در خصوص انتخاب درب و پنجره‌ UPVC گزینه‌های زیادی پیش رو داریم. ممکن است بخواهید درب و پنجره‌های قدیمی را به روز کنید تا مصرف انرژی را کاهش دهید، یا این‌که بخواهد خانه را بازسازی کنید و درب و پنجره‌ UPVC را به‌عنوان بخشی از این بازسازی در نظر گرفته باشید. این‌که بدانید چه نوع  درب و پنجره‌ UPVC نیازهای شما را برطرف خواهد کرد اولین قدم در انتخاب آن است. در این مطلب انواع درب و پنجره‌ UPVC را بررسی می‌کنیم تا قبل از این‌که در این خصوص تصمیم بگیرید، اطلاعاتی در مورد آن‌ها داشته باشید. 


پنجره‌های لولایی

پنجره‌های لولایی طوری طراحی شده‌‌اند که مثل درب باز می‌شوند. بالا یا کنار این پنجره‌ها لولا دارد و از داخل قفل می‌شوند. پنجره‌هایی که در قسمت بالایی لولا دارند در قسمت پایین یک دستگیره دارند که باعث می‌شود پنجره از پایین باز شود. بسته به این‌که لولاها کدام قسمت پنجره نصب شده‌اند، مسیر باز و بسته شدن پنجره مشخص می‌شود. در بعضی موارد این پنجره‌ها از پایین و رو به بیرون باز می‌شوند. می‌توان این نوع پنجره‌ی PVC را به اندازه‌ی استاندارد خریداری کرد یا به هر اندازه‌ای سفارش داد. 


درب و پنجره‌ UPVC کشویی را می‌توان در ورودی اتاق پذیرایی به پاسیو، یا قسمت‌های دیگر خانه نیز استفاده کرد.

درب و پنجره‌ی کشویی افقی

درب و پنجره‌ UPVC کشویی گزینه‌ای دیگر برای استفاده در ساختمان‌های مسکونی است. درب‌های کشویی را می‌توان در ورودی اتاق پذیرایی به پاسیو، یا قسمت‌های دیگر خانه نیز استفاده کرد. هم‌چنین پنجره‌های کشویی برای جاهایی که در آن‌ها کمبود فضا وجود دارد و پنجره‌های لولایی کاربردی ندارند کاملا مناسب است. مکان نصب درب و پنجره‌ UPVC در انتخاب نوع آن‌ها تعیین‌کننده است. 


پنجره‌های کشویی قائم

از این نوع پنجره بیشتر در کشورهای اروپایی و آمریکا استفاده می‌شود. پنجره‌های کشویی قائم را حتما در فیلم‌ها دیده‌اید. پانل بالایی این نوع پنجره معمولا ثابت است و پانل پایینی به سمت بالا و پایین حرکت می‌کند. بعضی انواع پنجره‌های کشویی قائم هستند که پانل بالایی‌شان به سمت داخل خم می‌شود تا تمیز کردن آن‌ها ساده‌تر شود. این نوع پنجره از جنس UPVC موجود است و می‌توانید آن را به هر اندازه‌ای که خواستید سفارش دهید. 


قبل از این‌که بخواهید درب و پنجره‌ UPVC مورد نیاز خود را انتخاب کنید، نیازهای خود را خوب بررسی کنید و در اینترنت در خصوص تمام گزینه‌هایی که دارید به‌خوبی تحقیق کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. 


منبع : Oridow