لوازم خانگی امروزی زندگی ما را ساده‌تر کرده‌اند تا جایی‌که نمی‌توانیم راحتی و آرامش خاطری که این لوازم برای ما به ارمغان آورده‌اند را کنار بگذاریم. حتی یک روز بدون این لوازم الکتریکی روز سختی خواهد بود. اما اگر به این ماشین‌های ساخته‌ی دست بشر رسیدگی نشود خراب می‌شوند و از کار می‌افتند. نگهداری و استفاده‌ی درست از این لوازم الکتریکی عمر آن‌ها را طولانی‌تر می‌کند.
آن‌چه در ادامه می‌آید نکاتی در مورد نگهداری و استفاده از لوازم الکتریکی هستند که ما روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم. با رعایت این نکات عمر طولانی لوازم خانگی خود را تضمین کنید.

یخچال
هیچ‌وقت یخچال را از مواد غذایی پر نکنید. پر بودن یخچال باعث می‌شود کمپرسور آن برای خنک و تازه نگاه داشتن غذاها و نوشیدنی‌ها بیشتر کار کند. هم‌چنین به این‌که چه غذاهایی را باید در یخچال نگه دارید و چه غذاهایی را نه؛ توجه کنید. در یخچال را بی دلیل باز و بسته نکنید. باز و بسته کردن در یخچال باعث می‌شود گرما وارد محفظه‌ی آن شود و کار کمپرسور برای خنک نگاه داشتن مواد غذایی داخل آن سخت‌تر شود. حداقل 2 تا 3 سانتی متر اطراف یخچال را خالی بگذارید. این کار باعث می‌شود یخچال گرمای کمتری جذب کرده و در نتیجه انرژی کمتری مصرف کند. و در نهایت داخل و خارج یخچال را همیشه نظافت کنید. یخچال یکی از گران‌ترین لوازم الکتریکی خانه است، پس بهتر است در نگهداری از آن کوشا باشید.

برای جلوگیری از سوختن موتور ماشین لباسشویی از شستن لباس زیاد و پتوهای سنگین با لباسشویی خودداری نمائید.

ماشین لباسشویی
مهم‌ترین نکته در نگهداری از ماشین لباسشویی نیز مثل یخچال این است که نباید آن را پر از لباس کنید. لباس زیاد ممکن است به سوختن موتور ماشین لباسشویی شما منجر شود. هم‌چنین پتوهای بزرگ و پادری‌ها را با ماشین لباسشویی نشویید.
حداقل هفته‌ای یک بار داخل ماشین لباسشویی خود را با دستمال نم دار تمیز کنید تا کف، کثیفی یا نخ‌های باقی مانده را از داخل آن خارج کنید. پس از آن‌که شست و شو و خشک کردن لباس‌ها تمام شد در ماشین را باز بگذارید تا رطوبت آن خارج شود.
لباسشویی یکی از لوازم الکتریکی منزل است که با زندگی‌های پر مشغله‌ی امروزی نبودش مشکلات زیادی به بار می‌آورد. هیچ‌کس دیگر لباس‌های کثیفش را با دست و داخل تشت نمی‌شوید.

مایکروفر

هیچ‌وقت ظروف یا لوازم فلزی یا حتی چیز‌هایی که روکش فلزی دارند را درون مایکروفر نگذارید. یادتان باشد همیشه قبل از این‌که غذا را درون مایکروفر بگذارید روکش آلومینیومی آن را بردارید چون به آتش سوزی منجر می‌شود.
هیچ‌وقت غذا یا نوشیدنی‌های اشتعال‌پذیر را با مایکروفر گرم نکنید. هم‌چنین غذاهای کنسرو شده یا نوشیدنی‌های در بسته را در مایکروفر گرم نکنید، چون احتمال انبساط و منفجر شدن بسته بندی آن‌ها می‌رود. وقتی مایکروفر شما در حال کار است روی آن چیزی نگذارید. پس از هر بار استفاده، لک‌ها و غذایی که داخل آن ریخته شده را تمیز کنید تا بوی فساد نگیرد.
همیشه به یاد داشته باشید که تنها با روزی چند دقیقه وقت گذاشتن برای نگهداری از لوازم الکتریکی منزل می‌توانید عمر مفید آن‌ها را افزایش و هزینه‌ی تعمیر آن‌ها را تا حد قابل توجهی کاهش دهید.
منبع : Mrright