جراحی زیبایی بینی یکی از اولین اعمال جراحی زیبایی بود که مورد استفاده قرار گرفت و تا به امروز، یکی از پرطرفدارترین اعمال جراحی پلاستیک محسوب می‌شود. متاسفانه، جراحی زیبایی بینی بیش از اعمال جراحی پلاستیک دیگر به جراحی ترمیمی کشیده می‌شود و این، به دلیل پیچیدگی فرایند آن است. اما چرا جراحی زیبایی بینی این‌قدر پیچیده است؟ به این دلیل که جراح پلاستیکی که جراحی زیبایی بینی انجام می‌دهد باید تمام خصوصیات زیر را داشته باشد:


درک کردن ظرافت و زیبایی

بینی یکی از اعضای قالب صورت است که تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد. تغییرات ظریف معمولا برای بهبود دادن ظاهر بینی کافی هستند. از آن‌جایی که زیاده‌روی در ایجاد تغییر ممکن است چهره را غیرطبیعی کند، جراح پلاستیک باید حد و حدود ایجاد تغییر را رعایت کند. 


درک کردن هارمونی صورت

جراحی زیبایی بینی  به یک فعالیت هنری شباهت دارد. درست کردن یک بینی طبیعی و زیبا که با دیگر اجزای صورت هم‌خوانی داشته باشد یک چالش است و فقط، جراحان پلاستیک خبره می‌توانند چنین کاری را انجام دهند. 


تجربه

ما از طریق تجربه کردن یاد می‌گیریم، اما هیچ کس دوست ندارد موش آزمایشگاهی جراحان پلاستیک باشد. جراحان پلاستیکی که جراحی زیبایی بینی انجام می‌دهند، باید تجربه‌ی کافی برای انجام این کار را داشته باشند. 


اگر ساختار داخلی بینی آسیب ببیند یا تغییر کند، ممکن است بیمار با مشکلات تنفسی و بویایی مواجه شود.

ساختار بینی

بینی در تنفس و بو کردن نقش اساسی دارد. اگر ساختار داخلی بینی آسیب ببیند یا تغییر کند، ممکن است بیمار با مشکلات تنفسی و بویایی مواجه شود. 


ریسک نکنید

خیلی از جراحان یک یا چند از این مشخصات را ندارند. بینی خود را به دستان بی‌تجربه نسپارید. با حفظ سلامت، انتخاب یک جراح پلاستیک عالی و عمل کردن به توصیه‌های او، شانس موفقیت جراحی زیبایی بینی را به حداکثر برسانید. هنگام انتخاب جراح پلاستیک به چه نکات دیگری باید توجه کنیم؟

  • مدرک معتبر جراح
  • پیشینه‌ی خوب
  • قابل اعتماد بودن جراح
  • اهمیت دادن جراح به بیمار

قبل از انتخاب جراح پلاستیک تحقیقات لازم را انجام دهید. در جلسات مشاوره با جراح پلاستیک، در خصوص رویکرد او به جراحی و خواسته‌های خودتان صحبت کنید. 


منبع : Rhinoplastyny