوربین‌های آنالوگ تصاویر اجسام متحرک و سریع را به‌صورت محو و نامشخص ضبط می‌کنند، اما سرعت ضبط دوربین‌های تحت شبکه  یاIP بالاست و چنین مشکلی ندارند. 


کاهش هزینه‌ها

با توجه به این‌که با استفاده از زیرساخت‌های موجود در ساختمان می‌توان سامانه‌های IP را راه‌اندازی کرد، هزینه‌های نصب تا حد زیادی کاهش می‌یابد و با توجه به فواید دوربین مداربسته تحت شبکه و IP، هزینه‌های نگهداری و تامین امنیت ساختمان هم کاهش خواهد یافت. 


منبع : Supercircuits