تقریبا تمام داروخانه‌ها یک مدل کسب و کار دارند، پیچیدن نسخه‌های بیماران. با این حال، روش‌های برای بهبود کسب و کار داروخانه وجود دارد که شامل بهبود روابط پزشک داروساز با بیماران، ارائه‌ی خدمات فرعی و خدمات عالی به مشتریان می‌شود. 

قیمت‌های داروخانه‌های رقیب را بررسی کنید و خدمات و محصولات‌تان را بر اساس آن قیمت‌گذاری کنید. چیزهای دیگری که برای مشتریان اهمیت دارند مثل خدمات، زمان انتظار، پاسخگویی سریع و توصیه‌های صحیح به آن‌ها را مد نظر قرار دهید. نیازهای مشتریان را بررسی کنید و خریدهای داروخانه را بر اساس آن‌ها انجام دهید. 

با پزشکان و بیمارستان‌های محلی تماس بگیرید و از آن‌ها بپرسید که باید چه کار کنید که در زنجیره‌ی خدمات پزشکی عملکرد بهتری داشته باشید. این کار نه‌تنها به شما بینشی در خصوص بهبود کسب و کار می‌دهد، بلکه به شما کمک می‌کند رابطه‌ی خوبی با پزشکان داشته باشد و آن‌ها ممکن است بیماران را نزد شما بفرستند. 

به بیماران دلیلی برای بازگشت به داروخانه‌ی‌تان بدهید. می‌توانید با داشتن مجموعه‌ای کامل از داروها یا مجموعه‌ای خاص از داروهای کمیاب و داروهای ترکیبی این کار را انجام دهید. برای کسانی که مرتب به داروخانه شما می‌آیند و نسخه‌های‌شان را نزد شما می‌آورند تخفیف در نظر بگیرید. 

با ارائه کردن خدمات پزشکی رایگان به بیماران، مشتری ثابت جمع کنید. مشاوره‌ی تغذیه، برنامه‌های مدیریت وزن، تحلیل فشار خون و کلسترول می‌تواند ارزشی جدید به داروخانه اضافه کند که باعث می‌شود بیماران به داروخانه شما بازگردند. به همایش‌های سلامت بروید و در آن‌ها به مراجعین واکسن‌های سرماخوردگی ارزان، مکمل‌، داروهای تقویت سیستم ایمنی بدن و خدمات خاصی بدهید تا همه داروخانه شما را بشناسند. 

خدماتی ارائه کنید که معامله کردن با شما آسان‌تر شود. می‌توانید چیزهایی برای مشتریان فراهم کنید که رقبای‌تان نکرده‌اند. برای مثال، می‌توانید خدمات پیک موتوری راه اندازی کنید تا بیماران ناتوان مجبور نشوند برای گرفتن داروها به داروخانه بیایند. اگر مشتریان داروخانه از گروه‌‌های سنی یا قومیت‌های متفاوت هستند، کارکنانی استخدام کنید که بتوانند با افراد مختلف و زبان‌های مختلف ارتباط برقرار کنند. در همسایگی داروخانه تبلیغات کنید تا ساکنین محله شما را بشناسند. شبانه‌روزی کردن داروخانه هم می‌تواند در بهبود کسب و کار تاثیری بسزا داشته باشد. به این شکل بیماران می‌دانند که هر وقت به داروخانه شما بیایند ناامید نخواهند شد. 


منبع : Ehow