برای بیشتر شرکت‌ها هزینه‌های بیمه بخش بزرگی از مخارج کسب و کار را تشکیل می‌دهد. اگر بتوانید هزینه‌های بیمه را کاهش دهید قادر خواهید بود بیشتر روی کسب و کار سرمایه‌گذاری کنید. ما نکاتی را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید هزینه‌های بیمه در کسب و کار خود را کاهش دهید. حواس‌تان باشد که این کارها را باید سالانه و قبل از این‌که بیمه‌نامه‌ی‌تان تغییر کند انجام دهید. 


پرونده‌‌ی بیمه را به‌روزرسانی کنید

پرونده‌ی بیمه را بررسی کنید. این پرونده باید شامل بیمه‌نامه و مدارک آن باشد که وقتی به آن‌ها نیاز داشتید در دسترس باشند. باید مدارک تمام بیمه‌نامه‌ها را نگهدارید. حتما این مدارک را کپی کنید و در جای امنی نگهدارید که اگر اصل آن‌ها در حادثه‌ای مثل آتش‌سوزی از بین رفت، کپی آن‌ها را داشته باشید. 


لیست کارکنان را بررسی کنید

لیست خودروهایی که راننده‌ها برای مامور بیمه تهیه کرده‌اند را بررسی کنید. ممکن است برای راننده‌هایی که دیگر برای شما کار نمی‌کنند حق بیمه پرداخت کنید. اگر این راننده‌ها شرکت شما را ترک کرده باشند دیگر نیازی نیست حق بیمه آن‌ها را پرداخت کنید. 


برای کاهش هزینه‌های بیمه باید بیمه خودروها و تجهیزات مربوط به آن را بررسی کنید.

بیمه‌ی خودروها و تجهیزات را بررسی کنید

لیست خودروها و تجهیزاتی که تحت پوشش بیمه هستند را بررسی کنید. هم‌چنین بیمه‌نامه‌های حمل‌ و نقل داخلی و دارایی‌هایی تجاری نیز باید مورد بررسی قرار گیرند. اگر خودرو یا تجهیزاتی در این لیست‌ها پیدا کردید که دیگر به کسب و کار شما تعلق ندارند، از مامور بیمه یا حساب‌دار خود بخواهید آن‌ها را از لیست حذف کنند. 


در بیمه‌نامه‌ها به دنبال هم‌پوشانی و پوشش‌های اضافی باشید

ممکن است شرکت را در مقابل خطراتی بیمه کرده باشید که دیگر وجود ندارند. مثلا ساختمانی که فروخته‌اید ممکن است هنوز در بیمه‌نامه باشد. هم‌چنین بیمه‌نامه‌‌ها ممکن است هم پوشانی داشته باشند؛ مثلا اگر خودروهای مخصوص حمل‌ و نقل را بیمه کرده باشید دیگر لازم نیست خودروهای استخدامی یا خودروهایی که تحت مالکیت شما نیستند را بیمه کنید. می‌توانید از کارکنان خود برای پیدا کردن چنین مواردی کمک بگیرید.


نکات ایمنی را رعایت کنید

با رعایت نکات ایمنی می‌توانید خطراتی که ممکن است به حادثه، مصدومیت و پیگرد قانونی منجر شوند را از بین ببرید. اگر می‌خواهید این نکات رعایت شوند باید آن‌ها را جدی بگیرید و روی آن‌ها تاکید داشته باشید. اگر برای این کار برنامه‌ریزی خوبی داشته باشید میزان خسارات جانی و مالی و در نتیجه حق بیمه کاهش پیدا می‌کند. 


کارکنان را درست رده‌بندی کنید

حق بیمه کارکنان رده‌های مختلف ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند؛ پس درست رده‌بندی کردن کارکنان اهمیت زیادی دارد. اگر کارکنانی که در بخش فروش کار می‌کنند را در بخش تولید رده‌بندی کنید ممکن است حق بیمه‌ای که پرداخت می‌کنید تا حد زیادی افزایش یابد. 


با پرداختن حق بیمه به سازمان‌های دارای قرارداد با بیمه می‌توانید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

در سازمان‌های تجاری فعال باشید

بعضی سازمان‌های تجاری با شرکت‌های بیمه قراردادهایی دارند و اعضای‌شان را بیمه می‌کنند؛ ممکن است حق بیمه‌ای که به این سازمان‌ها می‌پردازید از حق بیمه‌ای که شرکت بیمه از شما می‌گیرد کمتر باشد. 


راهکارهایی برای حفظ سلامت کارکنان در نظر بگیرید

اگر کارکنانی سالم داشته باشید حق بیمه درمانی آن‌ها کاهش می‌یابد. برای کارکنان‌تان الگوی خوبی باشید؛ اگر سیگار می‌کشید ترک کنید و کشیدن سیگار در محل کار را ممنوع کنید. با برگزاری کلاس‌های ورزشی کارکنان را به ورزش کردن تشویق کنید و به کسانی که در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند پاداش بدهید. 


کارگران را تعلیم دهید

برای این‌که مطمئن شوید کارگران کارشان را به‌درستی انجام می‌دهند باید آن‌ها را تعلیم دهید. احتمال این‌که کارگران حرفه‌ای هنگام کار صدمه ببینند کمتر است. می‌توانید به راننده‌ها تعلیم دهید علیرغم شرایط و رانندگی نامناسب دیگران، امن رانندگی کنند و این ممکن است به کاهش حق بیمه خودروها و حمل‌ و نقل منجر شود. 


منبع : About