یک جراح پلاستیک فرانسوی روشی جدید برای جراحی زیبایی بینی ابداع کرده که در آن از فراوادرمانی استفاده می‌شود. این نوع جراحی آسیب کمی به ساختار بینی وارد می‌کند و نتایج آن دقیق و طبیعی است. با توجه به این‌که جراحی زیبایی بینی یکی از پرطرفدارترین اعمال جراحی زیبایی در دنیا است، توجه جراحان پلاستیک دیگر هم به این روش جلب شده است. 

جراحی زیبایی بینی تقریبا مشکل‌ترین جراحی زیبایی است و رسیدن به نتایج مطلوب فقط توسط جراح پلاستیک خبره و باتجربه امکان‌پذیر است. جراح پلاستیک فرانسوی که دکتر گربال نام دارد، تا به حال با استفاده از این روش بینی 450 نفر را جراحی کرده است. در این نوع جراحی زیبایی بینی به‌جای استفاده از ابزار جراحی مثل اره استخوان، با استفاده از آوا روی بینی کار می‌شود. جراح پلاستیک فرانسوی می‌گوید این روش را از یک موتور فراوا الهام گرفته است که در دندانپزشکی کاربرد دارد. 

این ابزار سریع، در مقیاس کوچک و دقیق حرکت می‌کنند و به جراح این امکان را می‌دهد تا استخوان و غضروف بینی را بتراشد و صاف کند یا بافت‌های آسیب دیده را ترمیم کند. به گفته‌ی دکتر گربال این روش مخصوصا برای افراد بالای 40 سال مفید است که استخوان‌های ظریف‌تر و شکننده دارند. 

این روش در آمریکا هم مورد استفاده قرار گرفته است و دو جراح پلاستیک از دانشگاه توماس جفرسون فیلادلفیا با استفاده از فراوادرمانی روی 103 نفر جراحی زیبایی بینی انجام داده‌اند. پس از انجام جراحی، غضروف و استخوان‌های بینی افراد خوب بررسی شد تا بافت‌ زخم‌ها و بافت‌های ترمیم شده‌ی بینی ارزیابی شوند. نتیجه‌ی این جراحی‌ها مشخص کرد که استفاده از فراوادرمانی بیشتر زمانی کاربرد دارد که جراح پلاستیک می‌خواهد استخوان تیز بینی را صاف کند. برای 7٪ از کسانی که در این جراحی‌ها شرکت داشتند مشکلات جزئی پیش آمد و هیچ آسیب‌دیدگی گزارش نشده است. 

نتیجه‌ این‌که استفاده از فراوادرمانی در جراحی زیبایی بینی باعث می‌شود جراح در کار خود و برداشتن استخوان‌های بینی دقت بیشتری داشته باشد و به ساختار بینی آسیب کمتری وارد کند. از این روش می‌توان برای حل مشکلات جزئی بینی به طور موثر استفاده کرد. 


منبع : Robertkotlermd