خانم‌ها وقتی می‌خواهند کاری آرامش‌بخش کنند و کمی به خودشان برسند، پدیکور یکی از اولین گزینه‌هایی است که به ذهن‌شان می‌آید. اما در حالی که با امید به داشتن انگشتانی زیبا و اعصابی آرام پا به آرایشگاه می‌گذارند، ممکن است با نتایج ناخواسته‌ی دیگری آن‌جا را ترک کنند. قارچ‌های ناخن و پوست رایج‌ترین خطرات پدیکور هستند. این عفونت‌ها از پوست به ناخن منتقل می‌شوند و  آرایشگاه جایی مناسب برای جذب کردن آن‌ها است. از تشت‌های آب پدیکور گرفته تا لوازمی که متخصص پدیکور استفاده می‌کند، همه می‌توانند عفونی باشند. اما خوشبختانه روش‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از خطرات پدیکور کاملا در امان باشید. 


روزهای نیم‌بها را فراموش کنید

آیا آرایشگاهی که می‌روید یک روز از هفته نیم‌بها است یا بعضی روزها به‌عنوان تخفیف پدیکور و مانیکور را با هزینه‌ی یکی از آن‌ها انجام می‌دهد؟ نگذارید وسوسه‌ی خدمات ارزان‌تر به شما غلبه کند. خدمات ارزان‌تر یعنی مشتری بیشتر و روز شلوغ‌تر و هرچه جمعیت بیشتر باشد، میزان آلودگی بالاتر می‌رود و شما هم بیشتر در معرض عفونت قرار خواهید گرفت.


صبح زود به آرایشگاه بروید

صبح زود هنوز افراد زیادی از تجهیزات آرایشگاه استفاده نکرده‌اند در نتیجه همه چیز تمیزتر است. از طرف دیگر متخصص پدیکور یا آرایشگر خسته نیست و کارش را با دقت بیشتری انجام می‌دهد. 


استفاده از تشت‌های مجزا

به آرایشگاهی بروید که به مشتریان تشت‌های مجزا بدهد، یا اگر یک تشت بزرگ دارد، قسمت هر فرد جدا شده باشد. به این شکل دیگر پای‌تان را در آبی که همه پای‌شان را می‌گذارند نخواهید گذاشت. هر چه این تشت بهداشتی‌تر باشد پای‌تان تمیز‌تر می‌شود. 


لوازم شخصی خودتان را به آرایشگاه ببرید

شاید این کار به‌نظرتان کمی زیاده‌روی باشد، اما امن‌ترین روش است. هر روز افراد بیشتری این کار را انجام می‌دهند و آرایشگران و کارکنان آرایشگاه نیز دارند به آن عادت می‌کنند. لوازم‌تان را چند وقت یک‌بار با بتادین تمیز کنید و آن‌ها را به  آرایشگاه ببرید. 


منبع : Rodalewellness