همان‌طور که در بخش اول و بخش دوم این مطلب گفتیم، اگر عادت ندارید هر سال سالن زیبایی خود را تمیز کنید باید این کار را به لیست‌ کارهایی که سالن شما را به یک سالن زیبایی موفق تبدیل می‌کند اضافه کنید. در ادامه آخرین نکات پیشنهادی برای انجام امور نظافتی یک سالن زیبایی نمونه را از نظر خواهید گذراند.

میز پذیرش

تمام وسایل را از روی میز بردارید و کابینت‌ها را خالی کنید. همه چیز را دستمال بکشید. مطمئن شوید تمام اسناد سر جای‌شان هستند، جای پرونده‌ها امن و پیشخوان مرتب است. صفحه کلید رایانه و تمام وسایل الکترونیکی دیگر که گرد و خاک جذب می‌کنند را تمیز کنید. توجه داشته باشید بین کلیدهای صفحه کلید معمولا خاک زیادی جذب می‌شود؛ آن‌ها را خوب تمیز کنید. احتمال گم شدن اسناد و پرونده ها را در نظر بگیرید و همه ی آن‌ها را اسکن کنید.

نکته ی مهم
رسید‌ها را هر وقت که می‌توانید بر اساس تاریخ مرتب کنید و این کار را تا آخر ماه یا سال به تعویق نیاندازید. به این شکل هر وقت خواستید مخارج را با رسید‌ها تطبیق دهید می دانید کدام خرید برای چه تاریخی بوده است. هم‌چنین مطمئن شوید روی میز پذیرش وسایل اضافی یا تکه‌های شکسته‌ی وسایل وجود نداشته باشد. میز پذیرش شما در جذب مشتری جادو می‌کند.

تمیزی و نظافت سرویس بهداشتی سالن زیبایی در وفاداری مشتریان حساس بی تاثیر نیست.

سرویس بهداشتی
برنامه‌ی نظافت سرویس بهداشتی سالن زیبایی خود را روزانه کنید و مطمئن شوید مرتب انجام می‌شود. بعضی قسمت‌هایی که از چشم دور مانده‌اند مثل لوله‌های زیر دستشویی و بین کاشی‌ها را تمیز کنید. مطمئن شوید لوازم بهداشتی مورد نیاز به اندازه‌ی کافی در دسترس وجود دارد. خوشبو‌کننده، دستمال و ظرف مایع دستشویی جزو اقلام ضروری‌اند. آینه‌ی دستشویی و مایع دستشویی که روی روشویی شره می‌کند را مرتب تمیز کنید. سعی کنید خودتان را جای مشتری بگذارید و از دید او سرویس بهداشتی را بررسی کنید. احتمالا به این شکل بیشتر از کسی که هر روز آن‌جا را می‌بییند به سرویس بهداشتی سالن زیبایی خود دقت خواهید کرد.

کمد‌های محصولات آرایشی
این قسمت کار زیادی دارد و به راحتی به هم می‌ریزد. هنگام مرتب کردن لوازم آرایش، آن‌ها را به چهار دسته تقسیم کنید: لوازم نگاه داشتنی، لوازم دور انداختنی، لوازم بخشیدنی، لوازم فروشی. چیز‌هایی مثل لوازم آرایش و پارچه که لازم‌شان دارید را دوباره به قفسه‌ها باز گردانید. وقتی همه‌ی وسایل را از قفسه‌ها بیرون آوردید، خوب آن‌ها را تمیز کنید.

دسته بندی لوازم و محصولات آرایشی به صورت مرتب و منظم در ذهن مشتریان تاثیرگذار خواهد بود.

نکته ی مهم
لوازم شبیه به هم را پیش هم بگذارید ولی هیچ‌وقت لوازمی که مشابه نیستند را در یک جعبه قرار ندهید. هر چیزی باید سر جای خودش باشد. کشویی برای لوازم درهم در نظر نگیرید چون پس از مدتی پیدا کردن لوازم مورد نیاز برای کارکنان غیر ممکن می‌شود. فضای سالن زیبایی محدود است، پس باید حواس‌تان به چیزهایی که می‌خرید و انبار می‌کنید باشد.

دیوارها، پنجره‌ها و آثار هنری
وقتی همه چیز را جابه‌جا کردید، شرایط برای رنگ ‌آمیزی سالن زیبایی شما مهیاست. هم‌چنین می‌توانید به جاهایی مثل سقف و بالای قاب‌ها که خاک به خود می‌گیرند و تار عنکبوت می‌زنند رسیدگی کنید. اگر آثار هنری که در سالن زیبایی خود دارید به نماد آن‌جا تبدیل نشده‌اند می‌توانید دکوراسیون داخلی سالن زیبایی‌تان را هم عوض کنید.

نکته ی مهم
به دکوراسیون داخلی بی توجه نباشید. به ظاهر سالن زیبایی خود اهمیت دهید و هرچه نیاز به تعویض شدن دارد را تعویض کنید.

در انتخاب صحیح کفپوش سالن زیبایی خود حساسیت به خرج دهید چون در انتخاب سالن شما توسط مشتریان موثر است.

کف سالن
فرش‌ها نخ‌کش شده‌اند؟ کفپوش بلند شده است؟ اگر بودجه‌اش را دارید نو‌سازی کفپوش سالن می‌تواند در نوسازی ظاهر سالن زیبایی‌تان تأثیر زیادی داشته باشد. اگر نه، می‌توانید با مواد شوینده یا بخار کف سالن را تمیز کنید. شاید با تعدادی قالی جدید هم ظاهر سالن زیبایی‌تان تازه شود.

نما
رنگ نمای ساختمان را چک کنید که سالم باشد. اگر این‌طور نیست زمانش رسیده که آن را ترمیم کنید. اگر مدت‌هاست دیوارهای بیرونی را تمیز نکرده‌اید می‌توانید با شرکت‌های خدمات امور نظافتی تماس گرفته و شخصی را برای این کار استخدام کنید. تابلوی سالن زیبایی خود را بررسی کنید تا رنگ و رو رفته یا فرسوده نباشد. در نهایت اگر باغچه‌ای جلوی سالن زیبایی خود دارید به آن رسیدگی کنید.

نکته‌ی مهم
حواس‌تان به تار عنکبوت‌ها باشد. هیچ مشتری دوست ندارد به سالن زیبایی برود که به نظر بلا استفاده و متروکه می‌ آید.
منبع : Nailsmag