با این‌که اکستنشن مو می‌تواند فواید زیادی داشته باشد و موهایی حجیم و زیبا برای خانم‌ها به ارمغان بیاورد، مشکلات زیادی هم به همراه دارد که زندگی خانم‌ها را مشکل‌تر می‌کند. در این مطلب به رایج‌ترین مشکلات اکستنشن مو پرداخته‌ایم که فقط برای بعضی خانم‌ها قابل درک است. 


طول می کشد تا به اکستنشن عادت کنید. اکستنشن چه از نوع گیره‌دار و چه از نوع نواری، چسبی، پیوند کراتین، پیش پیوندی، دوختنی، یا یک بافت باشد، احساس داشتن چیزی درون مو‌های‌تان همانند احساس خفه شدن با یک ژاکت یقه اسکی را دارد.

اکستنشن‌های مو‌ی مصنوعی ، ارزان قیمت هستند و  وقتی در موهای‌تان ترکیب نشوند، ممکن است غیر طبیعی به نظر ‌برسند. موی مصنوعی برخلاف موی طبیعی، رطوبت ندارد، بنابراین به طور طبیعی نمی‌درخشد. در عوض، یک درخشش بیش از حد و یک جلای غیرطبیعی دارد. علاوه بر این، موی مصنوعی به صورت یک دست با مو‌ها ترکیب نمی‌شود و به راحتی می‌تواند ژولیده و درهم ‌شود و نمی‌توان آن را چندین بار مدل داد. اما اگر رشته‌های مو‌ی مصنوعی، همه آن چیزی است که می‌توانید به مو‌های‌تان بیاویزید، یا فقط می‌خواهید از آن‌ها برای یک شب استفاده کنید و نمی‌خواهید تمام پول‌های حساب بانکی خود را صرف خرید مو‌ی مصنوعی کنید، اطمینان حاصل کنید رنگی را انتخاب می‌نمایید که به صورت غیر‌قابل تشخیص با رنگ مو‌های‌تان هماهنگ باشد.

اکستنشن‌های موی انسان، گران قیمت هستند. از آن‌جایی که این اکستنشن‌ها از مو‌ی واقعی انسان تهیه می‌شوند و هر کار‌ی که با مو‌های خودتان انجام می‌دهید را می‌توانید با آن‌ها انجام دهید،  قیمت بالایی هم دارند. این بدان معنی است فقط در صورتی که قصد دارید به صورت دائمی از اکستنشن استفاده کنید باید سراغ نوع طبیعی آن بروید.

اکستنشن کردن مو زحمت زیادی دارد و وقت‌گیر است. برای این که آرایشگرتان یک ست کامل  اکستنشن را درون مو‌های‌تان قرار دهد، مجبور خواهید بود حداقل یک ساعت و نیم بر روی صندلی آرایشگاه بنشینید‌.

برای این که اکستنشن‌ها به صورت یک دست با موهای شما ترکیب شوند، می‌بایست مو‌های خود را اصلاح کنید. حتی اگر اکستنشن‌های شما از نوع گیره‌ای باشند باید موها را طوری اصلاح کنید که اکستنشن‌ها طبیعی به‌نظر بیایند، در غیر این صورت مصنوعی بودن موها کاملا مشخص خواهد شد و مسلما این هدف شما نیست.


شانه کردن رشته‌های موهای‌تان بدون توجه به اکستنشن‌ها، نه‌تنها موجب مو‌خوره خواهد شد بلکه علنا می‌تواند موهای‌تان را بکند.

همیشه می‌بایست مو‌های‌تان را مرتب کنید. وقتی که اکستنشن دارید چیزی به‌عنوان شستن و مدل دادن وجود ندارد. برای این‌که مو‌های‌تان با اکستنشن ترکیب شود باید مشغول فر کردن یا صاف کردن موهای‌تان شوید.

هنگام سشوار کردن موها باید خیلی مراقب باشید، زیرا کششی را که روی موی طبیعی خودتان اعمال می کنید، نمی توانید روی اکستنشن اعمال کنید.

زمانی که موهای‌تان را شانه می کنید می‌بایست حتی ملایم‌تر عمل کنید . بدون اکستنشن، شانه کردن بی‌ملاحظه‌ی مو می‌تواند موجب مو‌خوره شود؛ اما شانه کردن رشته‌های موهای‌تان بدون توجه به اکستنشن‌ها، نه‌تنها موجب مو‌خوره خواهد شد، بلکه می‌تواند موهای‌تان را بکند.

