سینی سیم و کابل برای استفاده در سیستم‌های کنترل صنعتی، کارخانه‌ها، توربین‌های بادی و غیره طراحی می‌شود. سینی سیم و کابل زمانی مطرح شد که قطعی برق و مشکلات مربوط به سیم و کابل ارتباطی زیاد شده بود. این اتفاق در اصل زمانی روی داد که کابل‌های کوچک‌تر در زیر کابل‌های بزرگ‌تر قرار می‌گرفتند و برخی از این کابل‌ها تاب مقاومت در محیط‌های سخت را نداشتند و استاندارد نبودند. سینی‌ سیم و کابل را می‌توان جهت کار با سیگنال، کنترل و برق به کاربرد. هنگام جستجو برای کابل‌های سینی به انواع کمی از آن‌ها برمی‌خوریم که عبارتند از TC یا کابل سینی، PLTC  یا کابل سینی با نیروی محدود، ITC یا کابل سینی ابزار دقیق، ER یا اجرا در معرض و WTTC یا سینی کابل توربین بادی.

کابل‌های TC و PLTC شباهت زیادی به هم دارند. تفاوت عمده‌ی TC و PLTC این است که TC دارای توان 600 ولت و PLTC دارای توان 300 ولت است. کابل‌های  ITC با کابل‌های PLTC دارای ساختار و مواد یکسانی هستند و می‌توانند به عنوان جایگزینی برای PLTC باشند. گرچه ITC دارای توان 300 ولت است اما پیشنهاد می‌کنیم آن را حداکثر با 150 ولت و حداکثر جریان 5 آمپر استفاده کنید. برطبق ماده‌ی 727 NEC، کابل نوع ITC تنها باید در صنعت که فقط افراد متخصص اجازه‌ی نصب و سرویس دارند مورد استفاده قرار گیرد. برای اطلاع شما باید بگوییم که مواد مورد استفاده در سینی سیم و کابل عبارتند از THHN, THWN, XLPO و EPR به‌عنوان عایق و روکش آن شامل PVC, CPE, CSPE می‌شود. 

یکی از متعلقات سینی سیم و کابل، ER یا اجرا در معرض است که می‌توان آن را با کابل‌های TC, PLTC و ITC  سازگار کرد. کابل‌های اجرا در معرض، باید به قدری سخت باشند که بتوان آن‌ها را به صورت باز و بدون قرار دادن در سینی سیم و کابل مورد استفاده قرار داد. چون کابل‌های اجرا در معرض به‌طور کامل روی سینی سیم و کابل قرار نمی‌گیرند، انجام تست‌های ضربه و فشار برروی آن‌ها ضروری است. یکی از مزیت‌های انتخاب کابل اجرا در معرض این است که ارزان‌تر از سینی‌کابل‌های استاندارد بوده و دیگر این که می‌توان آن را تا 15 متر  بدون حفاظ و یا قرار دادن در سینی مورد استفاده قرار داد. 


منبع : Alphawire