بدون شک داشتن خودرو زندگی انسان را راحت‌تر می‌کند. اما خودرو فقط وسیله‌ای برای رفتن از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر نیست، بلکه جزئی ضروری از زندگی روزمره و منعکس‌کننده‌ی شخصیت و علاقه‌مندی‌های افراد است. مردم برای محافظت از داشبورد خودرو آفتاب‌گیر می‌خرند، برای محافظت از صندلی‌های خودرو آن را روکش می‌کنند و دنبال سوختی هستند که عمر موتور خودروی‌شان را زیاد کند. اما با این‌که شستن خودرو اهمیت زیادی دارد، اکثر مردم آن را فراموش می‌کنند. 


اهمیت شستشوی خودرو

این روزها مردم آن‌قدر درگیر کار و زندگی هستند که تمیز کردن خودرو را فراموش می‌کنند. با این حال، این چیزی از اهمیت شستشوی خودرو کم نمی‌کند. تمیز بودن خودرو می‌تواند تاثیر زیادی روی احساسی که نسبت به آن دارید داشته باشد. این‌که بدانید ظاهر خودرو هم به اندازه‌ی داخلش خوب است، به شما حس غرور می‌دهد. از طرف دیگر، تمیز نگه داشتن داخل و بیرون خودرو، در عملکرد آن تاثیر زیادی دارد. خاک و هوا با اکسیژن واکنش نشان می‌دهند و باعث زنگ‌زدگی می‌شوند. هم‌چنین اگر داخل خودرو را تمیز نکنید، بوی خیلی بدی می‌گیرد. خوب چطور می‌توانیم خودرو را تمیز نگه داریم؟ می‌توانید خودتان خودروی‌تان را بشویید یا آن را به کارواش‌های خودکار بسپارید. اما وقتی کارواش خودکار وجود دارد، چرا باید خودمان خودرو را بشوییم؟ به خواندن ادامه دهید تا پاسخ این سوال را بیابید. 


ممکن است کارواش خودکار به خودرو آسیب زند

تا به حال پیش آمده پس از استفاده از کارواش خودکار، خودروی‌تان آسیب ببیند؟ دلیل آن این است که تجهیزات کارواش‌های خودکار به دلیل کار مداوم و از استفاده زیاد، آسیب می‌بینند، اما کارواش‌ها آن‌ها را تعمیر یا تعویض نمی‌کنند. خیلی وقت‌ها هم از تجهیزات ارزان استفاده می‌کنند که ممکن است به خودرو آسیب وارد کنند. هم‌چنین کثیفی خودروها روی دستمال یا برس‌ می‌ماند و خودرو‌های دیگر را کثیف می‌کند. این ممکن است به رنگ خودرو هم آسیب بزند. 


شناسایی مشکلات

از آن‌جایی که در کارواش خودکار شما هیچ تماسی با خودروی‌تان ندارید، نمی‌توانید مشکلات آن را شناسایی کنید. اما وقتی خودتان این کار را انجام دهید، می‌توانید نقوص آن را پیدا و از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری کنید. 


یکی از بهترین نکات شستن خودرو این است که یک فعالیت سرگرم‌کننده است و می‌توانید با فرزندان‌تان این کار را انجام دهید.

فعالیتی سرگرم‌کننده

یکی از بهترین نکات شستن خودرو این است که یک فعالیت سرگرم‌کننده است و می‌توانید با فرزندان‌تان این کار را انجام دهید. هم‌چنین فرصتی است برای این‌که به فرزندان‌تان نکاتی در مورد خودرو بیاموزید. 


نتیجه‌ بهتر

کیفیت کار کارواش خودکار، نسبت به کیفیت شستشویی که خودتان انجام می‌دهید کمتر است. دلیل اصلی آن این است که در کارواش خودکار، تماس با خودرو وجود ندارد و فرصتی برای بررسی کردن آن و تمیز کردن تمام خاک و گل و کثیفی روی آن فراهم نمی‌شود. اما وقتی خودتان خودرو را می‌شویید، می‌توانید همه جای آن را بررسی کنید و مطمئن شوید کاملا تمیز شده است. 


صرفه‌جویی در هزینه‌ها

از آن‌جایی که شستشوی دستی خودرو خرجی ندارد، با انجام این‌ کار می‌توانید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. شاید بگویید آب و مواد شوینده‌ای که برای این کار نیاز دارید هزینه‌ی زیادی دارند، اما این طور نیست. می‌توانید با یک سطل آب و مقداری مایع شوینده، خودرو را کاملا تمیز کنید. 


ترکیبی از دو روش

همان‌طور که گفته شد، این روزها مردم این‌قدر درگیر کار و زندگی هستند که وقتی برای شستن خودرو پیدا نمی‌کنند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در مواقعی که وقت ندارید از کارواش خودکار استفاده کنید و مواقعی که وقت دارید، خودتان خودرو را بشویید. مثلا روزهای کاری از کارواش خودکار استفاده کنید و روزهای تعطیل، سطل و دستمال را بردارید و سراغ خودروی‌تان بروید. به این شکل می‌توانید از فواید هر دو روش بهره ببرید.


منبع : Globalcarsbrands