در سال‌های اخیرا محبوبیت و استفاده از درب‌ اتوماتیک دو چندان شده است. در روزگاران قدیم درب‌ اتوماتیک را فقط در هتل‌های شیک، فرودگاه‌ و بیمارستان‌ می‌دیدیم؛ اما امروزه استفاده از درب‌ اتوماتیک در ادارات،‌ باشگاه‌ ورزشی، مدارس، رستوران‌،‌ فروشکاه‌ و سوپر مارکت چیز عادی است. البته خانه‌های مسکونی و خانه‌های سالمندان جاهایی هستند که بیشترین بهره را از درب‌ اتوماتیک می‌برند.

کار اصلی درب‌ اتوماتیک دسترسی راحت برای همگان است. با نصب درب‌ اتوماتیک در محل کار خود جزء حامیان قانون حمایت از معلولان قرار می‌گیرید. وجود این درب‌ها نه تنها زندگی را برای جمعیت سالمندان و معلولین راحت‌تر کرده، بلکه برای مادرانی که کالسکه‌ی کودک را به دست دارند و فرد دیگری که چندین کیسه‌ی خرید در دست دارد  و می‌خواهد از فروشگاه بیرون بیاید و نمی‌تواند درب معمولی به آن سنگینی را با دست پر باز کند نعمتی است.

افراد و کارمندهای بی‌ملاحظه درب‌های معمولی را باز می‌گذارند و با این کار باعث اتلاف سرما یا گرما و بالا رفتن مصرف انرژی می‌شوند. چون درب‌ اتوماتیک با نزدیک شدن فرد باز می‌شود و پس از آن بلافاصله بسته می‌شود گرمای ساختمان به هدر نمی‌رود. در تابستان هم وضعیت به همین صورت است چون درب‌ها به مدت طولانی باز نمی‌مانند سرمای داخل به بیرون نمی رود و کولرها مجبور نیستند دائما کار کنند تا دمای داخل ساختمان را در حالت مطلوب حفظ کنند.

مزیت دیگر نصب درب‌ اتوماتیک  کاهش ردپای کربن در محیط است؛ درب‌ اتوماتیک از آلومینیوم و شیشه‌های سخت ساخته می‌شود؛ و البته این که این روزها درب‌ اتوماتیک شیشه‌ای، بدون فریم محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. آلومینیوم فلزی سبک، اما در عین حال قوی است که هم در برابر زنگ زدگی و هم در برابر خوردگی مقاوم است که برای مناطقی که آب و هوای مرطوب دارند ایده‌آل است.

خوبی درب‌ اتوماتیک شیشه‌ای بدون فریم در این است که از داخل ساختمان به بیرون و بالعکس دید دارند و این مزیت دیگری برای ایمنی و امنیت بالاتر ساختمان است. از آن‌جایی که  امروزه جرم و جنایت به بالاترین حد خود رسیده، بر صاحبان مشاغل است که حداکثر میزان امنیت را برای کارکنان و افرادی که به مراکز آن‌ها وارد می‌شوند فراهم آورند.


منبع : Adsf