با گذر زمان ممکن است بینی به سمت پایین متمایل شود و صورت را بالغ‌تر و پیرتر از آن‌چه که هست نشان دهد. اما حتی کسانی که نشانه‌های پیری را ندارند گاهی اوقات از بینی که باعث می‌شود پیرتر به‌نظر برسند و چهره‌ی‌شان را تحت تاثیر قرار داده شکایت می‌کنند. اگر نوک بینی افتاده باشد یا روی بریج آن قوز و برآمدگی باشد، ممکن است به پیرتر شدن صورت منجر شود. باور عمومی بر این مبناست که با بالا رفتن سن بینی هم رشد می‌کند. 

البته بینی با بالا رفتن سن رشد نمی‌کند، اما نوک آن ممکن است به سمت پایین متمایل شود و درازتر به‌نظر بیاید. وقتی این اتفاق رخ می‌دهد ظاهر لب بالا هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد و چهره پیرتر به‌نظر می‌رسد. البته لزوما این‌طور نیست که فقط بینی افراد مسن یا پیر سن آن‌ها را بیشتر نشان دهد. افراد جوان زیادی هم به جراح پلاستیک مراجعه می‌کنند و از بینی‌شان که باعث شده بالغ‌تر به‌نظر بیایند شکایت می‌کنند. در بیشتر موارد کمبود غضروف و عدم پشتیبانی ساختار بینی از نوک آن، باعث می‌شود بینی به سمت پایین متمایل شود. در چنین حالتی قوز بینی بیشتر به چشم می‌آید؛ ساختار بینی به باقی اجزای صورت قالب می‌شود و ناهماهنگی بین آن‌ها وجود دارد. بعضی افراد عقیده دارند هر چه بینی‌شان بزرگ‌تر باشد، چین و چروک‌های صورت‌شان بیشتر به چشم می‌آید. 

جراحی زیبایی بینی می‌تواند با تغییر موقعیت بینی و بالا کشیدن نوک آن، باعث شود چهره جوان‌تر به‌نظر برسد. در بیشتر موارد فقط با تغییر موقعیت بینی چهره‌ای زیبا و زنانه به‌وجود می‌آید. در چنین شرایطی، جراحی زیبایی بینی با جوان‌تر کردن چهره باعث می‌شود فرد هم حس جوان‌تر شدن داشته باشد. از بین بردن بی‌نظمی‌های اجزای صورت باعث می‌شود چهره زیباتر و هماهنگ‌تر به‌نظر برسد. در واقع جراح پلاستیک با بازسازی کردن ساختار بینی و ایجاد پشتیبانی لازم از نوک بینی، آن را زیباتر می‌کند. در بعضی موارد فقط بالا کشیدن نوک بینی تمام مشکلات را حل می‌کند. 


منبع : Newbeauty