جراحی زیبایی بینی باز یا بسته؟ این یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که افراد از  هر جراح پلاستیک می‌پرسند. آن‌ها بیش از هر چیز نگران جای بخیه‌ها و دوران نقاهت هستند. جراح پلاستیک باید نقاط قوت و ضعف این دو روش را برای مراجعین شرح دهد و بسته به درخواست‌هایی که دارند و شکل بینی، روش مناسب را انتخاب کند. 

در کل، با استفاده از روش باز تغییراتی که در نوک بینی ایجاد می‌شود دقیق‌تر و کامل‌تر هستند. هم‌چنین اگر برای برداشتن قوز بینی از روش باز استفاده شود، به مکانیزم پشتیبانی از ساختار نوک بینی آسیب کمتری وارد می‌کند. سالم ماندن مکانیزم پشتیبانی از ساختار نوک بینی بسیار مهم است، چون از این‌که شکل نوک بینی تغییری نخواهد کرد مطمئن می‌شویم. 

از روش بسته بیشتر هنگامی استفاده می‌شود که قرار است تغییرات در بریج بینی صورت گیرد. آیا افراد می‌توانند خودشان یک روش را درخواست کنند؟ بله، اما باید از این مسئله آگاه باشند که ممکن است نتیجه‌ی جراحی زیبایی بینی ایده‌‌آل نشود. 

باید بدانید که بینی هر فرد منحصر به اوست و رویکرد مناسب برای جراحی زیبایی بینی به مشخصات بینی و نوع تغییراتی که قرار است ایجاد شود بستگی دارد. بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است از جلسات مشاوره با جراح پلاستیک حداکثر استفاده را داشته باشید تا بتوانید آگاهانه در این خصوص تصمیم بگیرید. 


چطور از جلسات مشاوره نهایت استفاده را ببریم

افراد چگونه می‌توانند از جلسات مشاوره با جراح پلاستیک بیشترین استفاده را ببرند؟ مهم‌ترین نکته این است که با آمادگی قبلی به این جلسات بروید. بهتر است بیمار تا جایی که می‌تواند در خصوص جراحی زیبایی بینی اطلاعات کسب کند و سوالاتی که در این باره دارد را همراه داشته باشد. در جلسات مشاوره باید بتوانید چیزی که می‌خواهید و شکل دلخواهی که از بینی در ذهن دارید را به جراح پلاستیک بفهمانید. 

البته امروزه از نرم‌افزارهای کامپیوتری برای شبیه‌سازی بینی پس از عمل استفاده می‌شود و کار بسیار ساده‌تر شده است. اما بهتر است در خصوص مسائلی مثل چه چیزی ممکن است و چه چیزی ممکن نیست و بینی باید تا چه حد تغییر کند که ظاهرش طبیعی بماند، با جراح پلاستیک صحبت کنید. جراح پلاستیک باید برای مراجعین شرح دهد که با تغییراتی که می‌خواهند، بینی‌شان چگونه می‌شود و مطمئن شود که سر این مسائل با آن‌ها به توافق کامل رسیده است.


منبع : 8west