اکثر بیماران در هفته‌های اول پس از جراحی زیبایی بینی، جای بخیه‌های بینی را بررسی می‌کنند و نگران این هستند که جای بخیه‌ها کاملا نمایان است. ما نکاتی را برای‌تان آورده‌ایم که امیدواریم به شما کمک کنند کمتر نگران جای بخیه‌های جراحی باشید و کمی اضطراب و نگرانی‌های‌تان را کاهش دهند:


  • صبور باشید: بیشتر بیماران پس از این‌که بینی‌شان کاملا ترمیم می‌شود از جای بخیه‌ها راضی هستند. باید بدانید که تا یک ماه پس از جراحی زیبایی بینی، جای بخیه‌ها قرمز و برآمده می‌شود. اما هر ماه که بگذرد وضعیت آن‌ها بهتر می‌شود و کمتر به چشم می‌آیند. بهتر است در ماه‌های اول نگران جای بخیه‌ها نباشید و به خود بگویید که عمر زخم معمولا یک سال است. جای بخیه‌ هم همین‌ قدر طول می‌کشد تا کاملا از بین برود. 
  • هیچ کس به اندازه‌ی شما دقت نمی‌کند: چون خودتان بخیه‌ها را می‌بینید فکر می‌کنید بقیه افراد هم به آن‌ها توجه می‌کنند. مگر این‌که کسی خیلی به شما نزدیک شود و دنبال اثرات جراحی باشد، احتمال این‌که افراد دیگر متوجه بخیه‌ها شوند بسیار پایین است. 
  • به توصیه‌های قبل و بعد از جراحی عمل کنید. پلی‌اسپورین را همان‌طور که توصیه شده تا دو هفته مصرف کنید و از خاراندن و مالیدن بخیه‌ها خودداری کنید. سعی نکنید آن‌ها را بکشید و بگذارید خودشان باز شوند. استفاده از پلی‌اسپورین بهترین روش برای مرطوب نگه داشتن بخیه‌ها و جلوگیری از عفونت است. 
  • استفاده از کرم ضد آفتاب: پس از سه هفته بعد از جراحی زیبایی بینی و تا یک سال بهتر است روی جای بخیه‌ها کرم ضد آفتاب بزنید. بیشتر افراد به صورت طبیعی هر روز این کار را انجام می‌دهند. انجام این کار هنگام آفتاب گرفتن و سفر به مناطق ساحلی ضروری است. محافظت کردن از جای بخیه‌ها در برابر نور خورشید از تغییر رنگ‌ها جلوگیری می‌کند. 
  • سیگار نکشید: سیگاری‌ها باید قبول کنند که سیگار کشیدن از ترمیم شدن کامل زخم‌ها جلوگیری می‌کند. اگر می‌توانید سیگار را ترک کنید. 
  • آرایش کردن کمک می‌کند: پس از عمل جراحی زیبایی بینی تا وقتی قرمزی جای بخیه‌ها از بین برود که معمولا از 1 تا 3 ماه طول می‌کشد، می‌توانید روی آن‌ها کانسیلر بزنید. بهتر است تا پس از برداشتن قالب از روی بینی و بسته شدن کامل بخیه‌ها برای زدن کانسیلر صبر کنید. اگر مطمئن نیستید می‌توانید در این خصوص از جراح پلاستیک سوال بپرسید. 
  • استفاده از کرم ویتامین E و ژل‌های ترمیمی: در حالی که هنوز از لحاظ پزشکی ثابت نشده این محصولات به ترمیم شدن زخم‌ها کمک می‌کنند؛ ضرری هم ندارند. می‌توانید پس از هفته‌ی سوم بعد از جراحی یا زمانی که بخیه‌ها کاملا بسته شدند، از این محصولات استفاده کنید.


منبع : 8west