ویشال تاکار ، ساکن اکلاهما  که تحت 20 عمل جراحی زیبایی بینی قرار گرفت در حال تشکیل یک پرونده‌‌ی شکایت از جراح اول خود است. در سال 2006  تاکار تصمیم به جراحی زیبایی بینی گرفت. او دکتر لورنس آنجلو کازالینا که در تاسلا مشغول به کار بود را به‌عنوان جراح خود انتخاب کرد. پس از جراحی اول دوباره زیر تیغ جراحی رفت تا مشکلات تنفسی را که در نتیجه جراحی اول به آن گرفتار شده بود رفع کند. وی جراحی زیبایی بینی را ادامه داد و 21  بار تحت عمل جراحی قرار گرفت.


پرونده‌های حقوقی برای جراحی پلاستیک ناموفق

تاکار به مطبوعات گفت: دکتر به من گفت بینی‌ام عفونت کرده و چون من بی‌هوش رو تخت جراحی افتاده بودم او باید تصمیم می‌گرفت. حالا به لطف دکتر کازالینا باید 30 عمل جراحی روی صورتم انجام دهم تا بتوانم بدون درد نفس بکشم و بینی‌ام شبیه بینی یک آدم شود.

در این پرونده‌ی حقوقی تاکار ادعا کرده که دکتر طی جراحی پلاستیک سعی کرده او را بترساند و از وی اخاذی کند. او به‌دنبال گرفتن خسارت برای اتهاماتی چون قصور در کار طبابت، افترا، وارد کردن فشار عاطفی، کلاهبرداری و موارد دیگر است.


آیا جراحی بینی ارزش ریسک کردن را دارد

بر طبق آمار سالیانه هزاران آمریکایی تحت عمل جراحی پلاستیک قرار می‌گیرند که این اعمال جراحی پلاستیک به دلایل زیبایی یا پزشکی انجام می‌شوند. گرچه جراحی زیبایی بینی عملی بسیار رایجی است، اما این احتمال هم وجود دارد که نادانسته خود را در معرض خطر قرار دهید.

بسیاری از کسانی که نام جراح پلاستیک را بر روی خود گذاشته‌اند به هیچ وجه صلاحیت نداشته و برای جراحی زیبایی بینی آموزش‌های لازم را ندیده‌اند و نتایج کار آن‌ها چیزی جز بروز عفونت، مشکلات تنفسی و بدشکلی بینی در بیماران نیست. پس بهتر است قبل از جراحی پلاستیک تحقیقات کافی را انجام دهید و پیشینه‌ی جراح‌تان را بررسی کنید. سعی کنید جراحی را انتخاب کنید که نتیجه‌ی کار او را قبلا دیده‌اید و با بیماران پیشین او آشنایی دارید. 


منبع : Rhinoplastyny