بیشتر افرادی که سراغ جراحی زیبایی بینی می‌روند جوان هستند و معمولا کمتر از 25  تا 30 سال سن دارند. در کل، جوانان کمتر بیماری‌هایی دارند که جراحی را برای‌شان خطرناک کند. البته اگر کسی بیماری خاص داشته باشد، باید در جلسات مشاوره با جراح پلاستیک حتما در مورد آن صحبت کند که جراح بتواند از بی‌خطر بودن جراحی زیبایی بینی برای او مطمئن شود. در این مطلب به بیماری‌هایی پرداخته‌ایم که ممکن است در جراحی زیبایی بینی اختلال ایجاد کنند. اگر شما هم قصد دارید بینی خود را عمل کنید و می‌خواهید از بی‌خطر بودن این جراحی اطمینان حاصل کنید، با مجله ایرانگان همراه باشید. 


کم‌خونی

کم‌خونی خفیف بسیار رایج است، راحت تشخیص داده می‌شود و با مصرف مکمل‌های آهن درمان می‌شود. خیلی کم پیش می‌آید که کم‌خونی کسی آن‌قدر شدید باشد که مجبور شود جراحی زیبایی بینی را به تعویق بیاندازد. اگر شما هم پیشینه‌ی کم‌خونی دارید، حتما در این خصوص با جراح پلاستیک صحبت کنید. البته بعضی جراحان در آزمایش خونی که قبل از عمل از بیماران گرفته می‌شود، احتمال کم‌خونی را نیز بررسی می‌کند. اگر میزان آهن خون پایین باشد، جراح برای‌تان مکمل آهن تجویز خواهد کرد. 


بعضی بیماری‌های قلبی مثل آریتمی قلبی در جراحی زیبایی بینی اختلالی ایجاد نمی‌کنند ولی باید با پزشک در میان گذاشته شود.

بیماری قلبی

بعضی بیماری‌های قلبی مثل آریتمی قلبی در جراحی زیبایی بینی اختلالی ایجاد نمی‌کنند. اما اگر بیماری‌ قلبی جدی‌تری دارید، احتمالا نمی‌توانید جراحی شوید. حتما در خصوص بیماری‌های قلبی قبل از جراحی پلاستیک با پزشک مورد نظرتان صحبت کنید. 


خونریزی غیرطبیعی

اگر خونریزی غیرطبیعی داشته باشید، حتما متوجه‌اش شده‌اید. اگر خونریزی شدید نباشد می‌توان آن را قبل از جراحی درمان یا مدیریت کرد، اما اگر شدید باشد جراحی زیبایی بینی ممکن است خطرآفرین باشد. مهم این است که این مسئله را با جراح پلاستیک در میان بگذارید تا بتواند وضعیت شما را بررسی کند. 


بیماری‌هایی که باعث می‌شوند داروهای رقیق‌کننده‌ خون مصرف کنید

بسیار نادر است که جوانان بیماری‌هایی داشته باشند که به داروهای رقیق‌کننده‌ی خون نیاز پیدا کنند. اما کسانی که از این داروها استفاده می‌کنند باید با پزشک معالج خود صحبت کنند و اجازه بگیرند که برای مدتی قبل از جراحی زیبایی بینی مصرف این داروها را متوقف کنند. در جلسات مشاوره قبل از جراحی پلاستیک این مسئله را با پزشک مورد نظرتان درمیان بگذارید. 


منبع : 8west