دریافت یک بسته‌ی آسیب دیده همیشه ناراحت کننده است. معمولا اگر جعبه یا بسته‌بندی محموله آسیب دیده‌ باشد، از چیزی که داخلش هست هم به خوبی محافظت نکرده است. شما هم اگر یک قرقره سیم و کابل آسیب دیده دریافت کردید، باید به این نکته توجه داشته باشید. قرقره‌ی سیم و کابل نقش جعبه‌ی آن را بازی می‌کند و اگر به آن دقت کنید، با توجه به نشانه‌هایی می‌توانید متوجه شوید محموله‌ی سیم و کابلی که دریافت کرده‌اید آسیب دیده است یا نه. رایج‌ترین نشانه‌های سیم و کابل آسیب دیده شامل موارد زیر هستند:

  • قرقره‌ی سیم و کابل دمر روی زمین افتاده است
  • قرقره‌ها روی هم پرت شده‌اند و بار زدن آن‌ها روی اصول نبوده است
  • مهر و موم انتهای سیم و کابل شکسته شده یا آسیب دیده است
  • بسته‌بندی روی سیم و کابل کنده شده یا آسیب دیده است
  • اجسام خارجی مثل مفتول وارد فلانژ قرقره شده‌اند

اگر محموله‌ی سیم و کابل چنین نشانه‌هایی نداشته باشد، قدم بعدی تحویل گرفتن محموله است. شاید به‌نظر واضح باشد؛ اما قرقره‌های سیم و کابل باید در مسیری که روی فلانژ مشخص شده پیچیده شوند. اگر روی قرقره مسیری برای پیچیدن سیم و کابل مشخص شده، حتما سیم و کابل را در همان مسیر بپیچید. به این شکل پیچش سیم و کابل شل نمی‌شود و هنگام نصب آن، مشکلی در این خصوص پیش نمی‌آید. هنگام برداشتن قرقره سیم و کابل با لیفتراک، باید از گوشه‌ها بلند شوند و چنگال لیفتراک باید آن‌قدر بلند باشد که بتواند دو طرف فلانژ قرقره را بگیرد. هم‌چنین حفظ تعادل قرقره و زمین نخوردن آن در فرایند جا به جایی، اهمیت زیادی دارد. 

پس از این‌که محموله‌ی سیم و کابل بررسی و تحویل گرفته شد، باید روشی مناسب برای انبار کردن آن در نظر بگیرید. قرقره‌های سیم و کابل باید روی سطحی خشک انبار شوند و اگر می‌خواهید آن‌ها را در فضای باز نگه دارید، باید سطحی ایجاد کنید که از زمین فاصله داشته باشد و روی قرقره‌ها، یک روکش ضد آب بکشید. یادتان باشد همیشه قرقره‌های سیم و کابل را به شکلی مرتب و منظم انبار کنید تا دسترسی به آن‌ها برای لیفتراک آسان باشد.

منبع : Alphawire