افراد پس از جراحی زیبایی بینی وقتی چهره‌ی ورم کرده و کبود خود را در آینه می‌بینند، نگران خیلی چیزها می‌شوند و این کاملا طبیعی است. این نگرانی‌ها بیشتر به ظاهرشان و این‌که چه مدت طول می‌کشد تا به حالت عادی باز گردند مربوط می‌شود. در این مطلب دو نگرانی رایج دوران نقاهت جراحی زیبایی بینی را بررسی کرده‌ایم. اگر شما هم نگران بازگشت قوز بینی یا از بین رفتن ورم و کبودی زیر چشم‌ها هستید، با مجله ایرانگان همراه باشید. 


آیا قوز بینی باز می‌گردد

آیا ممکن است قوز بینی پس از جراحی زیبایی بینی دوباره باز گردد؟ بله ممکن است تا حدی این اتفاق رخ دهد. در بعضی موارد دیده شده که بینی بیمار پس از جراحی زیبایی بینی دوباره قوز پیدا می‌کند و این ناشی از عکس‌العمل استخوان بینی به آسیب‌دیدگی و ضخیم شدن آن است. گاهی اوقات هم بینی فقط این‌طور به نظر می‌آید که دوباره قوز پیدا کرده است. قوز بینی هیچ وقت کاملا باز نمی‌گردد، اما ممکن است تغییراتی که پس از جراحی در ساختار بینی ایجاد می‌شود شبیه به قوز به‌نظر برسد. در چنین مواردی جراح پلاستیک پیشنهاد جراحی ترمیمی می‌دهد که مشکلات به وجود آمده رفع شود. بهتر است تا جراحی زیبایی بینی دوم 6 تا 12 ماه صبر کنید تا نتایج جراحی اول کاملا مشخص شود. ممکن است ورم بینی خود به خود بخوابد و قوز از بین برود. 


ورم و کبودی صورت به خصوص زیر چشم‌ها 10 روز پس از جراحی زیبایی بینی از بین می‌رود.

ورم و کبودی چشم‌ها

ورم و کبودی صورت به خصوص زیر چشم‌ها در اکثر افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام می‌دهند دیده می‌شود و معمولا تا 10 روز پس از جراحی از بین می‌رود. کبودی می‌تواند روی گونه‌ها و زیر چشم باشد و فرایند درمان آن مثل هر کبودی دیگری است. در ابتدا رنگ کبودی‌ها بنفش تیره است و به مرور به قهوه‌ای و سبز تغییر می‌کند و روی صورت به سمت پایین متمایل می‌شود. 

ورم و کبودی بخشی طبیعی از دوران نقاهت جراحی زیبایی بینی محسوب می‌شود و با این‌که برای بعضی بیماران آزاردهنده است، بهتر است صبور باشید و بگذارید به صورت طبیعی ترمیم شود. اگر برای ترمیم و بازیابی وقت کافی به صورت‌تان بدهید، احتمال این‌که مشکلی پیش بیاید بسیار کم است. هم‌چنین با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی می‌توانید به کاهش ورم و کبودی کمک کنید.


قبل از جراحی

  • باید مصرف داروها و مکمل‌های رقیق‌کننده‌ی خون را کنار بگذارید.
  • به مصرف آرنیکا فکر کنید. در این خصوص با پزشک‌تان صحبت کنید و دقت داشته باشید که مصرف آرنیکا را باید از چند روز قبل از جراحی آغاز کنید.

پس از جراحی

  • هنگام خواب چند بالشت زیر سرتان بگذارید تا سرتان به سمت بالا باشد. به این شکل خوابیدن کبودی و ورم را به حداقل می‌رساند.
  • برای پنهان کردن ورم و کبودی آرایش کنید.
  • مصرف داروهای رقیق‌کننده‌ی خون را قطع کنید.
  • سیگار نکشید.


منبع : 8west