در فکر جراحی زیبایی بینی هستید؟ شاید در مورد تغییراتی که دوست دارید شاهد باشید یا این‌که بینی ایده‌آل شما چه شکلی می‌تواند داشته باشد فکر‌هایی در سر داشته باشید. عکس‌های مدل‌ها در مجلات، هنرپیشه‌ها در تلویزیون و حتی عکس‌های قبل و بعد از جراحی زیبایی بینی افراد دیگر بر روی اینترنت به راحتی شما را اغوا می‌کند. اما بهتر است واقع بین باشید و قبل از هر کاری با یک کارشناس مشورت کنید. شاید نتوانید با جراحی به تغییرات دلخواه خود برسید و ممکن است نتیجه‌ی کار، آن بینی نباشد که شما به دنبالش بودید.

فراموش نکنید بهترین نتیجه را زمانی می‌گیرید که سراغ یک متخصص جراحی زیبایی بینی بروید تا با دادن اطلاعات لازم به شما کمک کند بهترین تصمیم ممکن را بگیرید. به‌جای دل دل کردن با ذهنی باز  با مشاور صحبت کنید و با این کار شانس موفقیت خود را بیشتر کنید.


نمی‌خواهم نوک بینی‌ام تغییر کند

شاید تصور کنید تغییر دادن نوک بینی باعث بیشتر شدن خطر جراحی می‌شود یا احتمال بروز عارضه‌ای مثل افتادگی بینی را بالا می‌برد. راستش را بخواهید یکی از بهترین راه‌های داشتن یک بینی با ظاهری غیر طبیعی این است که پل بینی را تغییر دهید و نوک آن را به همان حالت که بود باقی بگذارید.


من جراحی زیبایی بینی «باز» نمی‌خواهم

اگر به جراح خود بگویید که کلا با جراحی زیبایی بینی باز مخالفید، در واقع از او می‌خواهید جراحی را به گونه‌ای انجام دهد که ممکن است نتایج مطلوبی به بار نیاورد. بسیاری از بیماران نگران این هستند که جراحی زیبایی بینی باز جای زخم باقی بگذارد  یا زمان بهبود به درازا بکشد که در واقع عکس آن درست است.


در جراحی زیبایی بینی کوچک کردن قوز مستلزم تراشیده شدن یا برش قسمت‌های بالای استخوان است.

من نمی‌خواهم استخوان بینی‌ام شکسته شود

شاید فکر کنید استئوتومی یا همان برش استخوان که در آن استخوان‌های بینی برای کوتاه کردن یا بلند کردن محور بینی برش می‌خورد، خطر جراحی زیبایی بینی را بیشتر یا دوره‌ی نقاهت را طولانی می‌کند. استئوتومی هیچ تاثیر مضاعفی بر دوران نقاهت ندارد و علاوه بر آن برای برداشتن قوز بینی جهت جلوگیری از عارضه‌ای به نام «بدشکلی سقف باز» بینی لازم است.

استخوان‌های بینی همانند یک تونل پوشیده هستند. کوچک کردن قوز مستلزم تراشیده شدن یا برش قسمت‌های بالای استخوان است که باعث ایجاد یک شکاف در سقف تونل می‌شود. برای بستن این شکاف باید پایه‌ی استخوان‌ها بریده شده و به هم نزدیک شوند. اگر این فضای خالی به درستی پر نشود بخش میانی پل بینی سطح صاف غیر طبیعی خواهد داشت و لبه‌های استخوان‌های بینی برآمدگی‌هایی را در دو طرف بینی به وجود خواهند آورد. بدون استئوتومی، قوز بینی شما کاهش اندکی خواهد داشت و نتیجه‌ی جراحی زیبایی بینی شما مطلوب نخواهد بود.


من به دنبال یک تغییر چشمگیر هستم

اگر یک متخصص جراحی زیبایی بینی به شما گفت که دادن تغییر اساسی در بینی شما به سلامت فیزیکی و زیبایی شما ضربه می‌زند، بهتر است به او اعتماد کنید. البته شما می‌توانید نظر متخصص دیگری را هم جویا شوید، اما بدانید که متقاعد کردن یک جراح کم تجربه‌تر برای ایجاد تغییرات خیلی زیاد ممکن است نتایجی را به بار بیاورد که جبران ناپذیر باشد.


منبع : 8west