با این‌که لباس عروس معمولا سفید یا عاجی است، بعضی عروس خانم‌ها دوست دارند لباس‌شان رنگی متفاوت داشته باشد. در بعضی مواقع هم خانم‌ها پس از مراسم عروسی لباس عروس را رنگ می‌کنند تا بتوانند باز هم از آن استفاده کنند. در حالی که رنگ کردن لباس عروس باید با دقت بسیار انجام شود، می‌توان این کار را در خانه و در چند قدم ساده انجام داد. 


ابزار لازم


حداقل دو بطری رنگ لباس برای یک لباس معمولی یا کوتاه نیاز دارید. لباس‌های بلند به 4 یا تعدادی بیشتر بطری رنگ نیاز دارند. رنگ لباس را می‌توانید از پارچه فروشی‌ها تهیه کنید.
یک سطل بزرگ را از آب داغ پر کنید. سطل یا تشت باید آن‌قدر بزرگ باشد که لباس به راحتی در آن جای شود و چیزی باشد که لک شدن و کثیف شدنش اهمیتی نداشته باشد. البته اگر از سطل یا تشت استیل استفاده کنید رنگ روی آن نمی‌ماند. 
رنگ لباس را به آب اضافه کنید و آن‌قدر هم بزنید که کاملا با آن ترکیب شود. مطمئن شوید آب به اندازه‌ی کافی داغ باشد. حالا لباس عروس را با آب داغ تمیز کاملا خیس کنید. هیچ‌جای لباس عروس نباید خشک بماند. 
لباس عروس  را در آب داغ رنگی بیاندازید آن را برای 30 دقیقه یا بیشتر در آب رنگی تکان دهید. اگر آب سرد شد باز هم به آن آب داغ اضافه کنید. سپس آب را از تشت خارج کنید و چند بار با آب داغ تمیز بشویید. دمای آب را کم کم کاهش دهید تا کاملا سرد شود و دیگر رنگی نباشد. به این شکل رنگ روی لباس عروس می‌ماند. 
لباس عروس را روی طناب پهن کنید تا خشک شود. بهتر است زیر لباس عروس حوله یا یک ظرف بگذارید تا آب رنگی روی زمین نچکد. 

نکات مهم

  • توجه داشته باشید که بیشتر لباس‌های عروس از پارچه‌های ظریف مثل ابریشم دوخته می‌شوند که اگر در آب فرو روند آسیب می‌بینند. اگر لباس عروس از جنسی باشد که فقط باید خشکشویی شود، استفاده از روش بالا به آن آسیب خواهد زد. 
  • هنگام استفاده از آب داغ مراقب باشید تا خودتان را نسوزانید. علاوه بر این قبل از شروع کار، کاملا مطمئن شوید که قصد دارید رنگ لباس عروس را عوض کنید، چون پس از رنگ شدن دیگر به رنگ اصلی باز نخواهد گشت. 


منبع : Ehow