قصد دارید پس از جراحی زیبایی بینی به سفر بروید؟ چه مدت بعد از جراحی زیبایی بینی نباید مسافرت کرد؟ اگر اخیرا این جراحی زیبایی را انجام داده‌اید و قصد سفر دارید، باید مواردی را مد نظر داشته باشید. در حالی که مدت زمان دوران نقاهت برای هر بیمار متفاوت است، توصیه می‌شود حداقل تا سه هفته پس از عمل به مسافرت نروید. در هر حال بهتر است قبل از تماس گرفتن با آژانس مسافرتی، با جراح پلاستیک خود مشورت کنید. او بهتر از هر کسی می‌تواند در این تصمیم‌گیری به شما کمک کند. هنگام مشاوره با جراح پلاستیک موارد زیر را مد نظر داشته باشید:


برنامه‌های سفر را با جراح در میان بگذارید

جراح پلاستیک می‌تواند تخمین بزند قبل از سفر به چه مدت استراحت نیاز دارید. برنامه‌های گردشگری خود با او در میان بگذارید و قبل از آن، تایید او را بگیرید. 


خطرات را مد نظر قرار دهید

در حالی که اکثر بیماران پس از جراحی زیبایی بینی دچار خونریزی و عفونت نمی‌‌شوند، ممکن اس  این مشکلات در سه هفته‌ی اول پس از جراحی زیبایی پیش بیاید. بهتر است حداقل سه هفته برای مسافرت کردن صبر کنید. 


مراجعه به جراح پس از جراحی

معمولا پزشک جراح پس از عمل جراحی زیبایی بینی چند جلسه به شما وقت می‌دهد تا بتواند فرایند بازیابی و ترمیم را تحت نظر داشته باشد. بهتر است این جلسات را از دست ندهید. معمولا یک هفته پس از عمل باید به جراح مراجعه کنید تا پانسمان بینی را باز کند. جلسات بعدی معمولا 2 ماه و شش ماه پس از عمل هستند پس حضور در جلسه‌ی اول ضروری است. 


به کجا سفر می‌کنید

اگر بخواهید از راه جاده‌ای سفر کنید و به محلی نزدیک بروید، احتمال این‌که با مشکل مواجه شوید بسیار کم است. اما اگر بخواهید به سفری طولانی بروید ممکن است دچار مشکل شوید. باید این مسئله را مد نظر داشته باشید که در سه هفته‌ی اول پس از جراحی زیبایی بینی، باید در شرایطی باشید که در صورت بروز مشکل بتوانید سریع خود را به یک بیمارستان برسانید. 


بهتر است تا زمانی که دوران نقاهت جراحی زیبایی بینی تمام نشده سفر هوایی نداشته باشید.

قصد انجام چه فعالیت‌هایی را دارید

پس از جراحی زیبایی بینی بعضی فعالیت‌ها در فرایند بازیابی اختلال ایجاد می‌کنند. بهتر است با پزشک جراح صادق باشید و فعالیت‌هایی که قصد انجام‌شان را دارید را برای او شرح دهید. فعالیت‌های زیر ممکن است خطرناک باشند:

  • سفر هوایی: تصور کنید اگر در هواپیما و بدون مراقبت پزشکی دچار خونریزی شوید چه اتفاقی می‌افتد. با این‌که تغییر فشار هوا به خونریزی منجر نمی‌شود، بهتر است تا زمانی که دوران نقاهت تمام نشده سفر هوایی نداشته باشید. البته کسانی که برای جراحی زیبایی بینی به شهری دیگر سفر می‌کنند، استثنا هستند. 
  • بودن در معرض نور خورشید: اگر برای مدت طولانی در معرض نور خورشید باشید، ممکن است جای بخیه‌ها تیره شود. بهتر است تا یک سال پس از عمل جراحی زیبایی بینی خود را برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار ندهید. 
  • فعالیت‌های فیزیکی: ورزش‌ و فعالیت‌هایی که در آن‌ها احتمال ضربه خوردن صورت زیاد است مثل اسکی را تا سه هفته پس از عمل انجام ندهید. انواع  ورزش‌ خشن مثل کشتی و بوکس را هم باید تا یک سال کنار بگذارید. پس از این‌که دوران حساس بینی تمام شد، این فعالیت‌ها را با مراقبت زیاد انجام دهید. 
  • ورزش‌های آبی: پس از باز کردن پانسمان، خیس شدن بینی زیر دوش اشکالی ندارد. اما آب استخرهای عمومی یا دریا ممکن است آلوده باشد. البته پس از تمام شدن دوران نقاهت شنا کردن در استخر دیگر خطری ندارد، اما بهتر است تا شش هفته از شیرجه زدن خودداری کنید. 
  • کوهنوردی: تغییر فشار هوا به خونریزی منجر نمی‌شود، اما بهتر است تا تمام شدن دوران نقاهت کوهنوردی نکنید، چون از لحاظ فیزیکی فشار زیادی به بدن وارد می‌کند. 

برنامه‌ریزی کنید

اگر پزشک جراح اجازه‌ی سفر کردن و گردشگری  را به شما داده است، بهتر است قبل از حرکت همه چیز را برنامه‌ریزی کنید تا به مشکلی بر نخورید. برای مثال آدرس بیمارستان‌های مقصد را از قبل پیدا کنید. 


منبع : 8west