برای بیشتر خانم‌ها پیش آمده که با ناراحتی از سالن زیبایی خارج شوند و از مدل یا رنگ موی جدیدشان راضی نباشند. آن‌ها معمولا آرایشگر را مقصر می‌دانند و توانایی‌‌های او را زیر سوال می‌برند؛ اما همیشه هم آرایشگر مقصر نیست و گاهی اوقات خانم‌ها با اشتباهاتی که انجام می‌دهند کار را برای آرایشگر مشکل می‌کنند. این‌ها اشتباهات رایجی هستند که اکثر خانم‌ها انجام می‌دهند و شما با آگاهی از آن‌ها می‌توانید کاری کنید، هیچ‌وقت با ناراحتی و نارضایتی از سالن زیبایی خارج نشوید.


پوشیدن لباس نامناسب

پیراهن‌های یقه‌دار، یقه اسکی و سویشرت‌های کلاه دار حالت افتادن مو روی شانه‌ها را تغییر می‌دهند. هم‌چنین انداختن گوش‌واره یا گردنبند ممکن است برای آرایشگر مزاحمت ایجاد کند. یادتان باشد قبل از رفتن به سالن زیبایی جواهرات‌تان را باز کنید و لباس‌های ساده بپوشید.


تصور این‌که آرایشگر هیچ‌ چیز را فراموش نمی‌کند

همان‌طور که پیشینه‌ی پزشکی‌تان را برای پزشک شرح می‌دهید، وقتی به سالن زیبایی مراجعه می‌کنید باید با آرایشگر در مورد موهای‌تان صحبت کنید. آرایشگر پیشنهاد‌هایش را بر اساس اطلاعاتی که از موهای‌تان دارد می‌دهد و هر چه بیشتر اطلاعات داشته باشد، مدل موی بهتری برای شما انتخاب می‌کند. اگر مدل موی خاصی مد نظرتان است، بهتر است عکسی از آن همراه خود ببرید تا آرایشگر بتواند خواسته‌های شما را بهتر برآورده کند. حتی اگر شش ماه پیش قسمتی از موهای‌تان را رنگ کرده‌اید، این روی رنگ جدید شما تاثیر می‌گذارد و آرایشگر با آگاهی از این مسئله، می‌تواند کاری کند رنگ موی جدیدتان به بهترین شکل روی موهای‌تان بنشیند.


هنگام شستم موها یا ماساژ سر در سالن زیبایی با آرایشگر صحبت نکنید و از موقعیت برای به آرامش رسیدن استفاده کنید.

مضطرب بودن

زمانی که برای شستن موها صرف می‌شود باید آرامش‌بخش باشد و زمان مناسبی برای صحبت کردن با‌ آرایشگر نیست. سعی کنید آرام باشید و از آب گرم، بوی خوش و ماساژ سر لذت ببرید.


استفاده از موبایل

با استفاده کردن از موبایل‌تان زمانی که باید صرف صحبت کردن با آرایشگر کنید را هدر می‌دهید. مهم‌تر از آن، وقتی موبایل را دست می‌گیرید حالت بدن، شانه‌ها و سرتان تغییر می‌کند و این روی کیفیت کار آرایشگر تاثیر می‌گذارد. بهتر است صاف بنشینید و دست‌ها را کنار بدن‌تان نگه دارید.


به‌روز نکردن محصولات نگهداری از مو

پس از این‌که رنگ موهای‌تان را تغییر دادید، استفاده از محصولات نامناسب می‌تواند روی رنگ موی‌تان تاثیر بدی بگذارد. موی رنگ شده مثل پارچه‌ی رنگ شده به مواد شوینده و آفتاب عکس‌العمل نشان می‌دهد. اگر زیاد زیر آفتاب بمانید یا با آب داغ و شامپوهای قوی موهای‌تان را بشویید، رنگ آن کمتر می‌شود. پس از این‌که مدل موی‌تان را تغییر دادید، به توصیه‌های آرایشگر در مورد محصولات نگهداری از مو و شامپو عمل کنید.


خودتان دست به کار می‌شوید

یکی از اشتباهات رایجی که خانم‌ها انجام می‌دهند این است که پس از این‌که از سالن زیبایی به خانه می‌آیند، قیچی دست می‌گیریند و سعی می‌کنند اشکالات مدل موی‌شان را اصلاح کنند. حتی برای کوتاه کردن چتری‌‌ها هم نباید خودتان دست به کار شوید؛ مدل مو به قالب صورت بستگی دارد و اگر قسمتی از مو را به اشتباه کوتاه کنید، ممکن است کل مدل مو به هم بریزد.


منبع : Goodhousekeeping