می‌خواهید بدانید کدام رنگ‌ها بهتر انرژی فنگ شویی را به اتاق خواب‌تان می‌آورند؟ فرقی نمی‌کند مجرد یا متاهل باشید، انرژی اتاق خواب تاثیر زیادی روی سلامت و جریان عشق در زندگی‌تان دارد. همه‌ی ما عکس‌های زیبایی که در مجله‌های طراحی دکوراسیون از اتاق‌های مجلل چاپ می‌شود را دیده‌ایم، اتاق‌هایی با دیوارهای سبز یا حتی ذغالی. اما این رنگ‌ها برای فنگ شویی دکوراسیون مناسب‌اند؟ غیر از این‌که دکوراسیون را زیبا می‌کنند، آیا انرژی مثبت هم به آن می‌دهند؟ با مجله ایرانگان همراه باشید تا بهترین رنگ‌ها برای فنگ شویی اتاق خواب را بررسی کنیم.


رنگ‌های مناسب برای اتاق خواب

در حالی که بیشتر افراد حس یکسانی به رنگ‌ها دارند و برای مثال زرد را رنگی شاد و آبی را رنگی آرامش‌بخش می‌دانند، انتخاب رنگ‌های مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب کار آسانی نیست. نه‌تنها رنگ روی دیوار ظاهری متفاوت به خود می‌گیرد، بلکه در دکوراسیون اتاق خواب المان‌های زیادی وجود دارد که همه باید با رنگ دیوارها هم‌خوانی داشته باشند. 

فنگ شویی رهنمودهای کلی در خصوص انتخاب رنگ اتاق خواب دارد و این کار را ساده می‌کند. اگر گیج شده‌اید، می‌توانید از رنگ‌های پوست استفاده کنید و مطمئن باشید از لحاظ فنگ شویی مناسب هستند. از آن‌جایی که طیف رنگ پوست از سفید آغاز می‌شود و به شکلاتی می‌رسد، انتخاب‌های زیادی پیش رو خواهید داشت. 

البته اگر تمایل داشته باشید، فنگ شویی می‌تواند به شما کمک کند رنگ‌هایی را برای دکوراسیون اتاق خواب انتخاب کنید که انرژی مثبت و متعادل را در اتاق به جریان در بیاورید. 


مناطق هشت‌گانه‌ فنگ شویی

یکی دیگر از روش‌های انتخاب رنگ‌های مناسب برای بهبود فنگ شویی خانه، استفاده از مناطق هشت‌گانه‌ی فنگ شویی است. اگر با فنگ شویی آشنایی ندارید، بدانید که از دید فنگ شویی در خانه هشت منطقه وجود دارد که با توجه به جهت در ورودی در قطب‌نما تعیین می‌شوند. این مسئله ممکن است کمی پیچیده باشد، پس پیشنهاد می‌کنیم در خصوص مناطق هشت‌گانه فنگ شویی بیشتر اطلاعات کسب کنید. 

اما ما این مسئله را برای‌تان ساده کردیم. اگر با قطب‌نما جهت  اتاق خواب‌تان را پیدا کنید، رنگ‌های مناسب فنگ شویی آن را برای‌تان آورده‌ایم. 


رنگ‌های دکوراسیون اتاق خواب شرقی باید بر اساس عناصر پنج‌گانه‌ی فنگ‌شویی یعنی آب، خاک، آتش، فلز و چوب انتخاب شوند.

رنگ‌های اتاق خواب شرقی

اگر اتاق خواب در قسمت شرقی خانه که به سلامتی و خانواده مربوط می‌شود واقع شده باشد، گزینه‌های زیادی پیش رو خواهید داشت. رنگ‌های دکوراسیون باید بر اساس عناصر پنج‌گانه‌ی فنگ‌شویی یعنی آب، خاک، آتش، فلز و چوب انتخاب شوند و سه عنصر از آن‌ها برای اتاق خواب شرقی خانه مناسب هستند. 