هم‌چنین می‌بایست روش شانه کشیدن موهای خود را تغییر دهید‌. با وجود اکستنشن، روش شانه کشیدن از ریشه تا نوک مو که چربی را از پوست سر به رشته‌های مو توزیع می‌کند و برای داشتن موی فر مناسب است دیگر "روش صحیحی" نیست . اکنون روش صحیح این است که از نوک مو به سوی اکستنشن، شانه بزنید. همانند کاری که وقتی که در موهای‌تان ژولیدگی دارید انجام می‌دهید. به این شکل مطمئن می‌شوید که به صورت تصادفی برس‌ را در فر جدید‌تان گیر نمی‌اندازید و مو‌ی واقعی یا مصنوعی‌تان را نمی‌کنید.

 از آن‌جایی که چربی را از ریشه‌ها به نوک مو‌ها برس نمی‌زنید، اکنون می‌بایست به طور دستی، روغن مو را به نوک‌ موها اضافه کنید. بدین ترتیب نوک موهای‌تان بدلیل این‌که چربی طبیعی دریافت نمی‌کنند خشک و شکننده نمی‌شوند.

یک کلاه دوش و یک شامپوی خشک، بهترین دوستان شما هستند. کاملا واضح است که شما نیاز دارید که به طور مرتب حمام کنید؛ اما می‌خواهید و سعی می‌کنید که بازه‌های زمانی میان حمام رفتن‌های‌تان را بیشتر کنید تا به همان اندازه بتوانید مانع خراب شدن چسب اکستنشن توسط آب و شامپو شوید. این‌جا همان جایی است که کلاه حمام یا شامپو ی خشک وارد عرصه می‌شود.

سر و گردن شما گرایش به گرم شدن دارد. پوست سر شما به آن حجم از مو‌ که به رشته‌های موی طبیعی خود افزوده‌اید عادت ندارد، بنابراین ممکن است احساس کنید که سرتان بیش از حد گرم می‌شود.

اکستنشن روی موهای طبیعی‌تان سنگینی می‌کند. اگرچه این سنگینی به هیچ وجه زیاد نیست، اما به طور قطع می‌توانید احساس کنید که چیزی به موهای‌تان وصل است.


نوار چسب در اکستنشن نواری یا چسب در اکستنشن تکه‌ای که به مو‌های شما وصل می‌شود، می‌تواند موجب سایش پوست سر و خارش‌ آن شود.

اکستنشن به خارش پوست سرتان منجر می‌شود. نوار چسب در اکستنشن نواری یا چسب در اکستنشن تکه‌ای که به مو‌های شما وصل می‌شود، می‌تواند موجب سایش پوست سر و خارش‌ آن شود. هنگامی که می‌خواهید سرتان را بخارانید می‌بایست مراقب باشید که با انگشتان‌تان به صورت تصادفی آن دسته از موهای‌تان که مشمول اکستنشن شده است را حرکت ندهید وگرنه کشیده می‌شوند و درد می‌گیرند.

مدل دم اسبی و گره بالای سر مربوط به گذشته‌اند. اکستنشن‌های شما به نحوی کار گذاشته می‌شوند که به صورت تخت قرار بگیرند. بنابراین بالا بردن موهای‌تان برای دم اسبی کردن آن‌ها می‌تواند به حالت بدی منجر شود.

مجبور هستید هر شب قبل از این که بخوابید یا موهای‌تان را ببافید یا یک روسری ابریشمی تنگ به سر کنید تا از کشیده شدن اکستنشن‌های‌تان در حین غلت خوردن در تخت خواب جلوگیری کنید. اگرچه انجام این کار، آزاردهنده است اما واضح است که این کار راحت‌ترین روش برای خوابیدن است، زیرا مانع خراشیده شدن پوست سرتان توسط قطرات ریز چسب یا رشته‌های نوار چسب می‌شود.

