اگر  صاحب آرایشگاه و یا یک آرایشگر هستید، می‌توانید با چند مرحله ساده آرایشگاه خود را دوست‌دار محیط زیست یا به اصطلاح سبز کنید. این ده نکته به شما کمک خواهد کرد آرایشگاه خود را سازگار با محیط زیست کنید. با همکاران خود در مورد ترکیب این راهنمایی‌ها صحبت کنید و ردپای کربن آرایشگاه خود را کم کنید.
فراموش نکنید که این واقعیت که شما یک «آرایشگاه سبز» هستید در بازاریابی آرایشگاه تاثیر مثبت داشته و راهی آسان در جذب کسب و کارهای جدید و تحت تاثیر قرار دادن مشتریان فعلی شما است.

فویل‌های استفاده شده را بازیافت کنید

اگر در آرایشگاه شما هم مانند بسیاری از آرایشگاه‌ها، فویل‌ها را پس از استفاده در سطل زباله انداخته و دور می‌ریزید و اگر شما هم مثل بسیاری از آرایشگاه‌های دیگر فویل آلومینیومی زیادی مصرف می‌کنید، در حالی که ممکن است شهرداری بازیافت آن‌ها را نمی‌پذیرد، بررسی کردن برنامه بازیافت محلی برای پذیرش این فویل‌ها ارزشش را دارد. 

نوشیدنی را در ظروف شیشه‌ای سرو کنید

آیا به مهمانان آرایشگاه خود نوشیدنی‌ تعارف می‌کنید؟ حتی اگر فقط آب سرو می‌کنید، از‌ فنجان‌های کاغذی یا فوم‌های غیر قابل تجزیه استفاده نکنید و در عوض با فنجان واقعی پذیرایی یا لیوان یا فنجان شیشه ای. مطمئنا باید آن‌ها را بشویید، اما به این فکر کنید که اگر از لیوان‌های شیشه‌ای استفاده نکنید هرروز یک عالم فنجان کاغذی درسطل زباله ریخته می‌شود.
استفاده از فنجان یک بار مصرف سریع و آسان است، اما احساس ارزان بودن هم با خود دارد. لیوان شیشه‌ای آب یا فنجان قهوه سرامیکی لوکس‌تر هستند و حس بهتری به مشتریان می‌دهند. ماشین ظرفشویی آرایشگاه در پایان روز خیلی آسان‌تر این لیوان‌ها را می‌شوید، اما شستن با دست وقت کمتری می‌گیرد.

برای اداره آرایشگاه سازگار با محیط زیست جای حوله کاغذی را با یک سبد زیبا از حوله جایگزین کنید.

از حوله استفاده کنید

تصور کنید که چقدر زباله کمتر تولید می‌کنید اگر جای حوله کاغذی را با یک سبد زیبا از حوله کنار سینک حمام آرایشگاه جایگزین کنید. یک سبد لباس نزدیک به حمام نگه دارید تا با ذوق و تمیز هم به نظر برسد.
به هر حال هر روز تعداد زیادی حوله می‌شویید پس اگر چند حوله‌ی دیگر بشویید چه اتفاقی می‌افتد؟ این‌که از حوله استفاده می‌کنید باعث می‌شود مشتریان شما را یک سطح بالاتر از دیگر آرایشگاه‌ها ببینند.

بازیافت کنید

شاید این سوال بی‌مورد باشد، اما آیا سبد زباله و بازیافت دارید؟ تقریبا هر چیزی را می توان بازیافت کرد و  با داشتن سطل‌های تفکیک زباله می‌توان شرایطی برای فرد ایجاد کرد تا انتخاب کند شی قابل بازیافت را در ظرف مناسب بازیافت قرار دهد یا در سطل زباله بیاندازد.

بازیافت مو

راه‌های زیادی برای بازیافت مو وجود دارد. روش مشخص آن اهدای مو به شرکت‌های ساخت کلاه گیس است. موهای کوتاه‌تر که به اندازه کافی برای ساختن کلاه گیس بلند نیست هم می‌توانید اهدا کنید.

با دقت محصولات مورد استفاده در آرایشگاه خود را انتخاب کنید

انجام این کار سریع و آسان نیست، اما مهم است. برای ارزیابی لوازم آرایشی می‌خرید زمان صرف کنید. مواد آلی و عاری از مواد شیمیایی و سازگار با محیط زیست بخرید.  اگر قصد تغییر کل مجموعه محصولات و لوازم آرایش خود را ندارید، چند محصول خود را از بین محصولات سازگار با محیط زیست انتخاب کنید. این یک راه عالی برای معرفی محصولات سبز به مشتریان و درخواست تجدید نظر در مصرف کنندگان آگاه نسبت به محیط زیست است.

شمع‌ها بوی فوق العاده‌ای دارند و یک راه عالی برای افزودن آروماتراپی به فضای آرایشگاه هستند.

از شمع سویا یا شمع مومی استفاده کنید

شمع‌ها بوی فوق العاده‌ای دارند و یک راه عالی برای افزودن آروماتراپی به فضای آرایشگاه هستند. اما اگر از شمع‌های سویا یا موم استفاده نمی‌کنید، احتمالا فقط مواد سرطان زا را در هوا منتشر می‌کنید. اکثر شمع ها از موم پارافین ساخته شده‌اند که هنگام سوختن بنزن بسیار سمی و تولوئن که هر دو به‌عنوان مواد سرطان‌زا شناخته شده‌اند تولید می‌کنند. هنگامی که می‌سوزند، سموم آزاد شده از شمع موم روغن پارافین مانند دود سوخت دیزل می‌باشد که بسیار قوی است.
سویا و موم بسیار سالم‌تر هستند و مدت زمان بیشتری دوام دارند و آن‌ها را از منابع تجدید پذیر می‌سازند. استفادهاز هر گونه شمع که فتیله فلزی دارد در آرایشگاه  اجتناب کنید به دلیل اینکه ممکن است از سرب ساخته شده باشد. 

محصولات مورد استفاده‌ی‌تان را خودتان بسازید

این موضوع برای هر آرایشگاه کاربرد ندارد، اما اگر  اجتناب کنید شما جکوزی و حوضچه‌ی آب گرم هم دارد، ماساژور بدن سفارشی و سایر محصولات را در نظر بگیرید. حتی می‌توانید چند قدم پیشرفت کنید و محتویات لوازم آرایش مانند اسطوخودوس و یا آلوئه ورا را خودتان پرورش دهید. بسته به این‌که ملک شما چقدر فضا دارد می‌توانید در خارج از آرایشگاه گیاه پرورش داده و باغ داشته باشید. این کار باعث می‌شود آرایشگاه شما زیباتر و لوکس‌تر شود. مشتریان هم تحت تاثیر پرورش مواد تشکیل دهنده محصولات در آرایشگاه قرار می‌گیرند.

منبع : Ehow