تنوع رنگ و طرح کفپوش لینولئوم باعث شده انتخابی مناسب برای استفاده در آشپزخانه باشد. این نوع کفپوش که معمولا با وینیل مقایسه می‌شود، دوام زیادی دارد و برای استفاده در مکان‌های پر رفت و آمد مناسب است. در برابر پا خوردن، آب، گرما و خط و خش مقاوم است و خاصیت ضد باکتری هم دارد. هم‌چنین کفپوش لینولئوم نرم و راحت است و برای کسانی که ساعت‌های زیادی آشپزی می‌کنند، تجربه‌ی راحتی را به ارمغان می‌آورد. به این شکل می‌توانید ساعت‌ها جلوی اجاق‌گاز بایستید و پا درد نگیرید. 


نکاتی در مورد لینولئوم که باید بدانید

  • لینولئوم از مواد اولیه‌ی طبیعی مثل روغن بزرک جامد، صمغ گیاهی، آرد چوب و سنگ آهک ساخته می‌شود.
  • کفپوش لینولئوم دوام زیادی دارد و در مقابل رفت و آب زیاد، مواد غذایی و مایعات مقاوم است. 
  • روش نظافت: اگر چیزی روی کفپوش ریخت، فورا آن را پاک کنید. کفپوش را جارو بزنید، گردگیری کنید یا جارو برقی بکشید و چند وقت یک بار، با یک دستمال مرطوب یا تی تمیز کنید. چند سال یک بار کفپوش را با شوینده‌های ضعیف تی بکشید. اگر یک لایه‌ی زرد روی کفپوش پدیدار شد، نور مصنوعی یا نور خورشید به مرور زمان آن را پاک می‌کند. 

کفپوش لینولئوم رنگ‌های متنوعی از جمله خاکی، سبز، زرد، آبی و بنفش دارد و رنگ آن فقط روکش نیست، بلکه در تمام قسمت‌های آن یکسان است.

نکات مهم در انتخاب کفپوش لینولئوم

کفپوش لینولئوم چند نوع دارد:
  • ورقه: هر ورقه لینولئوم معمولا دو متر مساحت دارد و می‌تواند ساده یا طرح‌دار باشد. 
  • کاشی: کاشی‌های لینولئوم اندازه‌های مختلف و طرح‌های زیادی دارند. 
  • پنل چهار گوش: این نوع از کفپوش لینولئوم روی زمین قفل می‌شود و تنوع زیادی در طرح دارد. 
لینولئوم رنگ‌های متنوعی از جمله خاکی، سبز، زرد، آبی و بنفش دارد و رنگ آن فقط روکش نیست، بلکه در تمام قسمت‌های آن یکسان است. می‌توان الگو‌ها و رنگ‌های لینولئوم را با هم ترکیب کرد و طرح‌هایی منحصربه‌فرد به‌وجود آورد. می‌توانید کفپوش محیط کار در خانه را یک رنگ خاص انتخاب یا محیط آشپزخانه را با یک خط مشخص کنید. سال‌ها بود از این نوع کفپوش زیاد استفاده نمی‌شد اما به خاطر سازگار بودن آن با محیط زیست و خاصیت‌ ضد باکتری، دوباره به خانه‌ها و دنیای طراحی دکوراسیون داخلی بازگشته است. این کفپوش از مواد اولیه‌ی طبیعی ساخته می‌شود و به سادگی خاک نمی‌گیرد. هم‌چنین به راحتی روی هر نوع زمین صاف و خشک نصب می‌شود. 


منبع : Hgtv