«چگونه باید یک تعمیرگاه خوب پیدا کنم؟» سؤالی جهانی است که تمام راننده‌ها می پرسند. وقتی نمی‌دانید مشکل خودرو خراب‌تان چیست و نمی‌دانید هزینه‌ی تعمیر آن چقدر می‌شود، بردن آن به تعمیرگاه می‌تواند نگران کننده باشد. هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد برای سرویسی که مشکل خودرواش را حل نمی کند پول بدهد؛ چه برسد به قطعه‌ای که نیاز ندارد. با به کارگیری راهنمایی‌های زیر می‌توانید تعمیرگاهی منصف و مطمئن برای تعمیر خودرو خود پیدا کنید.

قبل از اینکه به تعمیرگاه نیاز پیدا کنید، به دنبال آن باشید
این حرف به نظر ساده می‌آید اما بیشتر مردم تا به تعمیرگاه نیاز پیدا نکنند دنبال آن نمی‌گردند. در این شرایط شخص معمولا مجبور می‌شود به نزدیک‌ترین تعمیرگاه به محلی که خودرواش خراب شده مراجعه کند. وقتی می‌خواهید یک تعمیرگاه خوب برای خودرو خود انتخاب کنید باید توجه داشته باشید که تعمیرگاه کارش را ضمانت می‌کند یا نه، توانایی تعمیرکاران به روز است یا خیر و در مدتی که خودروتان در دست تعمیر است خودرو دیگری در اختیار شما قرار می‌دهند یا نه؟

از تعمیرکاران بپرسید عضو صنف یا اتحادیه ‌ای هستند یا نه
وقتی به دنبال تعمیرگاه هستید از تعمیرکاران بپرسید عضو اتحادیه تعمیرکاران هستند یا نه. تعمیرگاهی که عضو اتحادیه است باید معیارهایی داشته باشد که به رضایت مشتریان، ارزیابی کار و حتی تمیز بودن تعمیرگاه مربوط می‌شود.

می‌توانید از کسانی که قبلا خودرو خود را در تعمیرگاه مورد نظر تعمیر کرده‌اند در مورد کیفیت کار تعمیرگاه سؤال کنید.

با مشتریان قبلی تعمیرگاه صحبت کنید
می‌توانید از کسانی که قبلا خودرو خود را در تعمیرگاه مورد نظر تعمیر کرده‌اند در مورد کیفیت کار تعمیرگاه سؤال کنید. مشتریان ثابت تعمیرگاه‌ها می‌توانند اطلاعات خوبی در اختیار شما بگذارند. اگر جملاتی مانند «کارشان عالی است»، «منصف هستند» یا «کارشان را تضمین می‌کنند» یا جملاتی شبیه این‌ها شنیدید آگاه باشید که تعمیرگاه خوبی انتخاب کرده‌اید. اما اگر جملاتی مانند «از همه جا ارزانتر است» یا «خیلی تخفیف می دهند» شنیدید بهتر است به دنبال تعمیرگاه دیگری بگردید.

در تعمیر خودروی خاص یا انجام کاری به خصوص تخصص دارند؟
ببینید آیا تعمیرگاه مورد نظر برای تعمیر خودرو خاص یا سرویس خاصی شهرت دارد؟
  • تعمیر یک نوع خودرو خارجی
  • صاف‌کاری و رنگ
  • تعمیرات جعبه دنده و سیستم پیشران
  • تعمیرات رایانه‌ای و برقی
  • رادیاتور و سامانه‌ی خنک کننده
ممکن است در این تعمیرگاه‌ها نسبت به تعمیرگاه‌های معمولی هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنید، اما گاهی اوقات با توجه به مشکل خودرو بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید. تعمیرگاه‌های معمولی ممکن است نتوانند مشکل را تشخیص دهند و چند بار خودرو شما را تعمیر کنند تا بالاخره مشکل اصلی آن حل شود. این در نهایت باعث می‌شود هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

بعضی تعمیرکارها تضمینی کار می‌کنند و اگر پس از اتمام تعمیر، مشکلی برای خودرو پیش بیاید بدون هزینه آن را تعمیر می‌کنند.

کارشان را تضمین می کنند؟
بعضی تعمیرکارها تضمینی کار می‌کنند و اگر پس از اتمام تعمیر، مشکلی برای خودرو پیش بیاید بدون هزینه آن را تعمیر می‌کنند. بهتر است هنگام انتخاب تعمیرگاه از تعمیرکار در مورد تضمین کارش سؤال کنید.

چند وقت است تعمیرگاه مورد نظر مشغول به کار است؟
ببینید آیا تعمیرگاه مورد نظر قدیمی است؟ مشتریان محلی از آن راضی هستند؟ مشتریان ثابت دارند؟ این‌ها معمولا نشانه‌های خوبی هستند که می‌توانید به آنها اعتماد کنید.

رأی نهایی
در نهایت، فقط شما هستید که می‌توانید تصمیم بگیرید کدام تعمیرگاه بهتر است. قیمت، کیفیت کار، مکان و زمان تحویل خودرو از جمله عواملی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید. همچنین یادتان باشد به جز هزینه‌های اولیه، هزینه‌های دراز مدت تعمیر خودرو را نیز در نظر بگیرید. بهتر است مشکلات را پیش بینی کنید و به دنبال تعمیرگاهی باشید که توانایی حل این مشکلات را داشته باشد. خودرو اگر درست تعمیر شود زمان گذاشتن برای پیدا کردن یک تعمیرکار متخصص و با تجربه در دراز مدت هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد و باعث می شود هنگام رانندگی در جاده، نگران خراب شدن ناگهانی خودرو خود نباشید.
منبع : 21st