در طراحی دکوراسیون آشپزخانه‌های سنتی معمولا از رنگ‌های خاکی و مات گرم، و رنگ‌های روشن استفاده می‌شد که آشپز و مهمانان بیشتر احساس راحتی داشته باشند. این رنگ‌ها خاصیت‌های زیادی دارند؛ برای کابینت رنگ مناسبی هستند، نور را منعکس می‌کنند، با دیگر لوازم خانگی هم هم‌خوانی دارند. رنگ‌های سرد مات مثل آبی، سبز، بنفش و دیگر رنگ‌های هم‌خانواده‌ی این‌ها، اشتها را بیشتر می‌کنند و در کل برای استفاده در آشپزخانه مناسب نیستند. علاوه بر این، رنگ‌های دکوراسیون آشپزخانه باید بر اساس سلیقه‌ی ساکنین منزل هم باشند. برای مثال، در حالی که بعضی افراد قرمز را رنگی انگیزه‌بخش و زندگی‌بخش می‌دانند، بعضی دیگر زیاد به آن علاقه‌ای ندارند. همان‌‌طور که می‌بینید انتخاب رنگ برای دکوراسیون آشپزخانه می‌تواند گیج‌کننده باشد، به همین دلیل راهنمایی در خصوص انتخاب رنگ دکوراسیون آشپزخانه برای‌تان فراهم کردیم، تا اگر در حال نوسازی و تغییر دکوراسیون آشپزخانه هستید، با استفاده از آن انتخاب بهتری داشته باشید. 


اگر می‌خواهید دکوراسیون آشپزخانه‌ی‌تان کمی انرژی‌بخش باشد از رنگ قرمز در طراحی دکوراسیون استفاده کنید.

قرمز

در حالی که استفاده کردن از رنگ قرمز در دکوراسیون آشپزخانه از نظر هر کسی مناسب نیست، اگر می‌خواهید دکوراسیون آشپزخانه‌ی‌تان کمی انرژی‌بخش باشد، بد نیست به آن فکر کنید. رنگ قرمز در دکوراسیونی که رنگ‌های تیره زیاد در آن به کار رفته است، تعادل ایجاد می‌کند. هم‌چنین در آشپزخانه‌ای که کابینت استیل دارد، رنگ قرمز می‌تواند نقطه‌ی کانونی خوشایندی باشد. 

استفاده از قرمز در دکوراسیون باید با دقت زیادی انجام شود. اگر در دکوراسیون آشپزخانه مقدار زیادی خاکستری به کار رفته و کابینت استیل هم دارید، استفاده متعادل از رنگ قرمز می‌تواند مناسب باشد. 


بر خلاف ذهنیت عمومی استفاده از رنگ‌های مات و گرم در دکوراسیون خسته‌کننده نیستند.

رنگ‌های مات و گرم

هر رنگی را می‌توان مات کرد، فقط باید بدانید چه نوع رنگ ماتی می‌خواهید. اگر از این می‌ترسید که رنگ دکوراسیون آشپزخانه را اشتباه انتخاب کنید، استفاده‌ از طیف میانی رنگ‌های مات در دکوراسیون کار ساده‌ای است. در حالی که تصور عمومی بر این است که رنگ‌های مات خسته‌کننده هستند، لزوما این‌طور نیست. با اضافه کردن کمی قرمز، زرد یا نارنجی، رنگ‌های مات گرم‌تر می‌شوند و با اضافه کردن سبز، آبی یا بنفش، سردتر می‌شوند. 


در طراحی دکوراسیون داخلی قهوه‌ای رنگی خاکی است و حس جایی که غذا از آن‌جا می‌آید را القا می‌کند.

قهوه‌ای تیره

قهوه‌ای رنگی خاکی است و حس جایی که غذا از آن‌جا می‌آید را القا می‌کند، زمین و مزرعه. برای کسانی که از استفاده از رنگ‌های مات وحشت دارند، خاکستری می‌تواند نقش رنگ‌های مات را ایفا کند. از قهوه‌ای می‌توان در کنار رنگ‌های زیادی استفاده کرد. می‌توان قهوه‌ای مایل به قرمز را روی دیوار و در کنار کابینت قهوه‌ای تیره می‌تواند مناسب باشد. 


استفاده رنگ کاملا سفید در دکوراسیون آشپزخانه سبکی سنتی دارد.

سفید 

استفاده از سفید در آشپزخانه یک سبک خاص است. خیلی از طراحان دکوراسیون داخلی به‌خاطر طراحی آشپزخانه‌هایی کاملا سفید به شهرت رسیدند. این آشپزخانه‌ها سبکی سنتی دارند. از کابینت MDF در کنار چهارپایه‌های پلاستیکی سفید استفاده کنید. چراغ‌های آویز استیل، این نوع دکوراسیون را تکمیل می‌کنند. 


طراحان دکوراسیون داخلی برای شاد به نظر رسیدن محیط آشپزخانه از رنگ زرد استفاده می‌کنند.

زرد روشن

خیلی از صاحبان منازل و طراحان دکوراسیون داخلی عقیده دارند که زرد یکی از بهترین رنگ‌های برای استفاده در دکوراسیون آشپزخانه است. این رنگ حس خوبی دارد و انواع کابینت و چوب را کامل می‌کند. مثل سفید، زرد هم نور را منعکس می‌کند اگر خانه‌ای مرکز شهر داشته باشید، این رنگ برای شاد کردن دکوراسیون آشپزخانه عالی است. 


رنگ آبی در آشپزخانه از گذشته به‌عنوان یک رنگ آرامش‌بخش شناخته شده است، نه رنگی که اشتها را افزایش می‌دهد.

آبی

آبی یکی از آخرین رنگ‌هایی است که می‌توان در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کرد. آبی از گذشته به‌عنوان یک رنگ آرامش‌بخش شناخته شده است، نه رنگی که اشتها را افزایش می‌دهد. استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون آشپزخانه ظاهری سنتی به آن می‌دهد. البته یادتان باشد باید به طور متعادل از آبی در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید.


منبع : About