بیایید صداقت داشته باشیم، اپیلاسیون واقعا دردناک است. این یک مشکل جدی است و باتوجه به این‌که اپیلاسیون یکی از موثرترین روش‌ها برای خلاص شدن از موهای زائد بدن است، باید راه حلی برای آن پیدا کنیم. خوشبختانه، روش‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان درد اپیلاسیون را به حداقل رساند. اگر نکات زیر را رعایت کنید، دیگر هنگام اپیلاسیون به گریه کردن نمی‌افتید.


آرایشگاه مناسب انتخاب کنید

قبل از انتخاب آرایشگاه باید تحقیقات کافی انجام دهید تا آرایشگاهی مناسب برای اپیلاسیون پیدا کنید. متخصص اپیلاسیون باید مراحل خاصی را برای یک اپیلاسیون بدون درد، سریع و بدون نقص طی کند. با آرایشگاه تماس بگیرید و در خصوص محصولاتی که استفاده می‌کنند، نحوه‌ی آماده کردن پوست، مدت زمان اپیلاسیون و چگونگی آرام کردن پوست پس از اپیلاسیون سوال کنید. بهتر است آرایشگاهی بروید که در آن از موم طبیعی استفاده می‌کنند و قبل از اپیلاسیون با استفاده از کرم‌های بی‌حس کننده پوست را سر می‌کنند. در حالی که مدت زمان اپیلاسیون بستگی به میزان موهای فرد دارد، نباید بیش از یک ساعت طول بکشد. 


پس از قاعدگی وقت بگیرید

در دوران قاعدگی میزان حساسیت بدن به درد چند برابر می‌شود، پس بهتر است همیشه پس از اتمام دوران قاعدگی برای اپیلاسیون وقت بگیرید. 


نوشیدن آب تا حد زیادی به کاهش درد اپیلاسیون کمک می‌کند.

مقدار زیادی آب بنوشید

نوشیدن آب تا حد زیادی به کاهش درد کمک می‌کند. اگر سطح پوست مرطوب باشد و مقدار زیادی هم آب نوشیده باشید، پوست کمی ورم می‌کند و به این شکل موها راحت‌تر از آن‌ جدا می‌شوند.


قبل از اپیلاسیون پوست را لیف بکشید

جدا کردن سلول‌های مرده پوست قبل از اپیلاسیون باعث می‌شود برآمدگی‌های پوست از بین بروند و موهای زیرپوستی بیرون بیایند. در نتیجه اپیلاسیون سریع‌تر و با درد کمتر انجام می‌شود. این به آن دلیل است که با پوست انداختن، موم راحت‌تر به موهای کوتاه می‌چسبد و آن‌ها به سادگی کنده می‌شوند. 


استفاده از موم طبیعی

تمام موم‌ها یکسان نیستند. موم‌های مصنوعی زبر هستند و گاهی اوقات مقداری از پوست را نیز می‌کنند. قبل از این‌که آرایشگاه  مورد نظرتان را انتخاب کنید، از آن‌ها بپرسید از چه نوع مومی استفاده می‌کنند و آرایشگاهی را انتخاب کنید که برای اپیلاسیون از موم طبیعی استفاده کند.


منبع : Womenshealthmag