اگر به به‌روز بودن و چیزهای مدرن علاقه داشته باشید، سبک دکوراسیون معاصر برای‌تان مناسب خواهد بود. در حالی که تصور عمومی بر این است که دکوراسیون داخلی مدرن سرد و مینیمال است، دکوراسیون معاصر راحت و دعوت‌کننده است و شلوغ و تاریک هم نیست. این سبک طوری طراحی می‌شود که می‌توان از آن در خانه، دفتر کار یا فروشگاه‌ نیز استفاده کرد. خانه‌ی معاصر مکانی ساکت و آرامش‌بخش است. برای این‌که ظاهر خانه را به سبک معاصر طراحی کنید، باید یک سری قوانین اولیه را به یاد داشته باشید. 

سادگی، پیچیدگی نامحسوس، بافت و خط‌های تمیز از مشخصه‌های دکوراسیون معاصر هستند. در این نوع دکوراسیون به‌جای اشیا، فضا به نمایش گذاشته می‌شود. با تمرکز روی رنگ، فضا و اشکال دکوراسیون داخلی معاصر، ظاهری تازه و شیک دارد. با مجله ایرانگان همراه باشید تا از المان‌های دکوراسیون معاصر آگاه شوید و به سادگی بتوانید آن را در خانه‌ی خود پیاده کنید. 


رنگ

رنگ‌های خنثی، مشکی و سفید رنگ‌های اصلی هستند که در دکوراسیون معاصر مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولا در کنار این ترکیب رنگ از رنگ‌های روشن و جیغ به مقدار کمی استفاده می‌شود. از رنگ مشکی بیشتر برای زمینه‌‌سازی دکوراسیون معاصر استفاده می‌شود و با زدن رنگ‌های خنثی به دیوارها، فضایی عالی برای استفاده از وسایل تزئینی به رنگ‌های روشن و جیغ فراهم می‌شود. اگر دیوارها به رنگ‌های روشن و ملایم باشند، گچکاری‌ها باید به رنگ‌های خنثی باشند. اگر برای دیوار رنگ روشن انتخاب می‌کنید، از رنگ‌های خنثی باید همه‌جای فضا استفاده کنید. 


خط و فضا

یکی از المان‌های اصلی دکوراسیون معاصر خط است. از خط در جزئیات معماری، بلوک‌های رنگ‌های جیغ، سقف‌های بلند، پنجره‌های بدون پرده و اشکال هندسی استفاده می‌شود. فضای خالی روی دیوارها، بین تکه‌های مبلمان و نزدیک سقف به اندازه‌ی فضاهایی که با اشیا پر می‌شوند اهمیت دارد. در دکوراسیون داخلی معاصر، جمله‌ی هر چه کمتر بهتر، کاملا صدق می‌کند. هر شی باید فردیت داشته باشد. از المان‌های ساختمانی بهره بگیرید. می‌توانید دریچه‌های هوای سقف را باز بگذارید، آجر شکسته می‌تواند نشان دهنده بافت و ثبات باشد و لوله‌های رو کار در خانه‌های مدرن کاملا عادی هستند. می‌توانید با رنگ کردن این المان‌های ساختمانی کاری کنید آن‌ها بیشتر در چشم باشند. 


اشکال هندسی تمیز و صاف جز اساس مبلمان معاصر هستند.

مبلمان معاصر

اشکال هندسی تمیز و صاف جز اساس مبلمان معاصر هستند. روکش مبل معمولا باید مشکی، سفید یا دیگر رنگ‌های خنثی و از پارچه‌های طبیعی باشد. پارچه‌هایی که برای مبلمان معاصر استفاده می‌شود بیشتر از جنس پشم، نخ، ابریشم، کتان و کنف هندی هستند. طراحی مبلمان معاصر ساده و خلوت است و هیچ تزئینی ندارد. هم‌چنین پایه‌های آن‌ها نمایان است و مبل‌های تک نفره یا تخت‌ها دامن، منگوله یا تزئیات دیگر ندارند. می‌توان با استفاده از کوسن رنگ و بافت را به شکل اشکال هندسی بهمبلمان مدرن اضافه کرد. 


نکات مهم

  • از مبلمان و وسایل تزئینی به‌عنوان المان‌هایی گویا استفاده کنید. پیش‌زمینه‌ی دکوراسیون باید ساده باشد اما می‌توانید از رنگ‌های مورد علاقه‌‌تان روی مبلمان و وسایل تزئینی استفاده کنید. 
  • هر چه کم‌تر بهتر! در دکوراسیون معاصر از جزئیات منحنی، طرح‌های گلدار، پارچه‌های چین‌دار و حاشیه استفاده نمی‌شود. همه چیز باید ساده، چشم‌گیر و کاربردی باشد. 
  • کفپوش در دکوراسیون معاصر باید چوب، کاشی یا وینیل و ساده باشد. اگر می‌خواهید برای ایجاد گرما یا کنترل صدا از موکت استفاده کنید، نوع تجاری آن را انتخاب کنید. با استفاده از فرش‌ کوچک، رنگ، بافت و اشکال هندسی را به دکوراسیون اضافه کنید. 


منبع : About