حتما شنیده‌اید که اگر قصد انجام جراحی زیبایی سینه را دارید به طور معمول  یک جراحی زیبایی روی سینه‌ها کافی نخواهد بود و احتمالا در طول دوران زندگی باید چند بار این کار را انجام دهید. اما در خصوص این‌که آیا دیگر اعمال جراحی زیبایی به عمل‌های دوباره نیاز دارند یا نه فکر نمی‌کنیم. طبق تحقیقات انجام شده، اکثر کسانی که برای بار دوم جراحی زیبایی بینی انجام می‌دهند، قصد دارند مشکلات حل نشده یا مشکلات جدیدی که از جراحی زیبایی اول‌شان است را حل کنند. 

البته در بیشتر موارد انجام جراحی زیبایی بینی دوم هیچ مشکلی ندارد. دلیل 41٪ از کسانی که در این تحقیقات شرکت داشتند برای جراحی زیبایی بینی دوم، ترمیم مشکلاتی بود که از جراحی اول ایجاد شده بود. برای مثال، بینی که صاف بوده و حالا کج شده. برای 33٪ شرکت‌کنندگان هم جراحی اول برای حل کردن مشکلات بینی موثر واقع نشده بود و 15٪ شرکت‌کنندگان به این دلیل برای بار دوم سراغ جراحی رفته بودند که جراحی اول باعث شده بود مشخصه‌های شخصی، خانوادگی یا قومی چهره‌ی‌شان از بین برود. 

باید خاطر نشان کرد کسانی که برای بار دوم سراغ جراحی زیبایی بینی می‌روند لزوما به اختلال خود زشت پنداری مبتلا نیستند، اختلال روانی که باعث می‌شود فرد در چهره و بدن خود مشکلاتی ببیند که در واقع وجود ندارد. گزارش این تحقیقات نشان می‌دهد که 90٪ کسانی که برای بار دوم جراحی می‌کنند دلایل ظاهری و کاربردی قانع‌کننده‌ای برای این کار دارند. تقریبا 3/4 شرکت‌کنندگان در این تحقیقات مشکلاتی داشتند که پس از جراحی اول به وجود آمده بود، یا جراحی اول آن‌ها را برطرف نکرده بود. در خصوص این بیماران جراحی اول یا بی‌تاثیر بوده یا تاثیر منفی روی چهره‌ی آن‌ها گذاشته است.

جراحی زیبایی بینی ترمیمی برای بهبود دادن شکل و عملکرد بینی طراحی شده که پیش از این هم روی آن جراحی انجام شده است. خیلی از افراد پس از جراحی اول دچار مشکلات تنفسی می‌شوند یا از نتایج آن راضی نیستند. در واقع بیماران زیادی وجود دارند که چند جراحی ناموفق داشته‌اند و در بعضی موارد تعداد این اعمال جراحی به شش هم رسیده است. از آن‌جایی که جراحی زیبایی بینی یکی از اعمال جراحی پلاستیک مشکل محسوب می‌شود، نیاز به جراحی دوم غیرطبیعی نیست. حتی ممکن است جراحی زیبایی ترمیمی از جراحی اول پیچیده‌تر باشد و بیمار باید برای این کار حتما سراغ یک جراح پلاستیک متخصص بینی برود. البته این جراحی بیشتر برای کسانی مفید واقع می‌شود که انتظارات واقع‌بینانه دارند و از نتایج جراحی اول راضی نبوده‌اند. 

جراحی ترمیمی ممکن است به سادگی برداشتن غضروف یا استخوان‌های باقی مانده یا به پیچیدگی بازسازی کامل بینی باشد. برای جراح پلاستیک، عمل کردن بینی که مشکلات زیادی داشته و با جراحی اول بر طرف نشده‌اند یا از جراحی اول دچار بدشکلی شده است بسیار مشکل خواهد بود.


منبع : Newbeauty