برای تعیین قسمت‌هایی از بینی که قرار است با جراحی زیبایی بینی تغییر کنند، جراح پلاستیک ساختار صورت و تناسب آن را را ارزیابی می‌کند و اهداف و انتظاراتی که از نتایج جراحی زیبایی بینی دارید را مد نظر قرار می‌دهد. تغییراتی که جراحی زیبایی بینی ایجاد می‌کنند می‌تواند شامل برداشتن قوز بینی، صاف کردن بینی، صاف کردن بریج، کوچک کردن مجاری بینی و کوچک کردن یا بزرگ کردن نوک بینی باشد. 

شاید شنیده باشید که استخوان بینی در جراحی زیبایی بینی شکسته می‌شود، اما این شکستن مثل شکستن دست یا پا نیست و در همه‌ی موارد اتفاق نمی‌افتد. از سال‌های گذشته تصورات اشتباهی به جای مانده، زمانی جراحان به اندازه‌ی امروز از بی‌هوشی استفاده نمی‌کردند و بیماران می‌توانستند صدای شکستن بینی‌شان در جراحی را بشنوند. اما امروزه جراحی زیبایی بینی معمولا با بیهوشی انجام می‌شود و بیمار چیزی از فرایند جراحی متوجه نمی‌شود. تنظیم کردن یا حرکت دادن استخوان‌ها در جراحی زیبایی بینی ضروری است و می‌توانید مطمئن باشید که این قسمتی از فرایند عادی بهبود ظاهر بینی‌ شماست. 

تصور اشتباهی هم در خصوص دوران نقاهت جراحی زیبایی بینی به روش باز بین مردم رواج یافته است. اکثر مردم فکر می‌کنند که دوران نقاهت روش باز طولانی‌تر است، اما بین مدت دوران نقاهت روش باز و بسته تفاوتی وجود ندارد. در واقع با روش باز آسیب کمتری به بینی وارد می‌شود و در بیشتر موارد، جراح پلاستیک قادر است کارش را بهتر انجام دهد. جدای از روش جراحی، بیمار پس از جراحی زیبایی بینی باید یک یا دو هفته از کار یا دانشگاه مرخصی بگیرید. تنها تفاوت بین نتایج روش باز و بسته، در شکاف‌هایی است که در طول جراحی ایجاد می‌شود. در روش باز شکاف‌ها بین دو مجرای بینی ایجاد می‌شود و ممکن است برای چند هفته نمایان باشد. بیماران می‌توانند به سادگی و با استفاده از لوازم آرایش قرمزی جای شکاف‌ها را پنهان کنند. این شکاف‌ها پس از چند هفته ترمیم شده و جای زخم محو می‌شود. 


منبع : Newbeauty - 8west