هر کسی که از لیپوساکشن انتظارات واقع‌گرایانه داشته باشد و به بیماری‌های خاص مبتلا نباشد، می‌تواند از نتایج آن بهره‌مند شود. با این‌که لیپوساکشن تا حد زیادی ظاهر افراد را بهبود می‌دهد، نتایج آن معمولا بدون نقص نیست. اگر خانمی 70 کیلوگرم وزن دارد، نباید انتظار داشته باشد که با لیپوساکشن کردن 1 کیلوگرم چربی بتواند لباس‌هایی را بپوشید که وقتی 60 کیلوگرم وزن داشته به تن می‌کرده است. سلامت بیمار معمولا از سن و وزن او اهمیت بیشتری دارد. 


لیپوساکشن برای چه کسانی مناسب نیست

  • اگر از سلامت کامل برخوردار نیستید، احتمالا از افراد سالم بیشتر در معرض اثرات جانبی لیپوساکشن خواهید بود. برای مثال، اگر مشکلات مربوط به سیستم ایمنی، آریتمی، تشنج، خونریزی بیش از حد یا گرفتگی رگ دارید احتمال این‌که پس از لیپوساکشن دچار مشکلاتی شوید بیشتر خواهد بود. 
  • اگر داروهایی مصرف می‌کنید که میزان خونریزی را بیشتر می‌کنند، لیپوساکشن کردن برای شما خطرناک خواهد بود. این داروها شامل آسپرین، داروهای بدون استروئید ضد التهاب یا داروهای رقیق‌کننده‌ی خون مثل وارفارین می‌باشند. 
  • اگر داروهایی که مصرف می‌کنید که با لیدوکائین هم‌خوانی ندارند، احتمالا در معرض خطر اختلال دارویی خواهید بود، مگر این‌که دو هفته قبل از لیپوساکشن مصرف دارو را قطع کنید. لیدوکائین دارویی بی‌حسی است که در روش لیپوساکشن تومیسنت مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
  • اگر تصور می‌کنید لیپوساکشن باعث می‌شود به صورت دائمی کاهش وزن داشته باشید، احتمالا از نتایج آن ناامید خواهید شد. لیپوساکشن درمان چاقی نیست. 
  • اگر پوست خاصیت کششی نداشته باشد، احتمالا پس از لیپوساکشن با چروک شدن پوست مواجه خواهید شد. البته اکثر بیمارانی که با این مشکل مواجه هستند، علیرغم چروک شدن پوست از نتایج لیپوساکشن رضایت دارند. 

رایج‌ترین دلایل نارضایتی بیماران

اکثر کسانی که در یک روز روی چند ناحیه از بدن لیپوساکشن انجام می‌دهند، از نتایج آن راضی نیستند. اگر جراح پلاستیک در یک روز روی چند ناحیه بدن لیپوساکشن انجام دهد، میزان تغییراتی که روی هر ناحیه ایجاد می‌شود کمتر از حالتی است که هر کدام از این ناحیه‌ها در روزهای جداگانه لیپوساکشن شوند. بد شکل شدن بدن یا طبیعی نبودن نتایج لیپوساکشن یکی دیگر از دلایل نارضایتی افراد است. هر چه لوله‌ای که برای بیرون کشیدن چربی استفاده می‌شود باریک‌تر باشد، نتایج لیپوساکشن هم ظریف‌تر و طبیعی‌تر خواهد بود. 


منبع : Liposuction