دلایل زیادی برای استفاده از درب اتوماتیک در ساختمان‌ها و فروشگاه‌ها و دیگر کسب و کارها وجود دارد. البته فواید استفاده از درب اتوماتیک در اکثر موارد یکسان است و زیاد به نوع کسب و کار ربطی ندارد. از درب‌های اتوماتیک در هتل‌ها، بیمارستان‌ها، ساختمان‌های اداری، مراکز خرید و باشگاه‌ ورزشی استفاده می‌شود. حتی سوپر مارکت‌های بزرگ هم به درب اتوماتیک روی آورده‌اند. 

علاوه برای فراهم کردن ساده‌ترین و بهترین مسیر برای ورود و خروج مراجعین به ساختمان، استفاده از درب اتوماتیک ظاهر ساختمان را نیز تا حد زیادی تغییر می‌دهد. درب‌های فلزی و سنگین قدیمی از میان می‌روند و درب‌های شیشه‌ای و خودکار و مدرن جای آن‌ها را می‌گیرند. درب اتوماتیک نه‌تنها کیفیت خدمات رسانی به مشتریان را افزایش می‌دهد، بلکه ظاهر ساختمان را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد و به‌عنوان نشانه‌ای از مدرنیته، به عاملی برای جذب مشتری تبدیل می‌شود. در بازار رقابتی امروز صاحبان کسب و کار باید هر تلاشی که می‌توانند بکنند تا نسبت به رقبای خود برتری داشته باشند. 

درب‌های اتوماتیک مدل‌های مختلف دارند که برای مصارف و کسب و کارهای مختلف مناسب هستند. در این قسمت انواع درب اتوماتیک را از لحاظ ظاهر و کاربرد بررسی می‌کنیم و می‌بینیم آن‌ها برای چه نوع کسب و کاری مناسب هستند. 


درب اتوماتیک لولایی

درب‌های اتوماتیک لولایی در طرح‌های کلاسیک موجود هستند و بیشتر برای کافه و رستوران‌هایی شلوغ که طراحی کلاسیک و آنتیک دارند مناسب‌اند. این نوع درب اتوماتیک می‌تواند ظاهری قدیمی داشته باشید و در عین حال، ترافیک رفت و آمد مکان‌های شلوغ را از بین ببرد. درب اتوماتیک هم‌چنین از هدر فتن انرژی برای تهویه‌ی ساختمان جلوگیری می‌کند. 


درب اتوماتیک کشویی

درب‌های اتوماتیک کشویی معمولا شیشه‌ای هستند و ظاهر آن‌ها برای ساختمان‌های مدرن مثل ادارات و شرکت‌ها، بیمارستان‌ها و فرودگاه‌ها مناسب است. از این نوع درب اتوماتیک بیشتر در مکان‌هایی که افراد مرتب از درب‌ها عبور می‌کنند استفاده می‌شود. 


درب اتوماتیک شیشه‌ای بدون قاب

این نوع درب اتوماتیک این روزها طرفداران زیادی دارد و بیشتر در مراکز خرید، رستوران‌ها و فست فودهای مدرن یا باشگاه‌ ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع درب اتوماتیک امکانی را برای افراد فراهم می‌کند که از داخل ساختمان به بیرون و از بیرون به داخل ساختمان دید داشته باشند. به این شکل مشتریان احتمالی می‌توانند از بیرون محیط داخل کسب و کار را ببینند و اگر به نظرشان جالب آمد، وارد ساختمان شوند. با وجود این نوع درب اتوماتیک امنیت ساختمان هم بیشتر می‌شود، چون تمام فعالیت‌های افراد داخل و بیرون ساختمان قابل رویت است.


منبع : Adsf