نارضایتی از ظاهر ممکن است در روابط اجتماعی افراد مشکل ایجاد کند. خیلی از خانم‌ها و آقایان از شکل و اندازه‌ی بینی خود راضی نیستند و برای حل مشکل‌شان سراغ جراحی زیبایی بینی می‌روند. این جراحی زیبایی می‌تواند ظاهری که می‌خواهید را برای‌تان به ارمغان بیاورد و دوران نقاهت طولانی هم ندارد. در این مطلب رایج‌ترین سوالات در خصوص جراحی زیبایی بینی و پاسخ آن‌ها را آورده‌ایم تا اگر قصد انجام این عمل را دارید، بتوانید شک و شبه‌های خود را برطرف کنید. 


جراحی زیبایی بینی چیست

جراحی زیبایی بینی عملی است که در آن شکل یا اندازه‌ی بینی را تغییر می‌دهند. این کار ممکن است برای کوچک کردن سوراخ‌های بینی، برداشتن قوز، تغییر زاویه‌ی بین بینی و لب و موارد دیگر انجام شود. اگر از مشکلات تنفسی رنج می‌برید، می‌توانید در کنار جراحی زیبایی بینی انحراف بینی را نیز از بین ببرید. به این شکل ناهمواری‌های تیغه بینی صاف می‌شود. 


جراحی زیبایی بینی چقدر طول می‌کشد

در بیشتر موارد جراحی زیبایی بینی بین یک تا دو ساعت زمان می‌برد. اما یادتان باشد که این زمان بسته به جراحی ممکن است متفاوت باشد. 


بعد از عمل جراحی زیبایی بینی وجود عوارضی مثل ورم و کبودی طبیعی و اجتناب ناپذیر است.

عوارض جانبی جراحی زیبایی بینی چیست

هر نوع عمل جراحی عوارض جانبی مثل ورم، بی‌حسی و زخم را دارد. این عوارض معمولا پس از چند هفته ناپدید می‌شوند اما یادتان باشد ممکن است ورم صورت تا سه ماه به طور کامل از بین نرود. نتایج نهایی جراحی زیبایی بینی پس از یک سال نمایان می‌شوند. 


پس از جراحی باید باز هم نزد جراح پلاستیک رفت

از آن‌جایی که دوران نقاهت و فرایند درمان پس از جراحی زیبایی بینی کمی طول می‌کشد، مراجعه به پزشک پس از جراحی نیز ضروری است. احتمالا جراح پلاستیک از شما می‌خواهد 5 روز پس از جراحی نزد او بیایید، سپس دو هفته بعد، چهار هفته بعد، سه ماه بعد، شش ماه بعد و در نهایت یک سال بعد هم باید به جراح پلاستیک مراجعه کنید. 


دوران نقاهت چگونه است

دوران نقاهت هر بیمار پس از جراحی زیبایی بینی متفاوت است، اما باید یادتان باشد که ورم، زخم و بی‌حسی خواهید داشت. جراح پلاستیک معمولا داروهایی برای کاهش عوارض جانبی تجویز می‌کند و شما هم باید فقط همان داروها را مصرف کنید. احتمالا پس از پنج روز تا یک هفته می‌توانید به زندگی عادی خود باز گردید.