سیم و کابل‌ کواکسیال اصلی‌ترین کابل‌ مورد استفاده برای نصب ماهواره، تلویزیون کابلی، اینترنت و دستگاه‌های DVD و غیره است. اگر کابل‌ کواکسیال شما بریده شود یا آسیب ببیند، می‌توانید آن را با هزینه‌ی بسیار کمتری از خرید یک کابل‌ نو تعمیر کنید. وقتی کابل‌ کواکسیال قطع می‌شود با دو روش و چند ابزار ساده می‌توانید آن را مجددا وصل کنید.


کابل‌ها را به هم وصل کنید

با استفاده از یک چاقو پوشش پلاستیکی هر دو سر کابل‌ قطع شده را به طول 7 میلی‌متر شکاف دهید. پوشش پلاستیکی را برگردانید تا سیم و غلاف زیرین آن نمایان شود و آن را از سیم جدا کنید. سیم‌ها را به عقب برگردانید و از انتها 7 میلی‌متر ببرید. غلاف عایق فلزی را جدا کنید و پوشش پلاستیکی شفاف را ببرید و آن را از سیم اتصال بیرون بکشید.

دو سیم اتصال را به هم بپیچانید تا اتصال برقرار شود. اگر نمی‌توانید سیم‌های اتصال را محکم به هم بپیچید، می‌توانید آن‌ها را لحیم کنید. سیم لخت شده باید 7 میلی‌متر طول داشته باشد. مقدار کمی گریس سیلیکون روی سرهای قطع شده‌ی عایق‌ها بریزید تا از ورود رطوبت به آن جلوگیری شود. حالا روی تمامی قسمت‌هایی که از پوشش بیرون آمده چسب بپیچید.


کابل قطع شده را با فیش پیچی وصل کنید

پوشش پلاستیکی را از جایی که کابل‌ قطع شده به اندازه‌ی 2.5 سانتی‌متر ببرید و جداکنید. سیم‌های مسی به هم بافته شده را جدا کنید. تا جایی که امکان دارد برش را در نزدیکی پلاستیک سیاه انجام دهید. فویل فلزی را از روی عایق پلاستیکی بردارید. عایق پلاستیکی شفاف را در راستای لبه‌ی پوشش پلاستیکی سیاه ببرید و آن را از سیم بیرون بکشید. 

روی لایه‌های عایق‌های بریده شده گریس سیلیکون بمالید. این کار باعث درزگیری دور عایق‌ها شده و عمر کابل‌ را بیشتر می‌کند. 

سیم اتصال مسی را از سوراخ فیش عبور دهید و آن را به سر کابل‌ پیچ کنید. سر سیم اتصال بیش از حد لازم از فیش بیرون می‌زند. سیم اتصال را به اندازه‌ای کوتاه کنید که با لبه‌های فیش یکی شود. اگر سیم اتصال را با زوایه‌ی 45 درجه ببرید و پایین‌ترین قسمت زاویه هم سطح لبه‌ی فیش باشد، راحت‌تر به پورت‌های کواکسیال داخل می‌شود.

جایی را که کابل‌ و فیش به هم رسیده‌اند را چسب برق بپچید تا رطوبت به داخل آن نفوذ نکند.


منبع : Ehow