از این‌که مدام سرتان را در جمع بخارانید خجالت می‌کشید و  وقتی تبلیغات محصولات کراتینه مو یا رنگ مو را می‌بینید، از این‌که گرفتار مشکل اساسی‌تری هستید  عصبانی می‌شوید. دوست دارید مانند دیگران لباس‌های تیره بپوشید و بابت شوره‌ سر خود نگرانی نداشته باشید. از این‌که با موهای پر از شوره پیش آرایشگر بروید شرم دارید. بله این‌ها همه مشکلاتی هستند که شوره‌ی موی سر برای شما ایجاد می‌کند اما حقیقت این است که دلیلی برای نگرانی وجود ندارد، چراکه راه‌های درمان ساده و متعددی برای مشکل شوره‌ سر مزمن شما وجود دارد و حتی نیاز نیست به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.


منشا شوره

قبل از این‌که به درمان‌های خانگی شوره بپردازیم، بهتر است اول با دلایلی که موجب شوره‌ سر می‌شوند آشنا شویم. شوره‌ سر حاد و مزمن یک بیماری عفونی است که ناشی از عفونت پوست سر است. شوره‌ سر هم‌چنین می‌تواند از بیماری جدی‌تری مانند التهاب پوستی نشات بگیرد. شوره‌ سر موجب خارش شدید و گاهی اوقات جوش زدن پوست سر می‌شود.


برای درمان شوری سر پوست لیمو را با آب داغ بجوشانید و پس از خنک شدن به موی سرتان بمالید.

درمان‌های خانگی شوره‌ی سر

  • مفیدترین و موثرترین راه‌حلی که وجود دارد، شستشوی منظم با لیمو است. تنها کاری که باید بکنید این است که سه یا چهار لیمو را پوست بکنید، بعد پوست‌شان را در آب داغ بجوشانید و آن را خنک کنید. آب پوست لیموی جوشانده‌ را به موی خود بمالید و در عرض یک هفته خواهید دید که تمام مدت بدون دلیل این همه حرص‌وجوش می‌خوردید.
  • یکی دیگر از درمان‌ها این است که خمیر برگ‌ درخت چریش به سر خود بزنید. این خمیر را می‌توان با جوشاندن برگ درخت چریش و آسیاب کردن آن به‌صورت آرد تهیه کرد. شاید به دست آوردن برگ درخت چریش ساده نباشد ولی مطمئن باشید درمان بسیار قدرتمندی است، چراکه نه‌تنها مانع  بازگشت شوره‌ سر می‌شود، بلکه موهای‌تان را لطیف و درخشان می‌کند. تنها کافی است که خمیر برگ چریش را یک‌بار به سرتان بمالید و بگذارید حدود یک ساعت بماند. این راه‌حل هم‌چنین این مزیت را دارد که وقت‌گیر نیست و با یک‌بار انجام آن مشکل‌تان حل می شود. 
  • شاید زنجبیل و ریشه‌ی چغندر سبزیجات دوست‌داشتنی نباشند، ولی شک نکنید که درمان خوبی برای مشکل شوره‌ سر مزمن هستند. تنها کاری که باید بکنید این است که آن‌ها را آسیاب کنید و خمیری از آن‌ها درست کنید و آن را هر شب به موی خود بمالید و صبح روز بعد با شامپوی باکیفیتی سرتان را بشویید. بعد از مدت کوتاهی متوجه تغییرات در موی سرتان می‌شوید و شوره‌ سر به گذشته‌ی شما خواهد پیوست.


ژل آلوئه‌ورا به دلیل خاصیت خنک‌کنندگی، ضد قارچ و ضد باکتری است که برای درمان شوره‌ سر مفید است.

چند درمان خانگی دیگر

  • ژل آلوئه‌ورا به‌خاطر تاثیرات سودمندش برای پوست و مو معروف است. آلوئه‌ورا دارای خاصیت خنک‌کنندگی، ضد قارچ و ضد باکتری است و به همین دلیل، استفاده از آن به شما تضمین می‌دهد که مشکل شوره‌ی سرتان در یک چشم برهم زدن برطرف خواهد شد. ژل آلوئه‌ورا را به پوست سرتان بمالید و نیم‌ساعت صبر کنید و بعد آن را با شامپوی ملایمی بشویید. خواهید دید که موی‌تان چه تفاوتی با گذشته پیدا می‌کند و به همین خاطر، اعتماد‌به‌نفس‌تان بیشتر خواهید گرفت.

بهترین فایده‌ی درمان‌های خانگی در این است که شما می‌توانید با استفاده از موادی که در آشپزخانه‌ی خود دارید، نیازها و مشکلات‌تان را برطرف کنید. به این ترتیب، دیگر لازم نیست که هزینه‌های هنگفت و وقت  برای درمان موهای آسیب‌دیده‌ی خود صرف کنید و به‌جای مراجعه به متخصص پوست و مو، تنها کافی است به آشپزخانه‌ی خود رجوع کنید تا مشکل‌تان حل شود.


منبع : Stylecraze