احتمالا هیچ عبارتی برای خانم‌ها ترسناک‌تر از اپیلاسیون نیست. اما تمام خانم‌هایی که چند بار این کار را انجام داده‌اند، می‌دانند آن‌قدرها هم بد نیست. مسئله این است که خیلی از خانم‌ها قوانین اولیه اپیلاسیون را نمی‌دانند. ما با آرایشگرانی که کار اپیلاسیون انجام می‌دهند صحبت کرده‌ایم و پاسخ‌هایی برای سوالات رایج خانم‌ها در مورد اپیلاسیون فراهم کرده‌ایم. این‌ها نکاتی هستند که قبل از اپیلاسیون کردن باید بدانید.


راحت‌تر می‌شود

هر بار که برایاپیلاسیون به آرایشگاه بروید، این کار آسان‌تر می‌شود. گاهی اوقات خانم‌ها در انجام این‌ کار شک می‌کنند یا بعد از اولین باری که این کار را انجام می‌دهند، دیگر سراغش نمی‌روند. اما معمولا پس از بار اول درد کمتر و اپیلاسیون راحت‌تر می‌شود. 


در دوران بارداری اولین اپیلاسیون را انجام ندهید

اگر قبل از باردار شدن اپیلاسیون کرده‌اید، در دوران بارداری هم می‌توانید به این کار ادامه دهید. خیلی از خانم‌ها یک هفته یا یک روز قبل از به دنیا آوردن فرزندشان اپیلاسیون می‌کنند. اگر قصد دارید باردار شوید، از همین حالا اپیلاسیون کردن را آغاز کنید. در دروان بارداری موهای زائد به خاطر افزایش تولید هورمون‌ها، ضخیم‌تر می‌شوند و هرچه شکم شما بزرگ‌تر می‌شود، رسیدگی به موهای زائد مشکل‌تر می شود. 


در آرایشگاه به این خط قرمز‌ها دقت کنید

آرایشگاه باید یک اتاق مخصوص اپیلاسیون داشته باشد و انجام دادن این کار پشت پرده کار مناسبی نیست. اگر آرایشگر به مکان اپیلاسیون اهمیت نمی‌دهد، به احتمال زیاد روش انجام آن هم برایش اهمیتی ندارد. در فراینداپیلاسیون نباید از یک چوب موم دوبار استفاده شود، اتاق و ظرف موم باید تمیز باشند و آرایشگر، باید دستکش به دست داشته باشد. 


در اپلاسیون بهتر است از موم سفت استفاده شود چون درد و آسیب کمتری دارد.

نوع موم اهمیت زیادی دارد

موم سفت از دیگر انواع آن بهتر است. موم عسل دمای زیادی دارد و ممکن است به پوست آسیب بزند، هم‌چنین درد خیلی زیادی هم دارد. 


اپیلاسیون کردن در دوران قاعدگی اشکالی ندارد

اگر روزی که برای اپیلاسیون رزرو کرده‌اید در دوران قاعدگی‌تان افتاده است، می‌توانید این کار را انجام دهید. اگر می‌خواهید برای اولین بار اپیلاسیون کنید، بهتر است این کار را در دوران قاعدگی انجام ندهید چون بدن به درد حساس‌تر است، اما در طول سال حداقل یک بار این اتفاق رخ می‌دهد. فقط از تامپون استفاده کنید و به آرایشگر بگویید که در دروان قاعدگی هستید. 


اثر طولانی مدت اپیلاسیون ارزش درد کشیدن را دارد

هر بار که اپیلاسیون می‌کنید، موهای زائد نرم‌تر و نازک‌تر می‌شوند. بسته به میزان موهای زائد افراد، ممکن است پس از سه تا چهار جلسه اپیلاسیون نیمی از موهای زائد از بین بروند. 


می‌توان درد اپیلاسیون را کاهش داد

اگر خیلی درد دارید می‌توانید مسکن بخورید، اما بهترین راه برای کاهش درد اپیلاسیون این است که مرتب این کار را انجام دهید؛ موهای زائد نباید زیادی کوتاه یا بلند شوند. آرام باشید و با آرایشگر صحبت کنید تا حواس‌تان پرت شود. 


قبل یا بعد از اپیلاسیون ورزش نکنید

عرق بدن ممکن است باعث شود موم به موها نچسبد و ورزش کردن بعد از اپیلاسیون ممکن است به حساسیت پوستی منجر شود. بهتر است 24 تا 48 ساعت پس از اپیلاسیون برای ورزش کردن صبر کنید. 


منبع : Huffingtonpost