موارد زیادی در جراحی زیبایی بینی دخیل هستند و روی نتیجه‌ی آن تاثیر می‌گذارند. آناتومی بینی ساختاری پیچیده از استخوان و غضروف دارد که همه به هم متصل هستند. رسیدن به نتایج دلخواه در عین حفظ زیبایی و عملکرد بینی کلید یک جراحی زیبایی بینی موفق است. بیشتر بیمارانی که سراغ جراحی زیبایی بینی می‌روند، قصد دارند یک قوز استخوانی را از روی بینی‌شان بردارند، آن را باریک‌تر کنند، اندازه‌اش را کوچک‌تر کنند یا این‌که کجی بینی را صاف کنند. در اعمال جراحی زیبایی بینی پیچیده‌تر مثل جراحی ترمیمی، رسیدن به نتایج ایده‌آل کار ساده‌ای نیست. 

البته بسته به روش‌های جراحی که دوران نقاهت را به حداقل می‌رسانند و کمتر کردن شکاف‌هایی که روی بینی ایجاد می‌شود و حفظ مشخصه‌های چهره‌ی افراد، میزان سختی جراحی ترمیمی متغیر است. برای بعضی بیماران می‌توان از تزریق فیلر برای بهتر کردن ظاهر بینی استفاده کرد که نتیجه‌ای آنی دارد. قبل از انجام جراحی زیبایی بینی باید مسائل زیر را با جراح پلاستیک مطرح کنید:

  • می‌خواهید بینی‌تان کوچک‌تر، بزرگ‌تر، کوتاه‌تر یا درازتر باشد؟
  • روی بینی برآمدگی یا فرو رفتگی وجود دارد؟
  • آیا دوست دارید بینی‌تان صاف باشد؟
  • می‌خواهید نوک بینی سربالا، تیز یا باریک باشد؟
  • آیا مجاری بینی عریضَ بزرگ یا زیادی در چشم هستند؟
  • چه جور زخمی برای‌تان قابل قبول است؟
  • دوست دارید کدام قسمت‌های بینی دچار تغییر نشوند؟
در مورادی پیچیده برای رسیدن به نتایج دلخواه، ممکن است به سپتوپلاستی یا برداشتن انحراف بینی نیاز باشد. هم‌چنین در بعضی موارد پیوند زدن غضروف نیز نیاز است. یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در جراحی زیبایی بینی انتخاب روش مناسب برای انجام آن است. این جراحی را می‌توان روی جوان‌ها، بزرگسالان و سالمندان انجام داد؛ ممکن است برای رسیدن به نتایج دلخواه بیمار، با اعمال جراحی مثل کشیدن پلک و کاشت چانه، هم‌چنین بهبود ظاهر سینه‌ها و ترمیم شکل بدن ترکیب شود. روش جدیدی که اخیرا برای بهبود نتایج جراحی زیبایی بینی استفاده می‌شود، تزریق فیلر است که عملی بسیار آسان و سریع است و نتایج آنی به همراه دارد. البته این روش جدید جراحی برای هر کسی مناسب نیست و بیشتر برای برطرف کردن اشکالات کوچک بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.