اگر شما هم مشکل کمبود فضا دارید، تنها نیستید؛ همه‌جا کسانی هستند که همیشه به دنبال راهی برای استفاده‌ی حداکثری از منزل کوچک‌شان می‌گردند.  ایده‌های خلاقانه دکوراسیون  می‌تواند برای هر چه بیشتر استفاده کردن از فضای کوچک‌تان الهام بخش باشد.

لوازم‌تان را چندکاره کنید
در طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای کوچک، مخصوصا آشپزخانه، وجود فضای مناسب برای نگهداری وسایل همواره از مهم‌ترین دغدغه‌هاست. لوازم منزل خود را هوشمندانه انتخاب کنید و آن‌هایی را برگزینید که از فضایی که اشغال می‌کنند نهایت استفاده را می‌برند. یک کابینت مجزا در آشپزخانه می‌تواند برای نگهداری وسایل آشپزی مانند کاسه، بشقاب و شیشه حتی کتاب‌های آشپزی مناسب باشد.

یک راه بسیار خوب برای یک تقسیم بندی مناسب و اجتناب از شلختگی، انتخاب پالتی از رنگ‌ها و متفاوت کردن رنگ هر قسمت است.

از ترکیب چند رنگ استفاده کنید
برقراری توازن و هماهنگی در فضایی کوچک سخت است، مخصوصا وقتی هر قسمت، کاربردی متفاوت داشته باشد. یک راه بسیار خوب برای یک تقسیم بندی مناسب و اجتناب از شلختگی، انتخاب پالتی از رنگ‌ها و متفاوت کردن رنگ هر قسمت است؛ رنگ‌هایی متمایز و در عین حال متوازن.

در استفاده از آثار هنری دست و دلباز باشید
فکر نکنید اتاق‌تان برای آثار هنری کوچک است. اتفاقا بهترین راه برای دلباز کردن اتاق همین است. می‌توان با استفاده‌ی سنجیده از آثار هنری مثل تابلو و مجسمه، بدون شلوغ کردن فضا به هر اتاق کوچکی عمق داد و ظاهرش را دلباز‌تر نشان داد. کاناپه‌های کشودار ایده‌ی دیگری است؛ ترکیبی بی نظیر از محل نشستن و فضایی برای انبار وسایل مختلف. برای به حداکثر رساندن راحتی نیز می‌توان از تشک‌هایی قطور و تعداد زیادی کوسن استفاده کرد.

از لوازم تاشو استفاده کنید
لوازم تاشو می‌توانند محیطی شلوغ و بسیار کوچک را به فضایی کارآمد و چندکاره تبدیل کنند. اتاق نشیمن با استفاده از تخت تاشوی دیواری که پایین می‌آید و روی کاناپه قرار می‌گیرد، به سادگی تبدیل به یک اتاق خواب می‌شود. اگر به دنبال راه حل‌های مقرون به صرفه و سادگی بیشتر هستید، یک کاناپه‌ی تخت خواب شوی خوب هم می‌تواند جوابگوی نیازتان باشد. آینه‌هایی که روی در کمد‌ها نیز کار می‌شود نکته‌ی هوشمندانه‌ی دیگر طراحی دکوراسیون داخلی  آپارتمان‌های استودیویی کوچک هستند. آینه‌ها جدا از این‌که ظاهر اتاق را دو برابر بزرگ‌تر می‌کنند، فضای بسیار زیادی نیز برای نگهداری وسایل در دل خود دارند. جالب است بدانید که می‌توانید یک میز کار جمع و جور نیز داخل کمدها تعبیه کنید.

برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب کوچک از طبقات بیشتر و تخت خواب تاشو استفاده کنید.

از اختلاف طبقه بهره ببرید
راهی عالی برای به دست آوردن فضای بیشتر استفاده از طبقات است. حتی نیم طبقه بالا بردن تخت خواب فضای زیرش را برای هر کاری آزاد خواهد کرد. اگر اجرای دکوراسیون داخلی مذکور برای‌تان دشوار است می‌توانید از یک طراح داخلی کمک بگیرید. طراحان دکوراسیون داخلی می‌توانند برای استفاده بیشتر از فضا به شما کمک کنند. اگر به فضای بالای کاناپه هم احتیاج بود، می‌توان تخت را داخل دیوار جمع کرد.

بخش‌های مختلف را با قفسه جدا کنید
یک راه فوق العاده‌ی دیگر برای استفاده از فضایی کوچک برای تمام نیازهای‌تان، تقسیم فضا به کمک دیوار است. اما چرا به جای کم کردن جا، حرکتی خلاقانه نکرده و خود دیوار را به فضایی برای وسایل‌تان تبدیل نکنید؟ می‌توان چند قفسه و طبقه هم در آن گنجاند و به همین راحتی برای خود فضایی ارزشمند ساخت و در عین حال فضاهای مختلف را از یکدیگر جدا کرد.
جالب است بدانید می‌توان قسمتی را به تلویزیون اختصاص داد که هم از روی کاناپه و هم از روی تخت به تماشایش بنشینید.


ادامه دارد ...
منبع : Houzz