می‌توانید رنگ‌های چوب، خاک و آب را برای اتاق خواب شرقی انتخاب کنید و این یعنی باید از طیف‌های سبز و قهوه‌ای برای عنصر  چوب، رنگ‌های خاک و رنگ‌های آبی و مشکی برای آب در دکوراسیون استفاده کنید. 


رنگ‌های اتاق خواب جنوب شرقی

عناصر مرتبط با اتاق خواب جنوب شرقی و شرقی یکسان هستند و می‌توانید از رنگ‌هایی که در قسمت‌ بالا آورده‌ایم، در دکوراسیون این اتاق هم استفاده کنید. اما از آن‌جایی که قسمت جنوب شرقی خانه با ثروت در ارتباط است، می‌توانید در دکوراسیون آن از المان‌هایی مثل مجسمه‌ی بودای خندان، گلدان یا آکواریوم استفاده کنید تا انرژی ثروت در اتاق جریان پیدا کند. 


رنگ‌های اتاق خواب جنوبی

قسمت جنوبی خانه به انرژی شهرت مربوط است و در واقع ترجمه‌ی دقیق این قسمت از مناطق هشت‌گانه‌ی فنگ شویی «نور درون» است. در این قسمت از خانه باید عنصر آتش را تقویت کرد و به همین دلیل می‌توانید از رنگ‌هایی مثل قرمز، صورتی، نارنجی، بنفش و زرد استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های عنصر چوب نیز می‌تواند در این قسمت مناسب باشد. 


رنگ‌های اتاق خواب جنوب غربی

اتاق خواب جنوب غربی برای پیاده کردن قوانین فنگ شویی ساده است، چون این قسمت از خانه به انرژی عشق و زندگی زناشویی مربوط است. می‌توانید از تابلوها یا وسائل تزئینی که حال و هوایی عاشقانه دارند استفاده کنید. البته تمام مناطق هشت‌گانه‌ی فنگ شویی را می‌توان با المان‌های عاشقانه تقویت کرد. 


از دید فنگ شویی در دکوراسیون عنصر مربوط به اتاق خواب غربی فلز است و رنگ‌های سفید و خاکستری این عنصر را ابراز می‌کنند.

رنگ‌های اتاق خواب غربی

قسمت غربی خانه به انرژی خلاقیت و بچه‌ها مربوط می‌شود. شاید فکر کنید این قسمت باید پر از رنگ‌های شاد و روشن باشد، اما از دید فنگ شویی عنصر مربوط به این قسمت فلز است و رنگ‌های سفید و خاکستری بهتر از رنگ‌های دیگر این عنصر را ابراز می‌کنند. از رنگ‌‌های عنصر خاک نیز می‌توان در این قسمت استفاده کرد، چون عنصر خاک عنصر فلز را تقویت می‌کند. 


رنگ‌های اتاق خواب شمال غربی

رنگ‌های اتاق‌ خواب‌های غربی و شمال غربی یکی هستند، چون عنصر قالب هر دو قسمت فلز است. پس می‌توانید از رنگ‌های خاکی یا سفید و خاکستری استفاده کنید. 


رنگ‌های اتاق خواب شمالی

انتخاب رنگ‌های اتاق خواب شمالی می‌تواند کمی مشکل باشد، چون عنصر قالب در این قسمت از خانه، آب است و این عنصر خود را در رنگ‌های آبی و مشکی نشان می‌دهد. طراحی دکوراسیون اتاق خواب با این رنگ‌ها غیرممکن نیست، اما به دانش طراحی دکوراسیون نیاز دارد تا فضای اتاق افسرده و دلگیر نشود. البته می‌توانید از رنگ‌های عنصر فلز یعنی سفید و خاکستری نیز استفاده کنید، چون این عنصر آب را تقویت می‌کند. 


رنگ‌های اتاق خواب شمال شرقی

قسمت شمال شرقی خانه به رشد معنوی و تکامل مربوط می‌شود و عنصر قالب آن خاک است. پس اگر اتاق خواب‌تان در قسمت شمال شرقی خانه واقع شده، بهترین رنگ‌های فنگ شویی برای آن رنگ‌های خاکی و هم‌چنین رنگ‌های عنصر آتش هستند.


منبع : About