روزها طولانی‌تر می‌شوند و شب‌ها گرم‌تر، به نظر می‌رسد وقتش رسیده به فکر یک دکوراسیون تابستانی باشیم. از پرده‌های سفید گرفته تا خوابیدن در بالکن، جمع کردن صدف، استفاده از گل در دکوراسیون خانه و پارچه‌های راه راه، بعضی چیزها عضوی جدایی ناپذیر از دکوراسیون تابستانی محسوب می‌شوند. این‌ها روش‌هایی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به دکوراسیون منزل‌تان روح تابستانی ببخشید. 


استفاده از پرده‌های سفید

چه چیزی بیشتر از یک پرده‌ سفید که در نسیم تابستان تکان می‌خورد روحیه‌ی تابستانی دارد؟ هم‌چنین اگر در مناطق ساحلی زندگی کنید و خانه‌ای ویلایی داشته دارید، می‌توانید با آویزان کردن پرده‌ سفید در ایوان، سایه‌ای دلنشین و مکانی برای نشستن ایجاد کنید. 


میز چیدن را ساده کنید

به‌جای این‌که سرویس بشقاب و قاشق و چنگال را در کابینت یا کشوی آشپزخانه نگه دارید، آن‌ها جایی نزدیک میز نهارخوری در یک صندوق بچینید و به این شکل، چیدن میز برای‌تان آسان‌تر می‌شود. 


بالکن یا ایوان را برای چرت بعد از ظهر آماده کنید

بالشتک‌های رنگی، کوزه‌های سفالی و یک گیتار می‌تواند دکوراسیون بالکن یا ایوان را برای داشتن بعد از ظهری آرام و چرت زدن، یا مهمانی‌های کوچک آماده کند. 


استفاده از صندلی آویز

استفاده از صندلی آویز در فضای باز یا داخل خانه، باعث می‌شود فضا حس آرامش داشته باشید. می‌توانید از آن در ایوان، بالکن یا اتاق پذیرایی استفاده کنید. 


مرتب و خلوت کردن قفسه‌ها و کابینت، سادگی را در آشپزخانه‌ و آرامش در آشپزی را به‌وجود می‌آورد.

مرتب کردن قفسه‌های آشپزخانه

تابستان امسال با مرتب و خلوت کردن قفسه‌ها و کابینت، سادگی را برای آشپزخانه‌ی‌تان به ارمغان بیاورید. خالی شدن فضا باعث می‌شود احساس کنید که در آشپزخانه با آرامش در حال آشپزی هستید.


استفاده از گل‌های وحشی

وقتی همه جا پر از گل و شکوفه است، چرا آن‌ها را از گل‌فروشی بخریم؟ هر گلی که نزدیک خانه‌ی‌تان پیدا کردید، بچینید و در یک گلدان قرار دهید و از آن، در دکوراسیون داخلی منزل استفاده کنید. 


استفاده از صدف

یک لیوان شیشه‌ای را از صدف‌هایی که در ساحل پیدا می‌کنید پر کنید و در دکوراسیون داخلی منزل از آن استفاده کنید. 


ملحفه‌های راه راه

ملحفه و روتختی‌های راه راه آبی و سفید، حس و حال ساحل را به دکوراسیون می‌دهند. 


حوله‌ها را آماده کنید

اگر در مناطق ساحلی زندگی می‌کنید و برای شنا به دریا می‌روید،چند حوله آماده در سطلی کنار در قرار دهید.


آماده کردن بالکن و ایوان برای خواب

یک یا دو تخت در ایوان یا بالکن قرار دهید تا جایی برای چرت‌های بعد از ظهر یا خوابیدن در شب‌های تابستان ایجاد کنید. بهترین ترکیب برای این فضا تخت فلزی با روختی‌های راه راه است. 


منبع : Houzz