هزینه‌ی هتل همیشه بزرگ‌ترین بخش هزینه‌های سفر را تشکیل می دهد. همه دوست دارند در هتلی زیبا و خوب اقامت داشته باشند اما وقتی برای سفر بودجه‌ی محدودی داشته باشید باید مطمئن شوید پس از پرداخت هزینه‌ی بلیط هواپیما و هتل می توانید از ادامه‌ی سفر هم لذت ببرید، غذاهای خوب میل کنید، به جاهای دیدنی بروید و برای کسانی که دوست شان دارید سوغاتی بخرید.
نکات زیر حاصل سال‌ها تجربه ی کسانی است که در حوزه ی گردشگری فعال بوده‌اند و تجربه ی زیادی در سفر کردن داشته ‌اند. آن‌ها تجربیا‌ت‌شان در مورد پیدا کردن هتل‌های ارزان‌تر را با ما به اشتراک گذاشته‌اند.

از موتور‌های جست‌و‌جوی جمعی هتل استفاده کنید
محبوبیت موتورهای جست‌وجوی جمعی رو به رشد است و این رشد دلیل محکمی دارد: این موتورها یکی از بهترین روش‌ها برای پیدا کردن محل سکونت ارزان هستند. اگر با این موتورها آشنا نیستید، باید گفت این موتورهای جستجو وب سایت‌هایی هستند که چندین هتل و سایت رزرو هتل را هم زمان جست‌وجو می کنند. برای مثال به جای آن‌که وب سایت‌های هر هتل را به صورت جداگانه بگردید، جست‌وجوی خود را روی چنین سایتی انجام می‌دهید تا به صورت هم زمان چند سایت رزرو هتل را برای شما جست‌وجو کند.

مستقیم به هتل زنگ بزنید
اگر هتل خاصی را در نظر دارید، تماس تلفنی گرفتن با هتل معمولا نتیجه‌ی بهتری دارد. از آن‌جایی که با یک شخص حقیقی صحبت می‌کنید، کارکنان در مورد قیمت‌هایی که روی اینترنت پیدا نمی‌کنید بیشتر به شما اطلاعات می‌دهند و یا حداقل برای تان توضیح می‌دهند چه عواملی روی قیمت اتاق‌ها اثرگذار است. رویدادهایی مثل کنفرانس‌ها، کنسرت‌ها و همایش‌ها باعث می‌شوند قیمت هتل‌ها افزایش شدیدی داشته باشند و البته در زمان‌های خاصی از سال مثل تعطیلات، هتل‌ها گران‌تر می‌شوند. اگر خواستید در شهری هتل رزرو کنید و رویدادی در شهر بود که به افزایش قیمت هتل منجر شده بود، در هتل‌های دور از مرکز شهر به دنبال اتاق باشید.

اگر قصد سفر دارید هتلی برای انتخاب مناسب است که قابلیت لغو رزرو هم داشته باشد.

در هتل‌هایی اتاق رزرو کنید که قابلیت لغو رزرو دارند
از آن‌جایی که فهرست مهمانان هتل‌ها همواره تغییر می‌کند، قیمت اتاق‌ها هم همواره در حال تغییر است. این، یک رابطه ی عرضه و تقاضای ساده است: هرچه مردم بیشتر اتاق رزرو کنند هتل هم می‌تواند قیمت اتاق‌ها را بالا ببرد. اگر در رزرو هتل انعطاف‌پذیر هستید می‌توانید در هتل‌هایی اتاق رزرو کنید که بعدا بتوانید رزرو خود را باطل کنید. در ابتدا با دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید می توانید رزرو خود را باطل کنید و سپس اتاق را رزرو کنید. حالا می‌توانید قیمت‌ اتاق‌های دیگر و هتل‌های نزدیک را بررسی کنید و اگر گزینه‌ی بهتری پیدا کردید اتاق قبلی خود را پس داده و اتاق جدید را رزرو کنید.

از رزرو‌های لحظه آخری استفاده کنید
این حقه بیشتر برای سفرهای کوتاه، مثل یک آخر هفته‌ی رومانتیک یا دیدن دوستان در شهری دیگر مناسب است. بهتر است برای سفرهای گران قیمتی که برای‌شان پس انداز کرده‌اید یا سفر‌های مهم کاری، هیچ‌وقت پیدا کردن اتاق را به دست سرنوشت نسپارید. اما رزرو هتل در لحظه‌ی آخر می‌تواند مقدار زیادی از هزینه‌ی اقامت شما در هتل را کاهش دهد. اپلیکیشن‌هایی نیز وجود دارند که با هتل‌ها همکاری می‌کنند و تخفیف‌هایی که روی اتاق‌های خالی خورده را به شما نشان می‌دهند.
منبع : Tripit