همان‌گونه که در بخش اول این مطلب خوانده‌اید، حرفه ‌ای‌های رنگ مو نکاتی را درباره‌ی رنگ کردن مو در منزل با شما در میان گذاشته‌اند که در دستورالعمل داخل جعبه‌ی رنگ مو پیدا نخواهید کرد. در بخش اول یاد گرفتید که بهتر است به رنگ‌های کمی روشن‌تر و تیره‌تر از رنگ فعلی موهای خود بسنده کنید چرا که تغییر رنگ شدید می‌تواند به موهای‌تان آسیب بیشتری برساند. آماده کردن لوازم مورد نیاز برای رنگ کردن مو در منزل نیز از دیگر عواملی است که می‌تواند از آسیب بیشتر به موی شما جلوگیری کند.

با یک مسواک هایلایت کنید
خیلی از حرفه‌ای‌ها از این روش برای رسیدن به نتایج دقیق استفاده می‌کنند: از رنگی که دوبار از رنگ فعلی موهای‌تان روشن‌تر است و یک مسواک یا فر مژه برای هایلایت کردن موها استفاده کنید. جاهایی که بیشتر در معرض نور خورشید هستند را هایلایت کنید؛ یعنی اطراف خط مو ریشه‌ها.

از بالا شروع کنید
از آن‌جایی‌که ریشه‌‌ی موها بیشتر از هر جای دیگر به رنگ و زمان برای رنگ گرفتن نیاز دارند اول ریشه‌ی موهای خود را رنگ بزنید، سپس رنگ را از بالای موها به جاهای دیگر سر پخش کنید. به این شکل دیگر موهای‌تان دو رنگ نمی‌شوند. مثل آرایشگرهای حرفه‌ای موها را به چهار تا شش قسمت تقسیم کنید و سپس قست قسمت آن‌ها را رنگ کنید تا مطمئن شوید همه جای سرتان رنگ گرفته است.

اگر می خواهید در منزل خود و بدون مراجعه به سالن زیبایی موهای تان را رنگ کنید حتما دو آینه در دسترس داشته باشید.

برای رنگ کردن مو از دو آینه استفاده کنید
رنگ کردن پشت سر می‌تواند کار مشکلی باشد. اگر جلوی آینه‌ی دستشویی موهای‌تان را رنگ می کنید یک آینه را هم پشت سرتان نگاه دارید تا مطمئن شوید همه جای سرتان را درست رنگ می‌کنید.

دستمال مرطوب دم دست داشته باشید
هنگام رنگ کردن مو از دستمال مرطوب برای پاک کردن لکه‌های رنگی که می‌پاشند استفاده کنید. اگر برای تمیز کردن آن‌ها تا تمام شدن کار صبر کنید ممکن است دیگر به این راحتی پاک نشوند.

از کلاه حمام استفاده کنید
پس از این‌که تمام رنگ مو را به سرتان زدید، قبل از این‌که از جای خود بلند شوید یک کلاه حمام یک بار مصرف روی سرتان بگذارید تا از شره کردن رنگ مو روی صورت و یا ریختن آن روی جاهای دیگر جلوگیری کنید. سپس می‌توانید با خیال راحت از جای خود بلند شوید، شام آماده کنید و بنشینید جلوی تلویزیون و سریال مورد علاقه‌تان را ببینید.

از برق مو استفاده کنید
مثل برق لب، برق مو نیز می‌تواند رنگ موها را شفاف و پر رنگ‌تر نشان دهد.

دستکش اضافی برای رنگ کردن مو در منزل یکی از لوازم ضروری به حساب می آید.

دستکش اضافه تهیه کنید
احتمالا از دستکش‌های داخل جعبه‌ی رنگ مو هنگام رنگ کردن موهای خود برای محافظت از دست‌های‌تان استفاده کرده‌اید. اما وقتی می‌خواهید موها را بشویید نیز به دستکش نیاز دارید. بنابراین یک جفت دستکش اضافی خریداری کنید چون ممکن است نتوانید از دستکش‌های داخل جعبه‌ی رنگ مو دوباره استفاده کنید. در غیر این‌صورت ممکن است دست‌تان رنگ بگیرد.

وسواس را کنار بگذارید
کاملا منطقی است که با شستن موها رنگ موی خود را هم می‌شویید. حتی آب خالی هم جدا از شامپو می‌تواند مولکول‌های رنگ را از تارهای موی شما جدا کند. بنابراین بهتر است موی رنگ شده‌ی خود را به جای شستشوی روزانه چند روز یک بار بشویید.

محصولاتی که استفاده می‌کنید را عوض کنید
استفاده‌ی هفتگی از شامپو رنگ، نرم کننده و یا برق مو می‌تواند تا دفعه‌ی بعدی که موهای‌تان را رنگ می‌کنید رنگ موی شما را دوباره زنده کند.


منبع : Goodhousekeeping