به نظر نمی‌رسد که خودتان هرگز بتوانید به خوبی آرایشگرتان که برای بار اول اکستنشن‌های گیره‌ای را کار گذاشت آن‌ها را کار بگذارید. آن‌ها همیشه سست و بی‌ثبات هستند. آیا می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه می‌توانید آن‌ها را به طور صحیح کار بگذارید؟ از آرایشگر خود بپرسید یا مطلب نکاتی در مورد نصب اکستنشن مو را بخوانید.

شستن موها یک کار چالش‌برانگیز است. گذشت آن روزهایی که موهای‌تان را با قدرت و با بی‌دقتی می‌ساییدید، حالا وقتی موهای‌تان را شامپو می‌کنید می‌بایست بیش از حد مراقب باشید تا اکستنشن‌ها را نکشید.

فقط می‌توانید از شامپوهای فاقد سولفات استفاده نمایید؛ زیرا سولفات‌ می‌تواند به چسبی که اکستنشن‌ها را به موهای‌تان نگه می‌دارد آسیب برسانند.


بعد از حمام با موهای اکستنشن شده را با یک حوله بفشارید و آن‌ها را خشک کنید.

وقتی که از حمام بیرون می‌آیید، نمی‌توانید موهای‌تان را در یک حوله، بالای سرتان بپیچید‌؛ چون اکستنشن‌تان از آب اشباع می‌شود، بنابراین لازم است که با یک حوله، موهای‌تان را بفشارید و آن‌ها را خشک کنید. مورد دیگر این‌که موهای‌تان را به صورت چرخشی حرکت ندهید، زیرا این کار اصطکاک ایجاد می‌کند و موها و اکستنشن‌های‌تان را به‌صورت یک توده ژولیده در خواهد آورد .

بخش‌های داخلی موهای‌تان اکنون همانند یک سایت ساخت و ساز است؛ کلیپس‌ها و سنجاق‌های کوچک همه جا وجود دارند. پس به‌طور مثال  کسی در این شرایط قادر نخواهد بود دست‌هایش را درون موهای‌تان وارد کند و اگر این کار را بکند بیرون کشیدن دست‌هایش مشکل خواهد بود.

اگر در مدت زمانی که آرایشگرتان به شما گفته مجددا موهای تان را اصلاح نکنید و موها رشد کنند، اکستنشن‌های‌تان قابل تشخیص خواهند شد و شروع به پیچ و تاب خوردن خواهند کرد. به این شکل موهای اکستنشن شده بیرون می‌زنند و رازتان فاش می‌شود .

از طرفی وقتی خودتان یا آرایشگرتان اکستنشن‌تان را بیرون می‌آورید، احساس می‌کنید که موهای‌تان کم پشت شده است، زیرا به طور ناگهانی صاحب حجم زیادی از مو شده بودید و اکنون هم به طور ناگهانی دیگر صاحب آن حجم از مو نیستید. در واقع، به همان حجم طبیعی از مویی که قبلا داشته‌اید بازگشته‌اید اما چنین احساس می‌کنید که مقدار زیادی مو از دست داده‌اید، به طوری که فکر می کنید اکنون موهای‌تان در حال کم پشت شدن است و به وحشت می‌افتید.

اگر اکستنشن‌های‌تان را به طور مناسب محکم نکنید، ممکن است از موهای‌تان بیرون بیایند.

بیرون آوردن اکستنشن‌ها، فرآیندی است که به اندازه‌ی کار گذاشتن آن‌ها زحمت دارد. اگر آرایشگرتان به‌طور صحیح اکستنشن‌ها را بیرون نیاورد تا چندین روز بعد از آن، باقیمانده‌های قیرمانند چسب ممکن است روی پوست سر و موهای‌تان باقی بماند.

اگر هر شش ماه یک‌بار یا بلکه هم بیشتر، به موهای‌تان استراحت ندهید ممکن است موهای‌تان از ریشه ضعیف شوند و دچار کچلی سکه‌ای شوید. اکستنشن‌ها دقیقا در محل ریشه، به موها وصل می‌شوند، اما وقتی اجازه می‌دهید هم‌زمان با رشد موهای طبیعی‌تان، اکستنشن به مدت خیلی طولانی به آن وصل باشد اکستنشن روی ریشه‌ی مو سنگینی می‌کند و با گذشت زمان، می‌تواند موهای ریز را از پوست سر بیرون بکشد و یک نقطه‌ی کچلی بر جای بگذارد.


منبع : Cosmopolitan