اگر ساعات خواب خود را تغییر نداده‌اید اما اخیرا حس می‌کنید صبح‌ها پرانرژی و سرزنده از خواب بیدار نمی‌شوید، شاید زمان آن رسیده که تخت خواب قدیمی‌تان را عوض کنید. تخت خواب و تشک پس از مدتی راحتی خود را از دست می‌دهند و در خواب اختلال ایجاد می‌کنند. بهتر است هر 7 تا 10 سال یک‌بار یک تخت جدید خریداری کنید. اگر برای خرید تخت به فروشگاه‌های مبلمان رفته باشید، حتما متوجه شده‌اید که گزینه‌های زیادی برای خرید تخت خواب  وجود دارد. این گزینه‌ها آن‌قدر زیاد هستند که می‌توانند گیج‌کننده باشند. البته لازم نیست خودتان را ناراحت کنید چون یک راهنمای گام به گام خرید تخت خواب برای‌تان فراهم کرده‌ایم. 

  • اول از همه باید تصمیم بگیرید دنبال چه نوع تخت خواب هستید. تخت خواب بزرگ‌ترین تکه‌ی مبلمان اتاق خواب است پس در دکوراسیون داخلی آن تاثیر زیادی دارد. اگر دوست دارید اتاق خوابی رمانتیک داشته باشید، پس تخت خواب چوبی می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. چوبی را انتخاب کنید که با باقی مبلمان هم‌خوانی داشته باشد. از طرف دیگر اگر می‌خواهید دکوراسیون اتاق خواب مدرن باشد، بهتر است از مبلمان فلزی و مینیمال استفاده کنید. تخت خواب چرمی هم برای یک دکوراسیون گرم و دنج بسیار مناسب خواهد بود. 
  • چقدر فضا نیاز دارید؟ هنگام خرید تخت خواب باید توجه داشته باشید که برای دو نفری که روی آن می‌خوابند، جای کافی برای تکان خوردن و حرکت باشد. 
  • از چه سبک تخت خواب خوش‌تان می‌آید؟ شاید مثل خیلی‌ها فقط یک تخت خواب ساده که جایی راحت برای خوابیدن فراهم کند بخواهید، یا این‌که در اتاق خواب فضا کم داشته باشید و تخت خواب کشودار برای‌تان مناسب‌تر باشد. تخت خواب دو طبقه نیز برای اتاق کودکان ایده‌آل است. به هر حال هر نوع تخت خوابی انتخاب می‌کنید، باید محکم و بادوام باشد که سال‌ها کار کند. 
  • چه تشکی خریداری کنیم؟ توصیه‌ی ما این است که بهترین تشکی که می‌توانید را بخرید. تشک ارزان کیفیت ندارد و خوابیدن روی آن نه‌تنها راحت نیست، بلکه ممکن است به مشکلات فیزیکی منجر شود. تشک‌های فنری هم لوکس هستند هم راحت؛ اما باید چند وقت یک بار زیر و رو شوند که دو طرف‌شان به یک میزان فرسوده شود. تشک‌های فوم و لاتکس این مشکل را ندارند، اما اگر چند ماه یک بار آن‌ها را نیز زیر و رو کنید عملکرد بهتری خواهند داشت. 
  • پس از این‌که تخت خواب و تشک را انتخاب کردید، نوبت روتختی، پتو و بالشت‌ها می‌رسد. روتختی‌های 400 تا 600 گره نه تنها راحت هستند بلکه در برابر فرسودگی پارگی نیز مقاومت نشان می‌دهند. در انتخاب روتختی و بالشت‌ها دقت زیادی داشته باشید، چون رنگ و طرح آن‌ها باید با دکوراسیون داخلی اتاق هم‌خوانی داشته باشد.


منبع : Mattressnextday