با این که وایرلس روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند، اما بسیاری از مردم هنوز هم سیستم اینترکام را با سیم و کابل ترجیح می‌دهند. با کشیدن سیم و کابل در سیستم اینترکام مجبور نیستید مرتبا باتری عوض کنید و با اختلالات در سیگنال سر و کله بزنید. استفاده از سیم و کابل باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود و نصب آن فقط به مهارت در کار‌های ساده‌ی نجاری و سیم کشی نیاز دارد.


نحوه‌ی سیم‌ کشی اینترکام

برق را قطع کنید. برای اجتناب از بروز برق گرفتگی قبل از دست زدن به سیم‌ها برق را از کنتور قطع کنید. جای ایستگاه اصلی را اندازه‌گیری و سوراخ کنید. ایستگاه اصلی را بر روی دیوار قرار داده و با مداد جای آن را مشخص کنید. در چهار گوشه‌ی شکلی که با مداد در آورده‌اید، سوراخ‌های یک سانتی‌متری بزنید. با استفاده از اره آن قسمت را ببرید تا جای ایستگاه اصلی در بیاید. ایستگاه اصلی را در جای خود قرار دهید تا مطمئن شوید آن را به اندازه بریده‌اید. اگر لازم شد لبه‌های دیوار  را کمی بتراشید.

نزدیک‌ترین منبع تغذیه به ایستگاه اصلی را مشخص کنید. برای سیم کشی لازم است یک کابل را از منبع تغذیه به اینترکام اصلی وصل کنید. مطمئن شوید منبع تغذیه بسته است. اگر منبع تغذیه زیاد دور باشد زمان بیشتری می‌برد تا سیم و کابل‌ها را از میان دیوارها بکشید. هرچه منبع تغذیه نزدیک‌تر باشد کار سیم‌ کشی راحت‌تر است.

کابل را به منبع تغذیه وصل کنید. سیستم اینترکام دارای کابلی است که ایستگاه اصلی را به منبع تغذیه وصل می‌کند. یک سر آن را به منبع تغذیه وصل کنید و سر دیگر را به ایستگاه اصلی بکشید. به دستورالعملی که همراه سیستم اینترکام است نگاه کنید تا مطمئن شوید کار را درست انجام داده‌اید.


برای کشیدن سیم و کابل اینترکام در نزدیکی منبع تغذیه، سوراخی به عمق 1.5 سانتیمتر در دیوار بزنید.

کابل را به ایستگاه اصلی بکشید. در نزدیکی منبع تغذیه، سوراخی به عمق 1.5 سانتیمتر در دیوار  بزنید. فنر سیم کشی را از سوراخ عبور داده و به سمت ایستگاه اصلی ببرید و تا جایی پیش بروید که دیگر نتواند جلوتر برود. مطمئن شوید که کابل به آن متصل است. به ایستگاه اصلی باز گردید.

ایستگاه اصلی را وصل کنید. تمام ایستگاه‌های فرعی از ایستگاه اینترکام اصلی کشیده می‌شوند. ایستگاه اصلی شما تنها ایستگاهی است که به برق خانه متصل است. سر کابل را از سوراخ بیرون بیاورید و به ایستگاه اصلی وصل کنید.

ایستگاه‌های فرعی را به ایستگاه اصلی وصل کنید. برای این کار باید از هر ایستگاه فرعی یک کابل به ایستگاه اصلی بکشید. اگر می‌خواهید کابل‌های خود را از گوشه‌ها، پیچ‌ها و راهرو‌های پایین رد کنید ناچار خواهید شد چند سوراخ کوچک بزنید. سعی کنید همه‌ی کابل‌ها را در خط مستقیم بکشید. بدین ترتیب به‌جای این‌که مجبور باشید کابل‌ها را از نبش دیوار رد کنید، می‌بایست آن‌‌ها به سمت بالا و پایین بکشید. برای آماده سازی ایستگاه فرعی مرحله‌ی 2 را تکرار کنید. فنر سیم کشی را از سوراخ ایستگاه فرعی عبور داده و به سمت ایستگاه اصلی حرکت دهید تا جایی که دیگر امکان جلوتر رفتن را نداشته باشد. مطمئن شوید که سیم از فنر جدا نشده است. به ایستگاه اصلی باز گردید.

تمام کابل‌ها و سیم‌های ارتباطی را وصل کنید. به دستورالعمل نگاه کنید. برخی از سیستم‌ها روش کار متفاوتی دارند. سیم و کابل‌ها معمولا از لحاظ رنگ کد گذاری می‌شوند. سیم و کابل‌ها را به دستگاه‌های خود وصل کنید و سیستم را تست کنید. دستگاه‌ها را به دیوار بزنید. اگر سیستم شما به درستی کار می‌کند، دستگاه‌ها را روی دیوار محکم کنید در غیر این صورت سیم کشی را بررسی کرده و دوباره امتحان کنید.


منبع : Ehow