بیشتر افراد برای کوچک کردن بینی یا برداشتن قوز آن سراغ جراحی زیبایی بینی می‌روند، اما بعضی افراد هم با بینی کوچک‌شان مشکل دارند. اما با جراحی زیبایی بینی می‌توان تغییرات زیادی در بینی ایجاد کرد، می‌توان بینی‌های بزرگ را کوچک و بینی‌های کوچک را بزرگ کرد. البته در هر دو حالت باید کاربرد بینی که تنفس است در اولویت باشد. برای کسانی که بینی‌شان در مقایسه با صورت‌شان کوچک است، روش‌های موثری برای تغییر ظاهر یک بینی کوچک یا سر بالا وجود دارد. اکثر کسانی که بینی کوچکی دارند، در خصوص کوتاه بودن پل بینی یا بریج شکایت می‌کنند که باعث می‌شود پایین بینی و مجاری آن رو به جلو باشند. در چنین حالتی به اصطلاح گفته می‌شود بینی شبیه بینی خوک شده است. اگر بعد از  جراحی زیبایی بینی نوک بینی زیادی بالا برود هم چنین حالتی پیش می‌آید. کوچک بودن بینی ممکن است به مشکلات تنفسی هم منجر شود که در چنین حالتی با جراحی زیبایی بینی مجاری آن باز می‌شود و تنفس بهبود می‌یابد. 

البته افراد زیادی از چنین راه حلی برای تغییر شکل بینی آگاهی ندارند. از آن‌جایی که تبلیغات جراحی زیبایی بینی بیشتر روی کوچک کردن، صاف کردن و زیباتر کردن بینی‌های بزرگ و بد شکل تمرکز دارد، کمتر کسی به فکر بزرگ کردن بینی یا تغییر شکل یک بینی کوچک با استفاده از عمل جراحی زیبایی بینی می‌افتد. اما روشی از جراحی زیبایی بینی وجود دارد که در آن با بیشتر کردن زاویه بین لب و بینی و به پایین متمایل کردن نوک آن، طول بینی افزایش می‌یابد. در نتیجه‌ی این جراحی، بینی شکل طبیعی و عادی به خود می‌گیرد و مجاری آن کمتر در چشم می‌زنند.


برای بزرگ کردن بینی‌ها کوچک از تزریق هم استفاده می‌شود که تقریبا 80٪ از جراحی زیبایی بینی ارزان‌تر است.

برای بزرگ کردن بینی‌ها کوچک از تزریق هم استفاده می‌شود. این عمل فقط 10 دقیقه طول می‌کشد و تقریبا 80٪ از جراحی زیبایی بینی ارزان‌تر است. خیلی از جراحان پلاستیک این عمل را انجام می‌دهند، اما موادی که برای تزریق استفاده می‌شود پس از یک سال به بدن جذب می‌شوند و اگر می‌خواهید شکل بینی حفظ شود باید دوباره تزریق کنید. اگر جراح پلاستیک برای شبیه‌سازی شکل بینی پس از عمل از نرم‌افزار‌ استفاده کند، کارتان بسیار ساده می‌شود. اگر بینی‌تان خیلی باریک باشد، می‌توانید با استفاده از فیلرهای دائمی آن را پهن‌تر کنید. این روش برای بلند کردن پل یا روی بینی هم کارایی دارد. اگر نوک بینی کوچک باشد، باز هم با استفاده از تزریق می‌توان آن را بزرگ‌تر کرد، طوری که مجاری بینی خیلی در چشم نباشند. حتی قوز بینی را نیز می‌توان با تزریق پنهان کرد. 

از آن‌جایی که این روش جراحی پیچیده است و ممکن است به جراحی ترمیمی نیاز داشته باشد، بهتر است قبل از تصمیم‌گیری در خصوص آن تحقیقات کافی انجام دهید و در انتخاب جراح پلاستیک دقت بسیاری به خرج دهید. بهتر است غیر از مدارک و مجوزهای جراح پلاستیک، عکس‌های قبل و بعد از عمل بیماران پیشین او را نیز بررسی کنید. عکس‌های بعد از عمل را خوب نگاه کنید و به دنبال تعادل و هم‌خوانی بین اجزای صورت باشید.