یک مرکز گردشگری جدید به‌زودی در قلب جنگ تیجوکا در ریو دو ژانیرو افتتاح می‌شود و از علاقه‌مندان به ورزش و گردشگرانی که برای بازی‌های المپیک 2016 ریو به ریو می‌آیند استقبال می‌کند. این مرکز نقش دروازه‌ی مجسمه‌ی معروف «مسیح نجات دهنده» را دارد و در کوهستان کورکوادو، دقیقا زیر مجسمه مسیح واقع شده است. این مرکز تفریحی هم‌چنین نمایشگاهی تعاملی در مورد پارک ملی تیجوکا و تنوع طبیعی برزیل و یک رستوران بزرگ دارد. از این مکان منظره‌ی کامل از جنگل و شهر ریو دو ژانیرو پیدا است. 

هتل معروف پائینیراس که زمانی میزبان شخصیت‌های معروف از سراسر دنیا بود هم در این مرکز قرار دارد. این هتل که 30 سال رها شده بود، حالا در حال نوسازی است و قرار است میزبان گردشگرانی باشد که به این مرکز تفریحی می‌آیند. نمایشگاهی در مورد جنگل‌های برزیل در این مرکز برپا خواهد شد که هدف افزایش آگاهی در مورد حفظ محیط‌زیست و پارک‌های ملی برزیل را دنبال می‌کند. در نمایشگاه عکس‌هایی که قبلا نمایش داده نشده‌اند در معرض دید مراجعین قرار می‌گیرند تا وقتی منتظر بازدید از مجسمه مسیح هستند سرگرم شوند. هم‌چنین فضایی هم برای بازی بچه‌ها در نظر گرفته شده است. 

مرکز تفریحی پائینیراس آماده میزبانی از تمام گردشگران از جمله افراد ناتوان و کم‌توان، خانم‌های باردار و افراد مسن نیز هست. این مرکز هم‌چنین به فناوری‌هایی  که در مصرف آب و انرژی صرفه‌جویی می‌کنند و تجهیزات بازیافت مجهز است. 



منبع : Rio2016