در آسانسور سیستم‌های ایمنی وجود دارد که در مواقع آتش سوزی به ما کمک می‌کنند تا مطمئن شویم کسی در آسانسور گیر نیفتاده است. اگر ساختمان آتش بگیرد، آسانسور به طبقه‌ی همکف می‌رود و در همان‌جا قفل می‌شود تا این‌که ریست شود. این کار را فقط زمانی باید انجام داد که آتش نشانی اعلام کند هیچ‌گونه آتش سوزی در ساختمان وجود ندارد.


قطع کردن صدای آژیر

جای سوئیچ قطع صدا یا دکمه‌ی داخل تابلوی فرمان یا روی شاسی را پیدا کنید.

دکمه‌ی قطع صدا را فشار دهید یا سوئیچ را فعال کنید. شاید سیستم از شما یک کد بخواهد؛ در این صورت باید آن را وارد کنید. با این کار آژیرها قطع می‌شوند. اگر قطع نشد چک کنید و ببینید که آیا چراغ قطع صدا چشمک می‌زند یا نه. اگر این طور بود دکمه‌ی تایید را پیدا کرده و آن را فشار دهید تا چراغ در حالت روشن بماند. دکمه‌ی قطع صدا را دوباره فشار دهید. بوق‌ها باید از کار بیفتد. اگر این طور نشد با مرکز خدمات آسانسور تماس بگیرید.

جای کلید‌های آسانسور را پیدا کنید. اگر نمی‌توانید کلید‌های آسانسور را پیدا کنید با شرکت خدمات آسانسور تماس بگیرید. حال، طبقه‌ای را که سوئیچ تماس با اداره‌ی آتش‌نشانی در آن قرار دارد پیدا کنید. معمولا این سوئیچ در طبقه‌ی همکف یا لابی قرار دارد.

کلید آسانسور  را به داخل قفل پانل تماس وارد کنید و روی حالت ریست بچرخانید و به مدت چند ثانیه در این حالت نگه دارید. کلید را بچرخانید تا روی موقعیت خاموش قرار گیرد و آن را از این بیشتر نچرخانید، چون آسانسور دوباره به طبقه‌ی همکف رفته و قفل می‌شود.

کلید آسانسور را خارج کنید و آن را یک‌بار امتحان کنید تا مطمئن شوید کار می‌کند. اگر لازم شد مرحله‌ی دوم را تکرار کنید. شاید لازم باشد چند بار امتحان کنید تا آسانسور به حالت عادی بازگردد. اگر نمی‌توانید آسانسور را ریست کنید مراحل را آهسته‌تر انجام دهید.


منبع : Ehow