سازگار کردن محل کار با محیط‌زیست چندان کار سختی نیست و گاهی اوقات با به‌وجود آوردن تغییراتی کوچک می‌توان تاثیر زیادی روی حفظ محیط‌زیست گذاشت و تا حد زیادی میزان تولید آلودگی را کاهش داد. ما برای صاحبان کسب و کار پیشنهاد‌هایی داریم که با استفاده از آن‌ها می‌توانند به‌سادگی کاری کنند ردپای کربن شرکت‌شان تا حد زیادی کاهش یابد و تاثیر زیادی در حفظ محیط‌زیست داشته باشند. 


بازیافت را به سیاستی رسمی تبدیل کنید

کاغذهای پرینتر، بطری‌های آب و کامپیوترهایی که باید دور ریخته شوند میزان زیادی آلودگی تولید می‌کنند و با بازیافت کردن آن‌ها می‌توانید میزان تولید آلودگی شرکت را تا حد زیادی کاهش دهید. 


برای رفت‌وآمد کارکنان برنامه‌ریزی کنید

کارکنان را تشویق کنید به‌صورت نوبتی از خودروهای خود استفاده کنند و دسته‌جمعی به محل کار بیایند. به این شکل سوخت کمتری مصرف می‌شود و میزان تولید آلودگی هوا هم کاهش می‌یابد. 


در محیط کار خود به جای کاغذ از کاغذهای هوشمندانه استفاده کنید تا به محیط‌زیست کمک کرده باشیم.

از کاغذ هوشمندانه استفاده کنید

تکنولوژی بدون نقص نیست و برای بعضی کسب و کارها کنار گذاشتن استفاده از کاغذ غیرممکن است. هم‌چنین غیر منطقی است که از کارکنان یک کسب و کار انتظار داشته باشیم یک‌شبه استفاده از کاغذ را کنار بگذارند. اما با استفاده‌ی هوشمندانه از کاغذ می‌توانیم تا حد زیادی میزان مصرف آن را کاهش دهیم. یادتان باشد کاغذ دو طرف دارد و باید از هر دو طرف آن استفاده کرد. برای پرینترها از کاغذهای بازیافتی استفاده کنید و مطمئن شوید تمام کارکنان به‌راحتی  به سطل‌های مواد بازیافتی دسترسی دارند. 


آرشیو‌های فیزیکی را دیجیتال کنید

استفاده از قفسه برای نگهداری پرونده‌ها هزینه‌بر و جاگیر است و جست‌وجو کردن در آن ها کار ساده‌ای نیست. آرشیو‌های دیجیتالی را به‌سادگی می‌توان جست‌و‌جو کرد و  می‌توانند جایگزین صدها قفسه پرونده باشند. با تبدیل کردن آرشیو‌های فیزیکی به آرشیو‌های دیجیتالی مصرف کاغذ تا حد زیادی کاهش می‌یابد و هم‌چنین در هزینه‌های نگهداری فضا و زمانی که کارکنان صرف جست‌و‌جو در پرونده‌ها می‌کنند صرفه‌جویی می‌شود. 


در صورت امکان وسایل برقی را خاموش کنید

کارکنان 24 ساعته در شرکت نیستند اما خیلی از شرکت‌ها هیچ وقت وسایل برقی را خاموش نمی‌کنند. کارکنان باید قبل از ترک ساختمان کامپیوترها و دیگر وسایل برقی را خاموش کنند و آن‌ها را از پریز بکشند. با انجام این‌کار ممکن است میزان مصرف برق تا 50% کاهش یابد. 


با تشویق کارکنان به کاشت درخت و درختکاری می‌توانید در حفظ محیط‌زیست سهیم باشیم.

کارکنان را به درختکاری تشویق کنید

یک درخت در طول عمر خود یک تن دی‌اکسیدکربن جذب می‌کند و اگر کارکنان یک کسب و کار چند ماه یک‌بار  یک درخت بکارند، می‌توانند تاثیر زیادی روی حفظ‌ محیط‌زیست و افزایش فضای سبز داشته باشند. 


از امضای دیجیتال استفاده کنید

هر بار که سند یا مدرکی برای امضا زیر دست شما می‌آید مقدار زیادی کاغذ و زمان صرف چاپ، اسکن و امضا کردن این اسناد می‌شود. با استفاده از امضاهای دیجیتال می‌توانید زمانی که صرف این فرایند می‌شود را تا 500% کاهش دهید. امضای دیجیتال هم‌چنین روشی امن برای انجام فرایند امضای قراردادها و اسناد اداری است. 


کارهای اداری را دیجیتالی انجام دهید

انجام کارهای اداری به شیوه‌ی سنتی و با استفاده از اسناد کاغذی زمان‌بر است و در این فرایند مقدار زیادی کاغذ هدر می‌رود. با استفاده از اسناد دیجیتالی این فرایند آسان‌تر می‌شود و همه‌ی افراد مربوطه می‌توانند اسناد را همزمان بررسی کنند.